Welke is de beste Guide??

Graag had ik eventjes jullie ervaring met één van deze guides:

Trotter, Lonely Planet, Rough Guide of Footprint.

Deel jullie ervaringen met me mee. Hoofdzakelijk is het voor Azië INDIA

Met dank,

M.

1 like

Ik gebruik de Lonely Planet als ik India doorkruis. De gekste info wordt erin vermeld. Heb het zelfs nagetrokken voor de gein. Er stond geschreven er in Delhi een shop staat waar de prijzen vaststaan en je niet kunt dingen, dus een Indiase vriend die meereisde gevraagd of ie niet wilde onderhandelen voor de prijs. Die ging onwetend van wat er in de Lonely Planet staat de shop binnen en begon te onderhandelen over de prijs en t lukte niet hiihihi.
Voor mij staat t dus vast, de Lonely Planet doet t goed India.

Tja gebruik maken van een vriend die uit de verschillende streken afkomstig is, is ook handig :slight_smile:

Groetjes en veel plezier

1 like

Dankje voor de tip.

Hoi Manoj,

Ik sluit me aan bij Foxxyyc, ik ga ook voor de Lonely Planet.
Niet alleen voor India, maar ook voor andere landen.
Staan vaak net iets meer kleine dingetjes in die altijd handig zijn om te weten. De andere guides zijn zeker niet slecht hoor, maar de LP heeft mijn voorkeur.

Groetjes, Inca

Alweer een dankje voor de tip.

Heeft hier ook iemand ervaring met Rough Guide, naar horen is dit ook een goed uitgebreide gids?

Ik vind de LP vaak sterk verouderd. Ook erg verschillend per land. Voor colombia vond ik hem ontzettend slecht. Voor Ecuador goed maar absoluut niet up to date. Vb. Col., verwees steeds naar vreselijke backpacker hostals in zg veilige buitenwijken, terwijl je in de stad goedkopere oergezellige lokale hotellejes hebt. Op het laatst ging ik bewust niet naar de stadsdelen die de LP aanraadde. De schrijver van Ecuador raadde daarentegen juist de backpaqcker getto´s (zo beschrijft LP Ecuador deze letterlijk) juist af en raad je aan juist de lokale sfeer te proeven. De mooiste plekken werden keihad ontraden in de LP Col. Walvissen kijken vanuit je habition omgeven door vlnders en een overdaad van bloemen en hutjes die restaurantjes blijken is toch niet iets wat een reisgds mag missen.

Ik heb iig het gevoel dat de Rough Guide tegenwoordg beter is en meer up to date wordt gehouden. >>>

Bedankt voor de uitgebreide mail!

Ik hou zeker rekening met de geschreven uitspraken omtrent de beste Guide…:slight_smile:

voor mijn reis door Zuid oost azie heb ik eigenlijk alleen maar Lonely planets gebruikt. Dat is meer omdat ik het leuk vind die boeken in de kast te hebben en dan staat het mooier als ze allemaal van diezelfde soort waren. :chin:
voordat ik de eerste aanschaf (LP SE asia on a shoestring, zou ik nu niet meer voor gaan. m.i kan je beter per land of gebied een boek kopen) heb ik zowel dezen als de versie van rough guide doorgenomen (her en der stukken gelezen). waarom ik uiteindelijk voor LP heb gekozen weet ik niet meer want op het eerste gezicht zijn ze redelijk hetzelfde qua globale info dacht ik. RG had dunnere en dus kwetsbaardere bladzijdes, misschien dat dat het was.
Wel erg jammer vind ik dat LP geen leuke boeken zijn om me lekker in te lezen thuis. ze zijn heel handig op reis maar thuis zal ik ze nooit openslaan.
heb laatst een boek geleend over marokko namelijk insight guide! nou deze is echt geweldig om thuis al te lezen. leest makkelijk weg, alles staat erin wat je van te voren wil weten en een hoop (detail)foto’s. weet niet of deze boeken zo handig zijn als je weg bent. (er zijn er ook niet zo heel veel vertaald in het NL, maar er zijn wel een hele hoop engelse)

ohja bijna alle restaurants en hotels die in de boeken staan verliezen m.i. een hoop kwaliteit omdat ze minder moeite hoeven te doen. Tenslotte komt toch de helft van de reizigers in de restaurants en hotels daar die in de boeken staan. hierdoor is de bestpick vaak niets meer waard. jammer!
succes met kiezen!
Het lijkt nu een hele keus maar wat je ook kiest je zal er genoeg aanhebben want de belangrijke dingen die je moet en wil weten staan er toch wel in!
groetjes :wereld:

