Weet iemand een leuke plek vlakbij het vliegveld? Wij hebben een overstap van 7,5 uur en het lijkt ons niets om op het vliegveld te blijven rondhangen. We hoeven niet perse naar het centrum, daar is het misschien te kort voor. We komen aan om 16 uur dus gaan dan gelijk de spits in?
Dus gewoon een leuk plekje, waar we wat kunnen hangen, eten, drink enz.
Helemaal niemand die hier iets weet in de buurt van Ataturk? Ghe, en ik maar denken dat ik een Istanbul leek was;)
wat een onaardige reactie, het is nu eenmaal moeilijk om iets voor een ander leuk te vinden!
Nou ja zeg!
T was helemaal niet onaardig bedoeld hoor! Jammer dat je het wel zo opvat! Vind t alleen gek, dat hier op het Turkije forum niemand een reactie gaf op mijn vraag. Dacht namelijk dat ik niet het onmogelijke vroeg… Dat iets leuk vinden een ruim begrip is, dat kan ik begrijpen. Maar kan dan zelf beslissen waarvoor ik kies. Ik ken helemaal niets daar en zal alle tips van harte in ontvangst nemen. Maar als een beetje humor al niet meer gewaardeerd word laat dan maar. Want het was een grapje, vandaar ook die wink (;))
Ik had het ook helemaal niet als onaardig opgevat, maar kan je helaas geen antwoord geven, daar ik(Ohhh schaam schaam) nog steeds niet in Istanbul geweest ben…
Hopelijk vinden de meiden/dames die dat wel zijn de weg naar je vraag…
Hele goed tijd daar
Waarom schamen? Als je onder mijn naam kijkt dan zie je mijn woonplaats en zal ik eens vertellen dat ik nog nooit op de Euromast geweest ben!lol2
Maar dank voor je vriendelijke;) reactie!
Jullie hebben de overstap richting Thailand toch?
HEERLIJK!!! Dus… ga vooral genieten van Istanbul, en op richting Thailand!
(wij hopen volgend jaar weer te gaan, ivm werk zijn de mooie maanden daar niet voor ons de gunstigste. Maar…we hebben goede hoop!)
Ja dat zijn wij! We hebben gekozen voor THY omdat ze op het moment van boeken het goedkoopste waren. Ook hoor ik veel positieve verhalen over THY!
Wij kunnen alleen dit jaar nog in het najaar…vanaf 1 Januari 2011 is onze zoon echt leerplichtig en zullen we ook in het hoogseizoen moeten gaan! Maar je moet maar zo denken, de temperatuur is altijd beter dan in NL! En je bent op vakantie! En dan liever een buitje in exotisch land dan in je tent op een camping in Drenthe!lol2 (al gaan we dit jaar ook nog een weekje naar Vollenhove:vak02:)
Als ik heel eerlijk ben dan denk ik dat er buiten de stad niet zoveel te doen is… De stad is super, maar zou dat niet aanraden om heen te gaan tijdens jullie overstap, verkeer is chaos, veel files, zonde ik had daar een nachtje gepakt! Zeker omdat jullie ook met een kind reizen!
Evengoed een fijne reis!
Dank je wel! Zal eens googelen of anders even in de Lonely planet kijken. (voor de gelegenheid even geleend van de bieb)
Neyana: ik wil me verder natuurlijk nergens mee bemoeien, maar wordt dit voor jullie kleintje niet super vermoeiend om dan ook de stad nog in te gaan? Hierna volgt nog een vlucht van 9 uur he… Misschien op istanbul even een hotelkamer boeken zodat de kleine kan slapen? Is misschien ook wel een goede optie…
Ik ben het geheel met Cyn eens. Je hebt een zware vlucht voor de boeg, Jullie kleine is net 3/4 jr oud(als ik het goed begrijp omdat volgend jaar de leerplicht ingaat) ik zou het niet doen. Ik zou een klein hotelletje pakken en een paar uurtjes gaan slapen. Al was het maar voor de kleine.
Hopelijk gaat het allemaal goed komen
Ik snap je helemaal! Had t met de kids ook nooit zo gedaan…maar de kleintjes (ja ik heb er 2) gaan niet mee! Ze gaan naar mijn moeder, zij woont aan de andere kant van het land vandaar dat ik zat met die leerplicht. Want eenmaal leerplichtig dan kan mijn moeder niet meer oppassen. Maar ik snap de verwarring, sorry hiervoor. In 2012 willen we ze graag meenemen, maar dan wil ik wel proberen om een rechtstreekse vlucht te pakken, een snelle overstap of zoals jij zegt, een lange overstap en dan een hotel om bij te tanken.
Ohhh Ok Esther. Duidelijk dan kan je idd richting Taksim ofzo. Ben jezelf ook lekker ‘moe’ om het laatste stuk lekker te tukken ;)!!!
Houd ons op de hoogte !!!
De oudste is 4,5 jaar en de jongste word over 3 weken 2 jaar. Mijn zoon word in December 5, de leerplicht gaat dan op 1 januari 2011 in.
Aaah dat was me inderdaad niet duidelijk… In dat geval zou ik zeker Istanbul ingaan! Super mooie stad, veel te zien, uiteraard te veel voor een paar uur, maar zou dan zeker naar Taksim gaan!
Nogmaals fijne reis! ![]()
Heb in de Lonely Planet gegeken en Taksim ligt naar mijn idee helemaal aan de andere kant van Istanbul! Dus over de rivier! En ik heb me juist laten vertellen dat ik in het Europese gedeelte moet blijven (dus voor de brug) Ik neem aan dat Istanbul een grote stad is…
Dus Eclipse, weet je zeker dat je Taksim bedoeld? Vind t nogal ver weg lijken namelijk. Want als een kaart voor me heb dan ligt het vliegveld links onderin en Taksim rechts bijna bovenin.
Hmmm…ook jij raad Taksim dus aan!?
En niet raar dat het je niet duidelijk was, had t ook niet verteld;)
Je kan ook voor Sultanahmet kiezen… Is inderdaad misschien nog wel leuker, zit even te bedenken dat Taksim makkelijker is vanaf Sabiha Gökcen airport… Maar jullie natuurlijk op Ataturk…
In dat geval (haha sorry hoor) zou ik naar Sultanahmet gaan… Blauwe moskee, topkapi paleis en de bosporus liggen daar allemaal op loopafstand…
Om t me nog makkelijker te maken;)
Maar heb t genoteerd! Dank voor je info!