Last minute advies gevraagd!

Lieve allemaal,

Ik ben nieuw hier en zou graag om goede raad willen vragen… Twee jaar geleden heb ik tijdens een vakantie in Turkije/Side een hele leuke jongen ontmoet in het hotel op de één na laatste dag. We hebben gezellig wat zitten praten en uiteindelijk emailadressen uitgewisseld, gewoon voor de gezelligheid. In het begin waren we vrienden en kletsten we gewoon af en toe verder op msn. Dit werd steeds vaker en ik merkte dat ik hem (en hij mij) gewoon heel leuk begon te vinden. Vervolgens heb ik het toen afgehouden met het idee van dit gaat toch niet werken op zo’n afstand, wat hij erg jammer vond. Echter kon ik hem niet hellemaal los laten en hebben we besloten contact te houden toen hij een aantal maanden daarna naar het leger vertrok om zijn dienstplicht te vervullen. In die tijd bloeide het weer hellemaal op tussen ons en nu hebben we al een jaar lang intensief contact via de telefoon. Uren kan ik met hem bellen en praten over ons, maar ook over allerlei andere onderwerpen, waardoor ik merk dat hij (naar mijn idee) toch wel redelijk modern is.

Nu is het zo dat over een paar weken zijn dienstplicht erop zit en het de bedoeling is dat ik naar hem toe zal gaan voor een weekje. Echter nu het op boeken aankomt begin ik ontzettend te twijfelen doordat een vriendin die een tijdje in Istanbul geeft gewoond me van de week behoorlijk heeft laten schrikken en heeft gezegd dat het echt gevaarlijk is om alleen heen te gaan (niemand die er van weet wil met me mee, ook niet mijn ouders). Hierdoor ben ik ontzettend gaan piekeren, ook omdat ik hem natuurlijk niet zo lang in het echt heb gesproken. Ik vrees dat ik hem (en mezelf) ontzettend teleurstel als ik een paar weken van tevoren zeg toch niet te komen… Heeft iemand misschien ervaring met alleen naar Turkije/Side gaan? Of een handig advies wat ik zou kunnen gebruiken?

Bij voorbaat dank!

Hoi Fashiongirl,

Allereerst welkom hier.

Ik ben ook een aantal keren alleen naar Side geweest en moet eerlijk zeggen dat ik er weinig gevaarlijks of eng aan vond. Ik had wel gewoon een hotel geboekt, en ik ga 'savonds ook niet alleen op straat lopen slenteren. Ik weet niet hoe oud je bent en hoe je tegenover die jongen staat, maar anders zou ik zeggen probeer het gewoon.

Succes!!!

Side is niet 1 of ander afgelegen gebied dus het lijkt mij niet zo vervelend om daar alleen heen te gaan, als je het fijn vind kan je ook een hotel boeken?? En net wat Angela zegt het hangt een beetje van je leeftijd af? Maar het niet doen na zo een lange tijd intensief contact dat lijkt me ook geen optie? Toch kijken naar een georganiseerde reis misschien?? Als het dan niet klikt heb je nog een mini vakantie voor jezelf

hallo fashion girl
als jij een goed gevoel heb over de jongen kun je toch gewoon gaan. misschien wel een hotel huren maar het is echt niet gevaarlijk.
ik ben 17 jaar heb mijn vriend ook ontmoet in het hotel de laatste 3 dagen en ben gewoon alleen terug gegaan naar kusadasi voor 11 dagen met hem in een hotel en het is super gegaan niets gevaarlijks aan mensen proberen je altijd bang te maken daar word je gek van maar je moet doen wat jij zelf denkt dat goed is!

hi fashiongirl…

als jij echt voor deze jongen wilt gaan zou ik gewoon een weekje naar m toe gaan…

ik ben, inmiddels 5 jaar geleden ook alleen n weekje terug gegaan naar side zonder dat iemand dat wist, behalve mn moeder dan.
vrienden dachten dat ik in istanbul n vriendin van t werk ging opzoeken.

als jij een goed gevoel hebt bij deze jongen , weet ik niet wat mis zou moeten gaan.
als het in reallife toch niet meer zo geweldig is als eerst, weet je dat iig ook weer.
en zou er iets ontzettend mis zijn, heb je toch in no-time iemand gebeld in nl…? of een eerder ticket terug geboekt…?

als jij wilt gaan, gewoon lekker gaan.

groetjes,
filiz

Fashiongirl welkom hier!!!

