Ha, heel vergelijkbare plannen, leuk! Goed idee om die drie weken Zuid-Afrika te kijken of je langer weg wilt (was ook zo’n constructie van plan, maar dat lukte uiteindelijk niet). Weet je al ongeveer wat je wilt gaan doen/zien in Zuid-Afrika?
Ben benieuwd wat het gaat worden voor je; leuk om zo hier en daar mensen te volgen.>>>
Ik heb net de definitieve bevestigingen van mijn vliegtickets binnen, nu is het helemaal echt Projecten in Zuid-Afrika zijn ook geregeld, en met de rest wacht ik nog even.
Ik heb nog geen concrete plannen voor Zuid-Afrika en dat wil ik ook zo houden, die paar “musts” die ik heb veranderen toch ook per week… Ik vlieg op Jo’burg en ga waarschijnlijk de Garden route doen en een weekje Cape Town, maar het kan ook zijn dat ik naar Swaziland/Kruger/Lesotho ga en Cape Town niet eens ga zien…
Backpack & reisgids mee en ik zie wel… dit is de eerste keer dat ik echt alleen reis, dus ff afwachten hoe dat bevalt. Ik ben eerder eens 2 maanden naar Zuid-Amerika geweest (waarvan het grootste deel samen met mijn toenmalige vriendin), dus ik weet al wel een beetje wat ik kan verwachten
Mijn wereldreisplannen tot nu toe zijn: Azië (backpacken), Australië (backpacken), Nieuw-Zeeland (rondreizen en werken?) en Midden-Amerika (Spaans leren en rondreizen)… en dan het liefst alles zo vrij mogelijk qua planning. Maar goed, dit is jouw topic, tegen de tijd dat het bij mij definitief is maak ik er zelf wel 1 aan. In ieder geval het erg leuk om te lezen dat ik niet de enige ben met dat “nu of nooit” gevoel!
Veel plezier in Zuid-Afrika en ik ben erg benieuwd naar je ervaringen met vrijwilligerswerk… aangezien ik ook graag iets nuttigs wil doen, en niet alleen de ‘domme toerist’ uit wil hangen :dag:
Echt heel herkenbaar en heel tof om iedereen zo steeds meer richting de lange reis te zien gaan. Geweldig dat het allemaal steeds meer gaat kriebelen en de plannen steeds meer vorm krijgen. Ik herken dat heel erg van toen wij net begonnen te dromen over de wereldreis. Toen we eenmaal de gedachte hadden, werd het steeds concreter en ging het idee geen dag meer uit ons hoofd.
Het aantal mensen dat hier overtuigd wordt om toch die stap te ondernemen, wordt steeds groter;)
Erg leuk om te zien. Zuid-Afrika blijft een van de mooiste landen waar ik ben geweest (wel met een groep toen). Veel plezier bij jullie voorbereidingen en wie weet komen we elkaar nog ergens op de aardbol tegen!
goh ik zit dit net te lezen… met 29 jaar te oud om dit te doen. Hell no! Ik heb dezelfde leeftijd, nog strings in NL.
Ik heb mijn huurwoning opgezegd, woon nu tijdelijk bij een familielid, om geld te kunnen sparen. Om voor onbepaalde tijd te kunnen reizen…daadwerkelijke plan is er nog niet helemaal. Zit te denken om te starten in Peru, van daaruit zie ik wel waar ik beland. Zit ook te denken om te gaan coachsurfen, zodat je gelijk een wat meer van de mensen mee krijgt.
@Hananer: spannend! Wanneer wil je weggaan? Over couchsurfing hoor ik ook leuke dingen, een kennis van me gaat begin 2012 Australië grotendeels couchsurfend verkennen.
Ik heb echt lol in alle voorbereidingen, krijg ook leuke reacties in de omgeving!
