Voor onze komende vakantie naar Thailand wil ik graag de nieuwste Lonely Planet kopen van Thailand, en die ene van ‘Thailand Islands and Beaches’ ofzo. Nu zie ik dat er ook een gids van LP is die ‘Discover Thailand’ heet.
Iemand ervaring met deze gids, en welke is beter voor een beginnende backpacker?
Ken die nieuwe niet, maar ik vond dat de “orginele” en de Islands&Beaches veel overlap hadden (staat in I&B bv ook veel over Bangkok in) en weinig toevoegen voor het geld wat die nog moet kosten, ik zou die even bekijken voor je die er bij koopt.
Net even die Discover Thailand opgezocht, ziet er uit als een wat meer luxe toerist versie dan de gewone. Full color en grotere tekst (minder inhoud, bv 400 vs 800 pagina’s, 48 vs 150 maps), op hun site kan je een stuk bekijken http://shop.lonelyplanet.com/thailand/discover-thailand-travel-guide-1
Hoeft niet slecht te zijn als je toch alleen op de bekende plekken komt en graag mooie plaatjes en duidelijke tekst bekijkt.
Thanx voor de tip over I&B, ik zal ze in de boekhandel eens ouderwets doorbladeren ipv meteen via Bol bestellen
Zit nog erg te dubben over die Discover, plaatjes kijken heb ik al genoeg gedaan in de voorbereiding
Persoonlijk vind ik in de gewone editie prima, als ik wat meer detail informatie wil van een bepaalde plek Google ik het gewoon ter plekke (internetcafe’s genoeg in Thailand)
Nogmaals dank voor je reactie. Die Discover ziet er wel leuk uit, maar denk dat ik toch maar langs de boekhandel ga… Even bladeren en kijken naar de verhouding tekst/plaatjes. Ook wel attent voor de locale middenstand
Die Discover ken ik niet, maar die andere 2 heb ik. Vind ze prettig en staan bomvol info! Island & Beaches had ik vorig jaar al, heb toen de andere niet gekocht, was doen niet echt up to date (wel geleend bij de bieb van te voren) toen de nieuwe kwam deze gelijk besteld. Heb ook de LP van Bangkok, leuk boekje maar voegt eigenlijk niet veel toe. Kaartje wat er in zit is wel handig, maar ook hier geld, voegt niet veel toe en alle kaartjes van Bangkok samen in de LP dan heb je m ook;)
Heb trouwens ook het ANWB boekje van Bangkok, deze heeft dan wel weer een handige kaart! Deze hebben we ook veel gebruikt.
Ik twijfel zelf ook. De grote LP van 800 pagina’s is van 2009. De discover is van 2010. Maakt dat nog uit?
Ik heb ze allebei ingekeken in de boekhandel. Maar nog geen keuze gemaakt…
Nemen jullie echt meerdere reisboeken mee? is toch best veel meenemen dan?
Ja daar zit ik dus ook mee in m’n maag, een maand lang een halve bibliotheek meesjouwen is me teveel van het goede. Wat ik me vooral afvraag is of de Discover niet veel informatie mist t.o.v. de normale LP, omdat hij a) veel plaatjes heeft en b) ‘maar’ 400 pagina’s bevat.
Keerzijde is inderdaad dat de Discovery van 2010 is en die andere van 2009… Lastig!
Dit boek kan je eventueel meenemen naar Thailand!Sta praktisch alles in wat de toerist moet weten tijdens zijn verblijf in Thailand!
Voor de rest is het niet nodig om andere boeken mee te nemen van de lonelyplanet!!
Of tenzij dat je van plan bent om alleen het zuiden te doen dan moet je de andere lonely planet meenemen(Island & Beaches)
Das inderdaad degene die ik op het oog heb, maar ken je toevallig ook de ‘Lonely Planet Discover Thailand’? Ben nml. erg benieuwd naar het verschil tussen beide boeken.
Ik gebruik nu die van 2009. Zie persoonlijk geen waarde om die van 2010 aan te schaffen. Je moet de LP trouwens niet Te letterlijk nemen he! Niet alles wat er in staat klopt en is correct. Het zijn richtlijnen wat je kunt aanhouden. Staat er 150 baht voor een taxi ritje in de LP dan kan het maar zo zijn dat je 200 baht betaald. Idem met bustijden bijvoorbeeld. Het kan ten alle tijden veranderen.
Dat boek wat Georges heeft geplaatst heb ik, staat veel info in. Ook veel info over de eilanden en stranden! Denk dat als je deze aanschaft je al heel ver komt.
Island & Beaches (2008) had ik vorig jaar vakantie al meegenomen. De gewone LP heb ik toen niet gekocht. We gingen alleen maar naar Bangkok en Koh Chang. Voor Bangkok had ik weer een ander boekje.
Het boek is meer gericht naar strandvakanties,ietjes meer info betreffende guesthouses&hotels!
Maar de meeste informatie vind je ook terug in bovenvermelde boek(aan elkaar gewaagd)
Oke dus het boek Discover Thailand is dan wel van 2010, maar iets oppervlakkiger? Als het boek van George van 2009 dan de helft meer pagina’s bevat, zal ik er ook wel meer aan hebben??
Allebei de boeken lijkt me niet ivm overlap.
De meeste mensen verkiezen de lonely planet voor velen de "reisbijbel"en geeft praktische tips en overzichten van elke plaats in Thailand!!
Ook heeft lonely planet verschillende thema boeken zoals,"Islands&beaches alsook dive into thailand.
Dus als je van plan bent om te duiken of ergens op een eilandje wilt verblijven dan kan ik je deze boeken aanraden.
Nu als je van plan bent,om het noorden,noord oosten of het zuiden van Thailand te doorkruisen dan kan je beter de “lonely planet” nemen.
Haha nee joh niet alles mee nemen hoor. als je er 1 mee hebt is dat meer als genoeg. Je sjouwt je anders een breuk en na verloop van tijd kijk je er toch niet zo heel veel meer in.
En toen ben ik toch gegaan voor de NL vertaling van de Rough Guide. Ben erg benieuwd hoe die bevalt, ik zal er zo eens ff goed doorheen bladeren. Eerste indruk is dat de kaartjes niet zo duidelijk en dat de sectie ‘transport’ niet echt duidelijk is :s
Iemand ervaring met deze gids, en in het bijzonder met bovenstaande 2 puten?
Vast bedankt!
Ik heb de Rough Guide gekocht om lekker snel te lezen en omdat deze nieuwer is. Daarnaast gister ook de Lonely PLanet Ik kijk nu steeds eerst in Rough Guide voor routes en info en daarna de LP ook nog. Mooie aanvulling. Straks nog even kiezen welke mee te nemen…
ik vond tot nu toe de sectie transport in bedie boeken niet zo duidelijk. Misshicen in de Rough Guide iets makkelijker. Maar het is maar net wat je zoekt denk ik, zoveel ervaring heb ik er nog niet mee…
Grappig, uit de berichten die ik van je lees maak ik op dat je met dezelfde vragen loopt te worstelen als ik als ik
Zit er zelf ook aan te denken om toch een LP erbij te kopen. Heeft het meerwaarde vind jij, allebei de boeken? Of is het meer van hetzelfde?