Wat een romatisch verhaal eigenlijk!!!
Ik heb geen idee hoe oud je bent, hoopte het op je profiel te zien, maar na een jaar intens contact en het uitzien en naar toeleven van dit moment zou ik door niemand laten verpesten, zoals je hierboven ziet is side niet gevaarlijk. Maar sowieso hij is er om op je te passen!
Ga genieten van dit moment jullie hebben zolang moeten wachten!!! Laat je niet bang maken door 1 verhaal er zijn waarschijnlijk 10 verkeerde verhalen tegenover 55 goede verhalen, maak je niet gek!

PAK DE KANS OM HEM WEER ECHT TE ZIEN!!!
en hem op een andere manier te leren kennen!!!

succes hoop op een reactie van je op de meiden hier!

Lieve meiden, allemaal superbedankt voor jullie reactie! Hier heb tenminste ik echt wat aan. Ik ben zelf 21 dus qua leeftijd is het alleen gaan niet zo’n probleem. De negatieve reacties, van de weinig personen die ik erover heb verteld overigens, maken me aan het schrikken en dan ga ik weer twijfelen. Echt stupid want het is een hele lieve jongen en het voelt super. Dus ik ga gewoon even een georganiseerde pakketreis boeken, wat jullie inderdaad zeiden dat is misschien wat beter voor de eerste keer. Daarnaast wil mijn moeder misschien nog wel mee voor de zekerheid. In ieder geval ga ik voor mijn gevoel een stuk pretiger op reis (met of zonder mijn moeder), mede door jullie reacties!

So Turkey here I come :cheer: Ik krijg al hellemaal kriebels als ik er aan denk dat ik hem weer zie!!! :smiley:

Trouwens, leuk ook om te weten/lezen dat er zoveel meer meiden zijn met een Turkse geliefde!!

Goed zo meid!!! Lekker genieten!!!

Hoi Dames,

Ik heb een vraagje.
Ik wil 27 februari voor het eerst na 2 jaar weer terug gaan naar mijn askim in Izmir.
Wil vandaag gaan boeken, maar ik zou heel graag nog advies van jullie willen. Zijn er ook dames die een askim in Izmir hebben of die daar nu zijn is het daar leuk?
Zal ik een cadeautje voor hem en zijn familie meenemen en wat? Ik zag dat jullie altijd snoepgoed meenemen kan je dat gewoon in je koffer meenemen.
En wat als hij er niet staat ik boek alleen een ticket. Is het dan misschien handig om toch voor de eerste nacht een hotel te boeken?
Ik hoop echt dat jullie me een beetje kunnen helpen.
Alvast bedankt

Loverinturkije: Allereerst ik ken izmir niet maar wat ik hier links en rechts lees is het wel een leuke plaats. Ik zou als ik jou was wel een hotelletje boeken voor de zekerheid al ga ik ervan uit dat hij er gewoon zal staan. Als cadeautjes zou je chocolade, stroopwafels, kaas of zoals nu paaseitjes mee kunnen nemen. Je kan volgens mij alles meenemen in de koffer alleen de kaas mag eigenlijk niet. Heel veel plezier in Turkije

Loverinturkije Izmir is een hele grote stad ik weet niet waar in izmir je askim woont?? Ik woon zelf sinds een tijdje hier en vindt het een zeer fijne stad maar net wat ik zeg het hangt er wel vanaf in welk gedeelte? Ik zou zelf geen hotel boeken maar misschien wel voorbereiden dat je weet welke hotels zich in de buurt van de luchthaven bevinden zodat je eventueel een taxi kan nemen en daar heen kan gaan lijkt me niet dat alle hotels vol zitten deze tijd van het jaar.

Wat mee te nemen nou typisch Nederlandse dingen is altijd leuk en dan kom je toch uit op de stroopwafels goede chocolade en Kaas maar je hebt bij de Xen*s ook hele leuke schorten en ovenhandschoenen met hollands motief leuk voor Anne :slight_smile: verder jezelf!!! :slight_smile:

