Reis naar Thailand

Hallo beste mensen, ik ben Daniel, ik ben 21 jaar jong, ambtenaar en ben van plan om na mijn contract (april, 2012) al backpackend een reis te maken door thailand, met een tijdsbestek van tussen de 3 en 6 maanden.
Aangezien dit mijn 1e grote en tevens zelfstandige reis wordt, ben ik op zoek naar antwoorden op mijn vragen, vandaar dat ik mij wend tot dit forum.

Mijn 1e vraag aan jullie is: Welke reisgids raden jullie mij aan?
Ik heb al veel gekeken op internet en de namen Lonely Planet en Trotter komen er het beste uit. Maar alsnog wil ik jullie reizers vragen om jullie meningen.

Alvast bedankt voor jou reactie!

Als je moet kiezen, zou ik zelf voor de Lonely Planet gaan. Vind het een prettige reisgids en gebruik hem in Thailand zelf ook nog elke week om het e.e.a. op te zoeken.
Hecht alleen niet al teveel waarde aan prijzen van bijvoorbeeld openbaar vervoer in de LP want op het moment dat de nieuwste LP uitkomt, zijn de prijzen vaak alweer veranderd.

Meer informatie over Thailand, kan je vinden op ons Thailand-forum.
Succes bij de voorbereiding van je reis en als we je ergens mee kunnen helpen horen we het wel !

Ben volkomen eens met Dave,dat je beter een Lonely Planet als reisgids meeneem,sta veel meer info in dan wat je vind in de trotter.
Nu zo’n reisgids zijn geen overbodige kosten,nadien kan je die eventueel verkopen aan één of andere voorbijganger in Kao San road of verkopen in rambuttrie road(kraampje)verwacht wel niet dat je het volle pond terugkrijg(nieuwe editie ongeveer 300bath wat je terug kunt recuperen)
Indien je vind nou ik vind dit boek wel duur in aankoop,dan kan je éénmaal aangekomen ijn Bangkok oudere editie’s van de LP kopen rond de 500bath.
Voor de rest zou ik zeggen welkom op wereldwijzer.nl,Daniel!
gegroet:georgessiam.

Ik vertrouw op jullie ervaring dus ik dank jullie hartelijk voor dit advies;)

hey daniel,

allereerst veel geluk met je backpackreis naar thailand,ik heb dat ook gedaan in maart dit jaar.
Ik zou graag willen weten wat je allemaal wil ontdekken?Is het gewoon de typische toeristische route? bankok,ayutthaya,sukhotai,chiang mai,chang rai,pai enzoo alhoewel vanaf chiang mai het interessanter wordt.

Ik raad je aan laat het zuiden voor wat het is,geloof me vrij dit is niets voor backpackers het zit daar vol met guesthouses die enorme bedragen vragen om te logeren en het eten is daar ook duurder.

als ik jou was zou ik de route bangkok,ayutthaya,sukhotai en chiang mai volgen tot de gouden driehoek.

Heel belangrijk ding,als iemand je meeneemt naar een TAT dat is een toeristische dienst blijf daar weg,geloof me vrij die mensen proberen goed te doen maar eigenlijk nemen ze geld uit je zakken en je beseft het niet.
Probeer zoveel mogelijk info te verschaffen over busstations dit is 100 keer goedkoper.
in chiang mai weet ik een heel goed guesthouse zijn, green tulip toffe en betrouwbare mensen.

ik hoop dat ik iets van info heb kunnen geven,als je nog vragen hebt laat het me dan weten.Tzit er bij mij nog vers in :slight_smile:

groeten

1 like