Los Angeles/NY Summer 2009!!!

Hey Y’all:vak01:

Als je dit berichtje leest, betekent het al dat je zin hebt om naar Amerika te gaan deze zomer…en dat zullen waarschijnlijk veel jongeren zijn met allemaal dezelfde interesse, dus maar waarom zou je alleen of met z’n tweeen gaan als je met een groepje van jongens&meisjes wat steden af kan reizen?

Sinds mijn vrienden niet zo een zin hebben in the us, geen geld of andere zaken hebben, wil ik wel gewoon gaan en al helemaal in een gezellige groep :slight_smile: en maybe ook een auto kunnen huren etc.

Daarom stel ik voor om binnenkort een ontmoetingsdag te organiseren (in februari) voor alle geinteresseerden zodat we kennis met elkaar kunnen maken, er een klik is (of niet) en kunnen beslissen wie er voor wil gaan.

Het lijkt mij echt super avontuurlijk, dus als je in de twintig bent let us know door hieronder een reactie te plaatsen zodat we elkaars berichten kunnen lezen. Ik zal dan met alle geinteresseerde binnenkort contact opnemen voor een get-together-day:biggrin:

Hope to hear from you soon :slight_smile:
Greetz,
M

PS: stel ook gerust vragen of suggesties als je deze hebt!

Hey,

Ook mij lijkt het leuk om naar Amerika te gaan deze zomer. Ik ben 21 jaar en doe een duale opleiding waardoor ik 4 dagen in de week werk. Veruit de meeste vrienden van mij zijn echter voltijd studenten die geen geld hebben voor een vakantie als dit. Vandaar dat ik hier zoek naar reisgenoten.
Ik heb echter geen rijbewijs (ik begin komende zaterdag met mijn eerste rijles), en kan begrijpen dat dit lastig kan zijn.

Had je nog een bepaald aantal weken of dagen in gedachten?

mvg,

Pepersaus.

En? Is er al een datum vastgesteld voor de ontmoetingsdag? :biggrin:

Hoi!
Ik ben Carly en ben 23 jaar.
Ik wil ook van de zomer naar de VS en het lijkt me idd veel gezelliger om met nog meer mensen te gaan dan in mijn eentje!!
Zo’n ontmoetingsdag is zeker handig…tot dan!
Carly

ok cool klinkt goed :slight_smile:
hebben jullie ook hyves?
vind mij via: www.me-mi.hyves.nl - dan hebben jullie ook een idee wie je voor je hebt :slight_smile:

ik hoor het ook graag van jullie!!

GreetZ
M

Hey,

Mij lijkt zo’n dag ook super leuk!!!
Ik kom zeker naar een dagje voor de bijeenkomst.

grtz

Ik heb wel een hyves ( http://pizzabob.hyves.nl/ ) maar doe er eigenlijk niks mee. Staat ook alleen een foto van mijn keuken op. :hihi:

Ik reis van eind april tot eind juli op mijn eentje langs de westkust. Gewoon doen, je bent nooit alleen.

cool,

enthousiastelingen :smiley:

pepersaus, hahaha leuke hyves heb je :stuck_out_tongue: een keuken maar wie hebben wij voor ons naast een keuken met bier? :stuck_out_tongue:

Ik wil in augustus voor 3 weken in amerika uitgaan, winkelen, steden zien en nog veel meer :wink:

Zijn jullie ook van plan om voor 3 weken in augustus te gaan?

Hoor graag van jullie.
Greetz,
M

:stuck_out_tongue: dankje. Ik zal binnenkort even een foto proberen op te graven.

De maand maakt mij niet zoveel uit zolang het maar enige tijd van tevoren vast staat. (hoelang van tevoren moet ik nog even checken in mijn arbeidsvoorwaarden, zal wel een maandje zijn ofzo).

Het liefst zou ik zo’n 2,5 week (18 dagen) gaan, vertrekkend van een woensdagavond of op een donderdag. Dan hoef ik maar 9 vrije dagen op te nemen. Maar ik kan hier wel flexibel in zijn.

