Hallo!
In juli vertrek ik voor een maand naar thailand. Welke vinden jullie de beste reisgids voor backpackers om thailand te bezoeken?
Alvast bedankt voor enige tips
Hoi,
Ik heb de Lonely Planet gids gekocht, die is zeer uitgebreid. Restaurants, hotels/guesthouses etc.
Groetjes Linda
De Lonely Planet is toch wel DE bijbel onder de backpackers…
De Thailand-reisgids van Het Capitool is ook erg mooi en geeft veel (achtergrond)informatie.
Ja, de Lonely Planet, dat was ik ook aan’t denken, maar ben ook aan’t twijfelen aan Footprint. Dat is zo een beetje hetzelfde genre. Iemand die daar al iets over heeft gehoord?
Zeker weten de Lonely Planet!!
ja lonely planet. alleen de prijzen voor de bussen en treinen kloppen niet echt meer .wij hadden de nieuwste gids sept 2005 en zijn in appril geweest maar het was wel iets duurder geworden, maar ja logisch benzine is duurder geworden.
Thailand is een van de weinige landen waar de Lonely Planet de beste reisgids voor is. Voor behoorlijk wat landen is de LP namelijk echt sh**##$$t, maar die voor Thailand is echt goed en beter dan de andere beschikbare gidsen. Een bijbel is het trouwens niet. Sommige toeristen kiezen de LP vanwege het grote detail in prijzen, busvertrektijden, etcetera, maar deze dingen zijn AL-TIJD gewijzigd en moeten sowieso ter plekke uitgezocht worden.
Footprint Thailand is minder goed dan de Lonely Planet. Footprint is vooral erg goed in Zuid-Amerika, waar hij zeker beter is dan de Lonely Planet.
kan iemand me zeggen of dit momenteel nog steeds het geval is?
op amazon vind ik nl redelijk wat negatieve reviews
als LP niet meer zo goed is, wat is tegenwoordig dan wel goed?
Ik wou er gewoon met de backpack wat gaan rondtrekken voor een maand
indien mogelijk ook geen boek van 1000en paginas als het compact ook kan
…reisgidsen, ik heb ze allemaal gehad of ingekeken LP/Capitool/Marco Polo/Christine Schrijnemakers en zelfs Nancy Chandlers; het is allemaal literatuur dat je eigenlijk thuis (grondelijk) door moet nemen. Ik hoop niet dat ik tegen de schenen van medereizigers schop, maar die ondingen moet je gewoon thuis laten. Bewandel niet de paden die al bewandeld zijn, want dan doe je nog steeds hetzelfde wat anderen doen. Mijn Thailand-kennis gaat terug tot 1980, maar bekende plaatsen (Bangkok, Phuket, Chiang Mai) hebben nog zoveel nieuws te bieden, dat met geen pen te beschrijven is.
Aangezien steeds minder mensen met boeken willen sjouwen, maar wel met netbooks/pda’s en smartphone’s, verbaas ik mij nog steeds dat jullie de digitale snelweg niet ontdekt hebben - ebooks en search-engines bieden meer info dan al die achterhaalde (on)waarheden in al die reisgidsen. Zelfs dit forum biedt al meer info als een LP - veel van de vaste forumleden informeren ons vanuit Thailand en andere delen van Azie om ons van de laatste nieuwtjes en tips te voorzien.
Mijn netbook weegt maar 1kg en heeft me afgelopen vakantie van alle informatie voorzien die ik nodig had.
Groet,
Joe
Ik vond t ook moeilijk om te kiezen en heb zeker een uur in de zwerfkei gezeten. Met voor mij op tafel alle thailand boeken die ik kon vinden in die winkel (en een bak koffie natuurlijk) Uiteindelijk heb ik gekozen voor de Trotter. Globaal had ik al een idee van wat ik straks graag wil gaan doen en ben toen in de boeken gaan lezen en vergelijken.
Misschien is dit ook voor jou een tip: ga eens naar een (reisboeken)winkel en lees, kijk wat je zelf prettig vind, jij moet het er uiteindelijk mee doen op je reis.
Groetjes Tour
Bij de boekenwinkel hebben ze tegen mij gezegd dat de verschillen van inhoud in de rough guide, lonley planet, footprint klein zijn en je eigenlijk naar het jaartal moet kijken. De nieuwste van deze drie wordt aanbevolen, omdat daar de meest rescente informatie in staat. Voor thailand is dat op dit moment LP
Elcke zonder(b) ik wil je een pm sturen ivb:chiangmai;maar ik geraak bij jou niet binnen??Als reisgids wat denk je van trotter?? sta veel informatie in!! plastiek.
ff vermelden dat die vraag al gepost is over een goed reisboek,door Michel 1989 op 07/09/09 op pagina 2,misschien daar ff surfen??plastiek.
Ha die Joe!!ieder zijn ding,ikzelf persoonlijk heb altijd een Engelse lonely planet bij,maar dat ik hem open doe en gebruikt,dat is wat anders!!plastiek