Lonely planet ervaringen

He,

Nog geen topic over gevonden… maaaarrrr
Ik wil wat landen gaan bezoeken die ik helemaal niet ken (al mega veel gelezen op dit forum) dus ik wil een lonely planet aan gaan schaffen van al mijn landen.
Nu zijn er ook veel boekjes die worden gecombineerd met meerdere landen.

Mijn vragen:

• nadat ik mijn reisschema al bijna rond heb voor 4 maanden azie, is het nog de moeite om een lonely planet te kopen als ik al mega veel informatie via dit forum heb gevonden?
  • er zijn veel boekjes beschikbaar en de volgende landen ga ik bezoeken: Noord-Thailand, Noord-Laos, Vietnam, Cambodja, Noord-China, Tibet en Nepal.
    Is het aan te raden om voor Thai, Laos, Vietnam en Cambodja 1 gezamelijk boekje te kopen of voor elk land een eigen boekje?

Lonely planet: Vietnam, Cambodia, Laos & Northern Thailand travel guide
Lonely planet: Thailand travel guide
Lonely planet: China travel guide
Lonely planet: Nepal travel guide
Lonely planet: Tibet travel guide

Ervaringen met deze boekjes?

Tahiland lonely planet is zeker een goede aanrader, ik heb er goed gebruik van kunnen maken, m.n. verblijf en bezienswaardigheden,things to do… mijn partner en ik zijn vanaf Bangkok naar Noorden gereisd, richting Chiang Mai,
Tha Ton, en toen van Thaton een prachtige boottrip naar Chiang Rai. Misschien wel leuk om te doen. Succes

De Vietnam, Laos, Cambodia en Noord Thailand reisgids zou ik zeker aanraden voor dit gebied. Je hoeft denk ik geen aparte reisgidsen te kopen voor elk land afzonderlijk. Tijdens het reizen is het goed om de informatie bij je te hebben zonder teveel afhankelijk te zijn van internet. Je hebt al veel informatie gelezen maar als je iets terug wilt zien moet je weer het internet op. reizen met een LP in de tas heeft volgens mij nog steeds iets speciaals en kan zeer waardevol zijn zeker als je wat meer flexibel wilt zijn met je reisschema.

Een andere mogelijkheid is als je een klein laptopje of tablet meeneemt om de PDF uitgaven van LP te downloaden en die mee te nemen, dan hoef je niet met meerdere boeken te reizen.

Gezien de landen die je wilt gaan zien is ook het boek China wel wenselijk. Voor Nepal zou je eventueel wat informatie kunnen halen van het internet zodat je weet hoe je in Kathmandu kunt komen en misschien in deze stad op zoek naar een boekenwinkel waar ze nog een uitgave hebben liggen voor een klein bedrag van dat land.

Gr. Frank

Een reisgids is altijd wel handig om bij je te hebben, niet om precies te volgen wat er instaat, maar nuttige informatie over bustijden, kaarten van steden/dorpjes enz. Vaak is informatie over prijzen van accommodatie achterhaald, maar je weet dan wel waar er accommodatie is.

Het is niet handig om met zoveel reisgidsen te reizen. Ik zou proberen voor het eerste land waar je heen gaat een gids te kopen, en als je bijna naar het volgende land gaat de volgende gids pas kopen, en die gebruikte gids verkopen. Zo loop je niet onnodig te sjouwen. In de meeste grote plaatsen zit er wel een 2e hands boekwinkeltje waar ze reisgidsen verkopen. De southeastasia on a shoestring is handig voor thailand en omliggende landen.
Eventueel wat al eerder is vernoemd belangrijke informatie in pdf opslaan op telefoon zodat je altijd wat bij je hebt is wel handig.

Wat ook eerder gezegd is, de china gids is wel een must! Plaatsnamen staan daarin in de chinese taal aangegeven, zo konden we de plaatsnaam aanwijzen bij bus/treinstations. Erg handig! Een taalgids vond ik in dit land ook erg nuttig.

Veel plezier!