Hallo allemaal,
Volgend jaar zijn wij voornemens om een maand met vakantie naar Thailand te gaan.Dit zal ons eerste keer zijn.Op dit forum…dank jullie wel…kan ik veel informatie halen. Ik vind het ook fijn om een reisgids te hebben…deze lekker uit te pluizen en er vanalles bij de schrijven. Welke reisgids raden jullie mij aan? ( liefst geen engelstalige)
bedankt voor het meedenken,
Ik heb laatst de Rough Guide in het Nederlands gekocht en heb hem van voor tot achter doorgespit en er talloze leuke tips uit gehaald. Ik denk dat je er een heel eind mee komt, zeker met een recente Lonely Planet ernaast voor een berg praktische info (waarvan overigens ook erg veel te vinden is in de Rough Guide, maar wel een beetje meer met de mening van de schrijvers erbij). Het is een beetje een mix tussen de Lonely Planet en de Capitool ‘praatje-plaatje’ gids.
In de Rough Guide kwam ik ook regelmatig verwijzingen naar de Nancy Chandlers Maps of Bangkok en Chiang Mai tegen. Heb ik even op internet naar gekeken en die ga ik beide ook zeker kopen (in Thailand), mensen zijn er laaiend enthousiast over en ze zien er erg leuk uit.
Reistips van een kenner. Er worden veel tips gegeven die een reisbureau niet geeft.
Ook tips die “nare” ervaringen voorkomen.
Succes en veel plezier
Ik heb nu ‘de trotter’, vorig jaar de ned rough gide, die vond ik erg ‘doorsnee’, wat de info betreft.
hoi, ik vond de trotter echt een super gids en in het nl, ook altijd goede sfeer tips bij accomodaties en restaurants