Reisgids India

Hallo allemaal,

Wie weet er een goed boek om door India te trekken? Heb gezien dat de Lonely Planet en de Rough guide laatste edities sterk verouderd zijn…

Ik raad toch echt de lonely planet aan. The one and only. Ik kan inderdaad voorkomen dat dingen verouderd zijn, maar je kan nooit alle informatie hebben. Ook in china merk ik dit, maar de chinezen bouwen zo snel dat het soms niet mogelijk is om alles bij te houden.

Lonely planet is echt de beste optie!:cheer:

Hoi, dank je. Heb net op je site gekeken, geweldig!

De Lonely Planet en Rough Guide zijn wel ok. Het is inderdaad onvermijdelijk dat informatie verouderd is. Tussen de tijd dat de research afgelopen is en de laatste versie is uitgegeven verandert er alweer heel wat. Van zodra bvb een guesthouse weet dat ze in LP staan, durven ze de prijzen meteen te laten stijgen.

Gebruik de reisgids op een slimme manier. Als je logement zoekt, dan vind je de goeie buurt in je gids en ga dan zelf even rondkijken, pin je niet vast op de adressen uit de gids, er zijn altijd nog tal van andere plaatsen in die buurt die niet in de gids staan maar die zeker even goed of beter zijn.

Je reisgids is vooral ook handig om transportmogelijkheden uit te vissen. Maar ook hier kunnen prijzen al wel eens veranderd zijn.

Eigenlijk moet je voor alles gewoon ter plaatse zelf wat rondkijken en vragen en je reisgids als steuntje gebruiken zonder 'm blindelings te volgen.

Ik heb zelf pas de LP van Rajasthan gekocht (eind 2008) en South India (eind 2009). Valt dus eigenlijk reuze mee. Overigens wel goedkoop op de site van LP zelf, 13 euro per boek.

In België vind je ook de Trotter reisboek. Die van Noord India is nieuw uitgegeven in 2010, dus alle recente informatie.

Ik heb de Trotter van Zuid India gekocht (2006 = laatste uitgave) en heb de indruk dat er niet zo veel info in staat. Ik ga dus op zoek naar een tweede reisgids…

Helemaal akkoord met Paenen. Er staat bitter weinig informatie in Trotter. Deze gids is misschien goed als je met een begeleide groepsreis langs de main tourist spots gaat. De info hierover is niet slecht. Maar als je ook maar iets buiten de “bewandelde paden” wil afwijken dan heb je niks aan Trotter.

Welke reisgids raden jullie me aan voor Zuid India, behalve Trotter dan?

We zouden oa graag naar één of twee mooie watervallen gaan, zoals Hogenakkal & Shivasanamudra (we trekken van Trivandrum naar Chennai via oa Cochin en Mysore). Maar in de trotter staat hiervan niks geschreven…

Naast het gebruik van de LP en de Trotter zoek ik vooraf ook veel informatie op internet op, maak een samenvatting en neem dit mee.

Hallo,

In 2008 zijn wij ook door Zuid India gereisd en hebben de Lonely Planet South India gebruikt. Wij hebben er veel informatie uit kunnen halen, prima boek!

Groet Jeannette