Ik stel me de reis eigenlijk hetzelfde voor als jij: uitgaan, terrasjes, steden bekijken, etc. Dus dat zit wel goed denk ik. Nog een voorkeur voor LA of NY? of wilde je ze beiden bezoeken in één trip? :stuck_out_tongue:

We kunnen een week LA doen en alleen californie bezoeken of new york opgaan…alles is mogelijk :wink: ik vraag mij wel af hoe we het beste reizen kunnen gaan boeken…hoe eerder hoe boeken hoe groter

ok kids, ik zie dat ‘pielemans’ een ontmoetingsdag organiseerd en dat mailtje heeft rondgestuurd via verschillende forums, dus het lijkt mij handiger als we elkaar daar allemaal kunnen ontmoeten denk je ook niet?

haar bericht is alsvolgt:

*Halloo!

Nou, het is dan zover. De definitieve datum voor de reizigersontmoetingsdag.

Voor de mensen die niet weten waarover het gaat: Er blijken heel wat mensen op zoek te zijn naar een reisgenoot voor een LANGERE reis. Om mensen met dezelfde interesses te vinden vond ik het erg effectief om niet met iedereen apart af te spreken maar om een ontmoetingsdag te organiseren zodat iedereen elkaar kan leren kennen met dezelfde droom. Deze dag heb ik inmiddels gepland. En IEDEREEN (wel met de droom om een reis te maken en niet zomaar een vakantie) is welkom.

Het gaat plaatsvinden op 21 februari om 17 uur in Eindhoven

Het cafe/restaurant heet de Effenaar en daar is GEEN carnaval. Wel is het pas om 17 uur open. Dus dan zullen we ook maar een hapje eten toch?
Het ligt echt vlakbij het station. 5 minuten lopen.
Het adres is Effenaar
Dommelstraat 2
5611 CK Eindhoven

Voor mensen die willen komen of vragen hebben: Mijn mailadres is [EMAIL=“plienemans@hotmail.com”]plienemans@hotmail.com

Ik zal er om 17 uur zijn en aan de mensen achter de bar doorgeven dat wij komen voor een reizigers ontmoeting. Dus als jullie niet zeker weten welke mensen ‘de reizigers’ zijn, dan kun je het even aan de bar vragen.

Iedereen is natuurlijk welkom. Dus ook de verdere reisgenoten contacten die jullie hebben. neem mee, neem mee!!
En laat me dat dan ook ff weten.

ik hoop jullie allemaal te zien op 21 febr in Eindhoven om 17 uur!
Tot dan.

Groetjes Plien (Pauline Linsen in het echt)
*
Dat lijkt mij handiger om elkaar dan ook allemaal te ontmoeten ipv apart af te spreken als alle reis freaks er toch op afkomen:)

Zie ik jullie daar dan in Eindhoven bij de effenaar op 21 feb?
Hmm hoe kan ik de US fans herkennen :D?

HOpe to hear from u soon!!
Groetjes,
M

Wanneer wil je gaan??

Het lijkt mij namelijk ook erg leuk, maar ik heb alleen vakantie van 10juli t/m 09 aug… Ik hoor graag van je!

Hoi,

en ook geinteresseerd en er is een kans dat i ook naar die ontmoetingsdag kom. Ik bn Sven, 22, Belg en heb een beperkt budget, maar ik zou graag gaan van september tot december.

Wie interesse heeft kan altijd wat laten weten op [EMAIL=“Sven_Verhoeven@hotmail.com”]Sven_Verhoeven@hotmail.com

Doei! :wink:

hoi,
Ik ben pieter, 22 en woon in friesland. Ik heb de eerste drie weken van augustus vrij, dus dat komt wel mooi uit. Dit lijkt me wel een mooie uitdaging die ik niet snel zal afslaan. Maar waar willen jullie heen? wat willen jullie zien? waar overnachten we dan? en hoe verplaatsen we? openbaar vervoer of met de auto? Ik heb wel een rijbewijs en het lijkt me wel leuk te toeren door de USA.
Tot zaterdag!

Ik weet niet wat pielemans verstaat onder ‘langere reis, niet een vakantie’. Maar oke. Verder ligt eindhoven niet echt lekker centraal (vanaf de randstad al gauw 2 uur reizen), waardoor ik vrij vroeg weer weg moet omdat treinen niet zo laat rijden. Ik weet sowieso niet hoelang men daar wilt zitten, maar ik neem aan dat er gelijk een avondje van gemaakt wordt. Liever zou ik bijvoorbeeld in Utrecht willen afspreken. Zal waarschijnlijk voor velen een stuk makkelijker zijn.

