Ook ik heb een askim, 2 jaar geleden ging ik op vakantie met mijn ex en leerde ik mijn askim kennen. van toen al was er iets tussen ons wat zelfs mijn ex ook zag. hij verrasten me altijd met vanalles en nog wat. Ik en mijn askim zijn altijd contact blijven houden maar sinds een 4 tal maanden vertelde hij me dat hij altijd gevoelens voor me heeft gehad maar het niet kon zeggen omdat ik een relatie had. sinds toen bellen we iedere dag via skype en sms’en we heel vaak. hij heeft gevraagd of ik in april naar turkije kom maar sinds ik wat problemen had met mijn werk ging het financieel niet voor mij. waarop hij antwoord dat hij me het geld wel zal sturen. Ik wil heel graag gaan maar sinds ik nog nooit alleen heb gereist kan ik alleen maar denken aan alles wat mis kan gaan. daar komt dan ook nog bij dat ik in vorige relatie’s het vertrouwen in mannen ben verloren en soms schrik heb of hij wel de juiste bedoelingen heeft. want als ik iets heb geleerd is dat hoe oprecht een man ook lijkt je altijd moet opletten. en aan de andere kant… altijd als hij merkt dat ik wat down ben dan doet hij gekke dansjes op skype en begint hij turkse liedjes te zingen gewoon om me aan het lachen te brengen. en dan vraagt hij wat hij kan doen om zijn liefde te bewijzen… Ik weet dat er hier heel wat mensen zijn die mss me wat raad kunnen geven. in ieder geval zou het me echt wel helpen… alvast bedankt
Ik zeg doen. Zelf heb ik (nog) geen ervaring met alleen reizen, ik reis namelijk 18 februari zelf voor het eerst alleen af naar askim. De vorige keren waren mijn ouders er bij en hij is vanaf 21 dec tot afgelopen woensdag hier geweest. Ik heb ook wel momenten dat ik in paniek schiet als ik denk wat er allemaal wel niet mis kan gaan, hij heeft ook al een hele planning gemaakt welke dag we bij wie op bezoek gaan haha en als ik dan denk aan de ontmoeting met zijn ouders… maar dan denk ik ook: als ik niks doe, gebeurt er ook niks! Ik zou denk ik wel proberen zelf het geld toch bij elkaar te krijgen, en anders wat later gaan. Lijkt mij niet fijn om op reis te gaan en dan financieel afhankelijk te zijn van je askim, de kans is er natuurlijk altijd dat het bijvoorbeeld niet lekker loopt (gaan we niet van uit!) en dan lijkt het mij wel prettig dat je gewoon met je eigen geld jezelf wel kunt redden daar.
dankje voor je reactie. zakgeld neem ik wel van mezelf mee voor moest er iets gebeuren. maar… en de reis betalen en zakgeld meenemen is wat moeilijk.
omdat hij dat weet stuurt hij me het geld voor de reis te betalen. hij wilt dit ook niet anders. later gaan is ook geen optie. want hij werkt in de winkels van zijn familie en in jullie en augustus werken ze echt enorm lange dagen om zoveel mogelijk de verkopen voor het seizoen om is.
het is de bedoeling dat ik binnen een maand ga boeken en aan de ene kant ben ik ongeduldig om hem terug te zien maar aan de andere kant heb ik schrik over zijn oprechtheid, wat er mis kan lopen…
Ik zou ook zeggen gaan. Natuurlijk weet je het nooit zeker zijn bedoelingen maar dat hij je reis wilt betalen wil in iedergeval zeggen dat hij je graag weer terug wil zien. Waarom zou hij dit anders doen.
Ik ben nu voor het eerst alleen bij askim. Vond het heel eng om te gaan maar heb zeker geen spijt. Ik vond het heel spannend om hem weer te gaan zien, maar was veel angstiger voor het alleen met een vlietuig moeten. Op wat vertraging na is dat helemaal super gegaan en nu zijn we samen aan het genieten.
super meid , ik ben blij voor je dat je heb doorgezet,en dat je nu bij je askim bent. ja voor het vliegtuig alleen te pakken heb ik ook wat bang dit zal voor mij de eerste keer zijn dat ik zo iets enorm onderneem. Ik denk dat zoiets altijd wel wat eng is. het is wel fijn om te praten met mensen hier die weten hoe het is en het stelt me ook wat gerust. mss denk ik er te veel bij na en moet ik het gewoon op me af laten komen…
Nancy alleen reizen is de eerste keer altijd eng en je maakt het in je hoofd veel erger dan dat het in werkelijkheid is. Er kan bijna niks mis gaan, bordjes spreken voor zich en de meeste mensen op het vliegveld spreken een paar of meer woorden engels voor als je er echt niet uit komt.
Vergeet voor je door de douane heen gaat niet je visum te kopen, want dat deed ik wel de eerste keer, na 1 uur in de rij te staan, was ik aan de beurt en had ik geen visum, dus kon ik terug om die te kopen en moest weer achteraan sluiten aan een rij die 2 uur duurde. Dus vergeet dat alsjeblieft niet.
Adres doorgeven aan mensen waar je verblijft en zorgen dat je telefoon opgeladen is, zodat je mensen kunt bellen mocht dit nodig zijn.
Gewoon gaan meis het is 3,5 uur vliegen en met een goed boek en mp3 speler en alle zenuwen om je askim weer te zien ben je er zo
veel plezier!!!
ooh misschien is het ook een goed idee om aan iemand te vragen geld te lenen, mocht het nodig zijn een ticket terug te kopen. Als je askim zoveel moeite doet om geld te sturen, dan zullen zijn intensies wel goed zijn, je moet maar zo bedenken, dat hij iedere toerist kan pakken en daar geen geld voor neer hoeft te leggen Ik snap dat je vertrouwen laag is uit je verhaal, maar goed als je het niet probeert zal je het nooit weten of deze man misschien wel de juiste persoon voor jou is!!!
hahaha dat wat jij zegt dat dacht ik ookal. dat er daar wel genoeg meisjes rond lopen wat hem geen geld kost.
Ik ben al in turkije geweest een stuk of 5 keer dus ik weet mijn weg wel maar ik blijf de hele tijd denken wat als ze mijn koffer kwijt raken , of wat al ik bestolen wordt en ik heb mijn identiteitsbewijs niet meer of soms denk ik wat al ik word ontvoerd op de luchthaven hahaha ok ik moet eerlijk zeggen als ik het nu zelf lees is het wel grappig Omdat het de eerste keer is dat ik naar hem ga en dat we samen zullen zijn als koppel verblijf ik samen met hem in een hotel. Ik weet niet ik vond het wat veiliger…