op de site van lonely planet kan je u nook bijna alle gidsen als een pdf bestand kopen voor een gereduceerde prijs
dit is dus goed koper maar ook veel handiger kan je alleen de pagina’s uit printen die je nodig hebt tijdens je reis of als je net als ik reist met een mini laptop nog handiger gewoon bestand opslaan en op vakantie alle info bij de hand (kan ook op een moderne mobiele telefoon) www.lonelyplanet.com
Voor degenen die niet konstant met een laptop met overal WiFi met zich lopen te sjouwen en een ouwerwets boek nog waarderen:
op marktplaats loopt al enige tijd een aktie-komt meteen bij boeken/reisgidsen, voor nieuwe LPs aan 33/50% korting (vergeleken met NL-winkelprijs), incl. porto.
De kwalitieit van LP wisselt nogal en het is zeker al lang niet meer de ultimate bible die het ooit was. Helaas varieert het ontzettend van land tot land-vooral degelijke updates, incl. het schrappen van verouderde info, is niet bepaald hun sterkste kant. En de kaarten zijn pet-sinds ze die anti-kopieerproof hebben gemaakt.
Voor degenen die kwaliteit waarderen-en Duits kunnen lezen-daarvandaan komen vaak betere (in mijn mening) gidsen, bvb de oranje van Loose of witte van Resie-know-how.
Ik vind zelf het boek ook nog steeds een uitkomst en zal dus niet zo snel een digitale aanschaffen. Ik reis ook rond dus weet nooit waar ik uit kom. Voor mij persoonlijk is de LP nog steeds een bijbel er staat veel in en wat ik er niet uit haal vind ik op internet.
Maar in ieder geval bedankt voor de goeie tip.
…en voor wie geen morele bezwaren heeft en wat handig is met downloaden:
via bittorrent kan je in 1 klap 144 lonely planets downloaden.
Meteen op je netbook zetten en ter plekke uitprinten wat je nodig hebt.
Je kan bij “buy by chapter” gratis en legaal het hoofdstuk “getting started” downloaden van alle lonely planets die er zijn. Ik doe dat zelf altijd van te voren om te kijken of een land interessant lijkt en dan een planning te maken voor ik het echte boek aanschaf.
Beste reistijd staat er bij, en voorbeeldroutes en hoe veel tijd die zouden kunnen kosten, en wat daar te zien is.
Heb nu een keer een hoofdstuk gedownload maar ik loop toch liever met een boek in mijn tas als met m’n laptoppie. Misschien wordt het anders als ik nog eens een e-book reader aanschaf…