op de site van lonely planet kan je nu ook bijna alle gidsen als een pdf bestand kopen voor een gereduceerde prijs
dit is dus goed koper maar ook veel handiger kan je alleen de pagina’s uit printen die je nodig hebt tijdens je reis of als je net als ik reist met een mini laptop nog handiger gewoon bestand opslaan en op vakantie alle info bij de hand (kan ook op een moderne mobiele telefoon) www.lonelyplanet.com
Wat je ook kunt doen Dirk is een lonelyplanet(second hand)kopen in de omgeving,rambuttrie/kao san road!(dit voor een paar honderd bath)ik zeg je dit Dirk,als de mensen een hele trip door Thailand doen,dan zitten ze met een stapel papieren!Hetgeen wat jij zegt en ik denk,is dat maar voor de éénmalige toeristen die dit land bezoeken(kan het mis hebben?)Voor mensen die meerdere keren van plan zijn Thailand aan tedoen,zou ik zeggen,met een lonelyplanet komt je veel te weten,over de bevolking/what to look/where to go etc…!!dit ff off topic gezegd!gegroet:georgessiam>>>>>>4de feb ribberdebie,niet met de bus hieronder maar met de vlieger!
de lonely planet is handig als je hem maar niet zoals vele hem gebruikt als een bijbel. ook de prijzen niet al te serieus nemen want mijn ervaring is ze updaten niet echt en de info is altijd verouderd zit best wel wat tijd tussen info verzamelen en drukken boek.
krijg hier hier,in thailand, zoveel opmerkingen/vragen mbt tot d lp.
de lonely planet is inderdaad heel handig je haalt er veel bruikbare info uit maar het is zoals je terecht zegt zeker geen bijbel en de info is heel vaak al gedateerd bij het uitkomen van een nieuwe druk
daarom is het vind ik persoonlijk altijd eigenlijk te veel om hem mee te nemen op reis en zeker als je meer dan 1 land wil bezoeken vandaar deze tip dan kan je met alleen je mini laptop, qua ruimte en gewicht vergelijkbaar met 1 gids in je rugzak net zo veel gidsen meenemen als je wil/nodig hebt
De informatie in de lonely planet is voor mij vrijwel altijd goed geweest, en heeft een grote rol gehad in de keuze van het bezoeken van bepaalde plekken. Dus de stelling dat de informatie altijd verouderd is en niet precies vind ik een beetje overdreven. Natuurlijk moet je wel altijd in je achterhoofd houden dat sommige informatie gedateerd kan zijn, en je niet blindelings moet vertrouwen op dit boek. Maar zeker handig als back-up en om je vakantie-route uit te stippelen!
Hmm, als hij als PDF te downloaden is, zou je die ook door kunnen sturen dirk? Of mag dat niet Beetje voororiëntatie kan geen kwaad en ik kan pdf’s op mijn telefoon kwijt, nog makkelijker.
verkeerd gehoord-die is echt HEEL slecht
maar met alles geldt-en dat heb ik ook al ettelijke keren uitgelegd-het hangt er maar vanaf waar je hem voor gebruikt
1.het is een (slechte-foei Vlamingen!) vertaling van een jaarlijks uitkomende FRANSE gids-de ROUTARD. Die voor 2010/11 is al te koop. Dus de NL loopt jaren achter.
2.ooit heb ik heel precies voor 2-3 steden ettelijke reisgidsen vergeleken. Trotter sprong er zonder meer uit door het veel grotere aantal fouten, bovendien dekt hij veel minder als de bekende andere-er is veel weggelaten uit wat minder bekende streken/steden. dat noemen we toch de franse slag?
3.voordeel is wel dat de franse gastronomen goed worden bediend-elke Restrt waar ze iets van Frans doen staat erin. en elk guesthse dat door Francais wordt gedreven-daar heb je als NL-bonk natuurlijk veel aan.
4.met goed bedoel ik zelf-uptodate, weinig fouten (0 kan niet), goede kaarten en zowel voor+tegen noemen. Waar ik zelf aanhik is dat hele oude dingen maar niet worden weggehaald (dat is het zwakke punt van LP-alles blijft er maar in staan).
voor mij zijn dan de Duitse doe-het-zelf gidsen, bvb de oranje van Loose en de witte van reise-know-how, het beste voor jonger bekpek publiek.
en zoals al zovaak gezegd: loop ens een goed gesorteerde reisboekwinkle binnen en vergelijk ze op een punt dat je wat beter kent-doe zelf die proef!