Hoi,
ik ben net nieuw hier en vind het geweldig dat ik dit forum ontdekt heb!
Ikzelf heb ook een askim in Izmir sinds oktober vorig jaar.Is allemaal begonnen als een vakantieliefde,tot hij mijn nummer vroeg en me steeds vaker sms’te/belde…
We hadden soms urenlange gesprekken en op een dag vroeg hij me om naar Izmir te komen…
Ben dan in januari gegaan en over twee weken ga ik al terug!
In januari hebben we eerst overnacht in çesme,een badplaats nabij Izmir…Was erg gezellig,leuk hotelletje en wel veel goedkoper dan Izmir stad.
Izmir is een enorm grote stad met erg veel verkeersdrukte!!!Wel heel mooie winkels en de grote boulevard aan de jachthaven is wel supergezellig en romantisch by night!
Heb nu een hotelletje geboekt in het centrum van Izmir,viel nog wel mee van prijs,hopelijk is het fijn…En nog even dit:Izmir is wel een absoluut shop-paradijs! Dus vraag je askim zeker om met jou een dagje te gaan shoppen! Oh ja,en de goedkoopste vliegtickets vind je meestal bij sunexpress…
Amuseer je en geniet ervan!!!

Groetjes,
nath

Hartstikke bedankt voor jullie advies. Hier heb ik zeker wat aan. Ik laat het jullie weten hoe het is geweest.

Groetjes

Hoi baby999,

Hoe was dat voor jou toen je hem weer voor het eerst zag? En hoe was de communicatie tussen jullie spreekt hij goed engels? Ik vind het zo ontzettend spannend. Hij wilt ook dat ik gelijk bij hem thuis bij zijn familie komt slapen heb jij dat ook gehad?

Groetjes

Hoi semra,

Zou anne dat leuk vinden dan als je een schort en ovenhandschoenen meeneemt? En kaas kan je dat gewoon in je koffer meenemen?

Groetjes

dames misschien een goed idee dat jullie met elkaar op msn gaan?

Hoi loverinturkije!
Tja,was heel erg spannend om hem terug te zien in januari aangezien ik hem al drie maanden niet meer had gezien!Hij stond me op te wachten aan de uitgang van de luchthaven.Was in het begin een beetje raar allemaal en we waren heel erg verlegen,maar dat is allemaal wel goed gekomen,haha!Hij spreekt heel goed Engels dus onze gesprekken zijn haast nooit een probleem.Ik ben nu ook Turks aan het leren maar dat is erg moeilijk!
Heb zijn vader al ontmoet omdat hij mee met askim in de zaak werkt maar heb er toen bewust voor gekozen om nog niet bij hem thuis te komen,hoewel ik daar wel welkom was.Vond het allemaal wat te snel gaan.
Maar binnen 2 weekjes ga ik ze ontmoeten en ga voor zijn ouders en zusje parfum en chocolade meenemen,daar zijn ze allemaal toch dol op!Overnachten bij de ouders zie ik nog niet zitten,je wil toch wat privacy he,maar hij begrijpt dit wel en vindt het stiekem ook veel leuker op hotel,doen we gewoon lekker wat we willen!

Groetjes!

Heeey :slight_smile:
Ook ik ben afgelopen oktober alleen weer terug gegaan na een super vakantie. Het is absoluut niet eng en gevaarlijk. Als je daar samen met hem bent. Ook deed ik wel eens wat alleen, en zijn ze best behulpzaam. Je moet wel uitkijken natuurlijk… Nederlands, alleen… Maar desondanks vond ik het niet gevaarlijk. Misschien heb je het al geschreven, maar waar ga je heen?
Uiteindelijk hebben wij 2 hele leuke weken gehad, maar is het daar bij gebleven…
En ik heb er absoluut geen spijt van. Het was super…
Succes!!
Liefs.

hoi Fashiongirl,

ik ben benieuwd of je al geboekt hebt en zo ja wanneer je gaat!!! Ik hoop dat je het gedaan hebt!

groet mutlu

Haaaj Mutlu!

Ik ben inmiddels weer op Nederlandse bodem geland en heb het echt geweldig daar gehad! Echt hellemaal super! M’n moeder is nog wel meegeweest voor de zekerheid ook omdat ze benieuwd was naar die jongen, is echt allemaal heel goed verlopen. Ben echt tot over m’n oren verliefd geworden daar, hebben heel veel leuke dingen gedaan, lekker gefeest, dus echt een TOPvakantie gehad. Wel echt heel boring als je dan weer terug bent zeg, wat een kou!! Ik ga snel weer boeken want ohh dat gemis is best wel heel erg zwaar zeg!

Echt nog superbedankt voor je advies, ben echt hellemaal happy!:wub:
Hoelang heb jij al een Turkse vriend eigenlijk en ga je vaak daar heen?

Liefs