Reisgids Inside guide Thailand

Hoi,

Heeft iemand ervaringen met het reisgids Inside guides?
Staat daar bruikbare info in?

Alvast bedankt!

ik heb hier zowel de gids van BKK als van Thailand in de kast staan :wink:

persoonlijk vind ik de Insight Guides ideale naslagwerken voor thuis. achtergrond informatie gaat een stuk dieper als in bv de Lonely Planet, en de boeken zijn prachtige geillustreerd met mooie afbeeldingen en foto’s. ik vind het dan ook leuk om aan de hanad van deze gidsen een beetje globaal te bepalen wat ik wil zien. ook oogt het papier wat sjieker als bv de Lonely Planet. en voor sommige mensen een voordeel: de boeken zijn ook vertaald naar het Nederlands.

ondanks al deze pluspunten: ik neem de gidsen echter NIET mee op reis. mooi foto-papier weegt wat, en ik sleep liever een lichter boek mee. bovendien is de informatie wat betreft accomodatie vrij beperkt, zeker in de budget-hoek. reisinformatie, bv openbaar vervoer, ontbreekt volkomen. voor op reis heb ik dus een Lonely Planet.

P.S. in boekhandels als de Sleghter kun je vaak Insight guides voor weinig krijgen. dat is dan niet de nieuwste druk, maar aangezien de achtergrond info hetzelfde blijft maakt dat niet veel uit.

Jenny heeft helemaal de spijker op de kop. Prima achtergrond informatie (hoewel soms wat gedateerd en vooral op de algemene nognikswetende toerist afgestemd)-maar niet geschikt voor praktiese zaken. ERG mooie foto’s. Ze zijn er in veel talen-foto’s hetzelfde-tekst alleen vertaald. De Slegte heft er vaak 10tallen tegen 5/10 euries te koop.

Het beste is dus toch de lonely planet he?
Ik heb ze nl beide besteld. Ga nu kijken als ik die inside guide nog kan annuleren.
Bedankt voor jullie reacties!

Insight Guide is het beste voor thuis, Lonely Planet is het beter voor onderweg.

Wanneer je de boeken in Nederland hebt besteld, heb je sowieso altijd het recht om te ruilen. Heb je in het buitenland besteld, dan is dat soms ook mogelijk, al zit je wel met hoge(re) verzendkosten.

Ik vind de Lonely Planet zelf altijd wel prettig, maar niet direct de ‘beste’ reisgids. Ligt er ook maar aan wat je zelf prettig vindt. Insight Guide ken ik zelf niet.
Op het moment dat de nieuwste Lonely Planet uitkomt, staat er ook alweer veel informatie in die alweer verouderd is.
Naast Lonely Planet vind ik de Capitool Reisgids ook altijd wel oke. Kan je ook veel nuttige info in vinden.

Dikwijls vind je de lonelyplanets voor een Habbekrats terug(omgeving:rambuttrie road)moet je wel bijvertellen dat de versie van het boek wel 2jaar is verouderd!!Afpingelprijs mag je wel rekenen op 580bath.Over insight guide,heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord,dus kan daar geen oordeel over geven!!gegroet;Georgessiam.

Ik heb zowel de insight als de Lonely planet.
Zoals al verteld. Lonely planet neem je mee en is een doe-boek.

De insight is mooi en informatief. Kun je lekker in inlezen!

Groetjes

Voor hier is de lonely planet niet zoveel aan, als je je wilt orienteren, zou ik de insight niet annuleren. tenminste ( als je hem niet voor een betere prijs hebt gezien ergens anders) voor wat inkijkwerk voordat je op reis gaat is het een goed boek. Ik heb een oude van mijn broer geleend en vind het een heerlijk boek om door te snuffelen.Ja, hij is gedateerd, maar geeft wel een mooi overzicht over de verschillende gebieden van Thailand.

Een goed alternatief voor de Lonely Planet vind ik de Trotter (ook in Nederlands). Ben momenteel toevallig een Navigator van ANWB aan het doornemen en ik moet bekennen: leest lekker weg, met nuttige info, ook voor de avontuurlijke reiziger.

Cheers!

En de Rough Guide? Heb ik ook al wel eens horen vallen… Iemand ervaring?

Grts

Jelle

De Rough Guide van Thailand ken ik niet, ik wel andere delen van die serie. Er staan meer foto’s en kleurenpagina’s in dan in de LP, wat ik een plus vind. Maar verder vind ik de Rough Guide minder fijn en overzichtelijk. Ook is de informatie betreffende OV beknopter.

Welk boek meer up-to-date is, hangt van het land en de uitgave af, daar doe ik dus bewust geen uitspraak over.

Had zelf de lonely voor Thailand aangeschaft was me super bevallen. Voor Maleisië had ik de Insight Guide gekocht, hier heb ik spijt van gehad had liever de lonely planet bij me gehad.

Groetjes Dess

Ik heb de insight guide Thailand en die is heel aangenaam lezen! Ook helemaal vanachter staan ± 100 gele pagina’s met heel veel nuttige info. Zeker de moeite om te kopen. Ik heb hem meegenomen naar thailand ook maar niet zoveel gebruikt daar wij zo al veel hadden uitgestippeld. Toch is het zeker de moeite om hem in huis te halen. Je vind er echt veel nuttige info in terug.