Er zijn een hele hoop reisdgidsen te vinden voor China. Nu is een lonely planet natuurlijk algemeen bekend, al verschilt per land hoe goed deze is. Daarnaast zijn er natuurlijk nog veel meer reisgidsen te koop zoals de Trotter, Rough Guide, ANWB reisgids enz.
Nu ben ik benieuwd welke gids jullie het liefste voor China gebruiken. Misschien kun je ook vertellen uit welk jaar de gids komt en welke steden je hebt bezocht. :wereld:
Dat ligt natuurlijk ook aan wat voor soort reis je gaat doen. Afgelopen zomer heb ik een georganiseerde reis gedaan door china en had de lonelyplanet bij me.
Voor de reis zelf had ik niet perse de lonely planet nodig, de kaarten die erin staan waren wel erg handig. Maar ik had hem niet nodig voor hotels of restaurantjes. Er staat wel heel veel informatie in die ik niet nodig had. Achteraf had ik misschien beter een andere reisgids mee kunnen nemen.
Ga je backpacken dan zou ik wel een lonelyplanet nemen.
Engelstalige Chinezen (voor wanneer je net als ik nog bijster weinig Chinees spreekt natuurlijk) zijn, net als over de hele wereld de locals, naar mijn mening altijd je allerbeste reisgids!
De LP vind ik als backpacker zeer praktisch die je overigens niet even gaat lezen als zijnde lectuur. De Rough Guide kun je wel even rustig lezen, er staat meer achtergrond in over het hele land. Rough Guide vind ik wel een stuk minder praktisch dan LP. De Trotter is een soort LP, ook best praktisch. Heb zelf in 2010 met de LP van China uit 2007 gereisd. Geen problemen mee gehad. Ga anders eens naar de bieb om te vergelijken.