1 like

Beste,

Hiermee ga ik alsook zeker rekening met houden.
Hartelijk dank voor uw uitgebreide verslag betreft mijn vraag.

Het blijft me verbazen hoeveel mensen hierop reageren, wat echt fantastisch is dat ieder persoon ondanks we elkaar niet kennen, toch een bepaalde inspanning leveren.

Dankje,

Manoj

hoi
ik vind het ook leuk om mijn ervaringen te delen en als ik zie hoe druk dit forum bezocht wordt ben ik daar niet de enige in!
tenslotte is het allemaal een stuk makkelijker zo dan wanneer je echt alles zelf moet uitzoeken want dat lukt gewoon niet.
heb je al een idee welke je gaat nemen?
groetjes lotte

Hey,

Wel aan de hand van allerlei meningen denk ik om toch de Lonley Planet te kopen.
De nieuwe komt uit in september, dus nog even wachten. Dit lijkt me een goede keuze te zijn, maar ik blijf zeker openstaan voor suggesties. Mss dat ik nog een klein nederlands gidsje ook koop. eigen taal lijkt me toch ook wel handiger, alhoewel het goed is voor onze talenkennis hé.

Hey

Ik neem ook graag Capitool mee. Alles staat er duidelijk in uitgelegd met foto’s en soms stadswandelingen.

De Lonely Planet van India is goed. Ik heb er vijf jaar mee in India gereisd.

Ik reis altijd met een Lonely Planet - overal. Vroeger had je ook de “Go America”, “Go Mexico” etc. gidsen (in de USA geschreven) - ik weet niet of die nog bestaan. Ik heb een ouwe van “Go America” en mijn vrienden noemden dit altijd “The Bible of America”.

vroeger gebruikte ik ook de "lonely planet"om mij te orienteren(hotels,bezienswaardigheden) maar heb het niet meer nodig.Weet ondertussen mijne weg beter in Th dan in mijn eigen land Belgie.gegroet:georgessiam.

zelf woon ik in brugge, toeriststad bij uitstek, overal in de stad hangen bordjes van allerlei guides aan de deuren, alleen veranderen die hotels en zeker kleinere eethuizen nogal vaak van uitbater, en zonder overdrijven, 60% jaarlijks, en dan denk ik, al die guides zijn meteen verouderd, er is een andere service en eten, uren, openingsdagen, dus ga ik er van uit dat alle gidsen toch zeker verouderd zijn, het wordt nog erger als ik dan in de openbare bib in de nieuwste edities de zelfde tekst lees als jaren terug, dwz, ze hebben ze niet herbezocht, en verkopen dus valse info,
nog iets, als voorbeeld: boudewijnpark staat in de meeste al jaren met de zelfde tekst, alhoewel ze sedert 2005 al verschillende keren veranderd zijnof de camping, wie weet hem nog liggen, dagelijks vragen back packers de weg naar de camping die al 5 jaar verdwenen is
tenslotte,: geen enkele gids deugt veronderstel ik

Bij mij komt erop aan dat ik als opslaag in mijn geheugen,ik moet wel zien dat mijne kop niet gaat barsten,ha ha ha! Wil maar zeggen dat bij mij alles routine is geworden,Thailand heeft voormij geen geheimen meer! de eerste jaren heb ik ook lonely planet veelvuldig gebruikt,en kan het de mensen alleen maar aanraden om een excemplaar mee tenemen,India of Thailand of een ander land.gegroet:georgessiam(Belgium 12points)

1 like