Als jullie je hier in kunnen vinden (of niet) hoor ik dat graag.

Sorry voor mijn late reactie.

Ik ontvang geen wereldwijzer berichten niet meer via hotmail. (strange)

Eindhoven is niet echt centraal maar moet toch wel te doen zijn vanaf 1700uur?
Ik kom namelijk ook vanuit Amsterdam, maar kan daarna wel in brabant blijven vanwege familie.

Ik maak het ook niet laat en ga er ook geen hele avond doorbrengen. Zullen we anders afspreken dat ons groepje van Amerika LA/New York er om 1700uur is en dat we elkaar opzoeken in het cafe zodat wij iig al onze interesses kunnen updaten?

Zullen we 17.00uur bij de bar afspreken?

Hope so en let me know,
Ik hoop dat echt iedereen kan komen desnoods is het maar voor een uurtje.

Ik zou zeggen herinner de namen die in deze blog staan, en cu than?

Greetz,
M

hahah hey pepersaus tis geen pielemans maar plienemans hihi

Word gezellig joh (ook al is het maar voor even), ook jij moet komen, moet lukken toch?
:wink:
M

Vooruit dan maar :P, ik zie je om 17:00.

Kom ik uitgerekend vandaag bij dit topic terecht! Vis ik dus mooi achter het net… :wink:

Maar goed, ben ook van plan om v/d zomer naar NY te gaan! Heb laatst door Australië & NZ gereist, en nu dus weer tijd voor wat nieuws :slight_smile:

Hoe was/is de meeting mensen?!

Hoi allmaal!

Ik kon er spijtig genoeg nit bijzijn op de meeting vandaag, maar ik hoop dat ze leuk is geweest :slight_smile:

Nu ben ik ook al een hele tijd iemand aan het zoeken voor een leuke reis in Amerika (of ergens anders) en ik wilde idere dag wel wat anders, maar ik heb eindelijk iemand gevonden om samen mee te reizen. We zouden 4 tot 6 weken gaan vanaf midden juli tot eind augustus. De bedoeling is dat we met een huurwagen (liefst een busje zodat we er ook in kunnen slapen) de westkust verkennen met een leuke afwisseling van natuur (kamperen), steden en ontspanning (stranden e.d.).

Ons voorlopig plan is om volgende route te nemen:

Phoenix – Flagstaff – Grand Canyon – Las Vegas – Mojave national reserve – death valley - humboldt toiyabe national forest - Yosemite national Park – Carson City – Lake Tahoe - eldorado national forest – Sacramanto – San Francisco – Oakland – San Jose - los padres national forest – Pismo Beach – Santa Maria – Santa Barbara – Los Angeles – Long Beach – Anaheim – Huntington beach – Oceanside – San Diego – Yuma - Sonoran desert national monument – Phoenix

Of dit effectief haalbaar is in de gegeven tijdspanne moeten we nog bekijken en natuurlijk hangt ook alles af wat de rest wil, want vandaar dit berichtje nog.

We zijn reeds met twee, maar…

• We reizen liefst met een groepje van 4 mensen, dus wie nog mee wil, zeker laten weten!

• We willen een wagen huren, maar daaroor moet je reeds 3 jaar een rijbewijs hebben in de VS en moet je ook ouder zijn dan 21. Wij voldoen dniet aan die dingen (Ik heb nog niet lang genoeg een rijbewijs en mijn reispartner heeft er nog helemaal geen).

DUS WIE ZIN HEEFT OM DEZE ZOMER MET ONS ROND TE TREKKEN IN WEST-AMERIKA EN VOLDOET AAN DE VOORWAARDEN OM EEN WAGEN TE MOGEN HUREN, AUB MAIL ME EN WE BEZORGEN ELKAAR TE ZOMER VAN ONS LEVEN!!! :smiley:

Moesten jullie bepaalde dingen hebben afgesporken vandaag en er is nog plaats mag je het me ook altijd laten weten. Ik hoop echt dat ik hier reactie op krijg, want ik sta reeds te popelen om te vertrekken :stuck_out_tongue:

Hopelijk tot gauw!!!

[EMAIL=“Sven_Verhoeven@hotmail.com”]Sven_Verhoeven@hotmail.com