Leuke site!! Ik ga het zeker volgen… zag gelijk al een punt waar ik wat aan heb. Waar naar toe te gaan… wat kan als vrouw zijn alleen. Zeg ook al een paar punten in je tekst die ik ook al had gevonden!
Mijn plan is om rond februari/maart 2012 weg te gaan. Het gaat iig zuid-amerika worden… Wil daar gaan duiken, werken om toch wat extra geld te verdienen om verder te kunnen reizen.
Hele leuke, maar ook zeer herkenbare topic! Ik ben zelf 23 en bij mij kriebelt het ook al een poos om voor een langere tijd te gaan reizen. Vorig collegejaar gestopt met mijn HBO opleiding waar ik net aan was begonnen (nadat ik MBO afgestuderd was) en werk gaan zoeken met het toekomstplan dat ik in 2012 wilde gaan reizen.
Ik woon nog bij mijn ouders, wat natuurlijk heel makkelijk is want het sparen gaat zo een stuk harder Ze weten inmiddels op mijn werk dat ik volgend jaar in april voor een poos verdwenen zal zijn. En het feit dat ik dan mijn baan kwijt zal zijn neem ik maar voor lief. Wanneer ik weer thuis ben ga ik gewoon snel op zoek naar iets anders, dat is dan maar zo. Niet te kieskeurig zijn, alles aanpakken wat je pakken kunt en bevalt het je niet kun je altijd nog op zoek naar iets anders. Ja toch?
De wisselende reactie van mensen herken ik wel. Sommige mensen vinden het wat impulsief of zonde. Of net als wat ik hierboven las; “Nu heb je zekerheid…”. Maar ik kan ook met zekerheid zeggen, dat wanneer ik niet ga reizen ik er de rest van mijn leven spijt van zal hebben. Het is nu of nooit, nu heb ik nog geen huis, geen kinderen (ow wat klinkt ik nu oud…). Niks om voor thuis te blijven! Gelukkig steunen mijn ouders en vrienden me wel, ze zeggen dat ik zeker moet gaan!
Ik zal in tegenstelling tot Melanthe zal ik niet alleen reizen. Samen met mijn vriend willen we naar Azië vertrekken. Hij is momenteel bezig met zijn afstudeerstage en wanneer dat allemaal achter de rug is zullen ook wij heel snel een ticket gaan boeken!
Zo, ook ik moest even mijn ei kwijt Maar hoop dat je er wat aan hebt!
Inderdaad leuke site Melanthe! En wat is het snel gegaan zeg! Van twijfels over wel of niet tot een complete website met projecten en sponsors! Erg leuk, krijg er zelf ook weer helemaal zin in!
@Zizwa: Dankjewel! Het is inderdaad best snel gegaan, en het lucht me echt enorm op dat ik de knoop heb doorgehakt, en dat iedereen het nu ook weet (ook op werk enzo, dat is erg fijn. Een paar maanden mijn mond houden was me waarschijnlijk niet gelukt ;-))
@Springwoei: mooi plan! Hebben jullie al een idee waar jullie willen beginnen?
Voor mij gaf wel de doorslag dat ik echt het gevoel had dat ik het mezelf kwalijk zou gaan nemen als ik het nu niet zou doen, en dat wilde ik echt niet. Dus, goed besluit genomen, gewoon lekker gaan!
En Nieuw Zeeland slechts 6 weken… zonde!
Nee, zonder gekheid, Nieuw-Zeeland is een prachtig land en inderdaad erg fijn en veilig om door rond te trekken. Mijn eerste keer was ik 23 en ik heb daar zelfs gelift zonder problemen.
Ik heb ook “gewwooffed”, maar er zijn meer soortgelijke projecten als Wwoof, die soms net iets ander werk aanbieden.
Voor meer informatie ben je uiteraard ook welkom in het Nieuw-Zeeland forum en zet je blog daar even in onze reisblog-sectie, leuk voor anderen om met je mee te lezen! :cheer:
@Cyriellie, gelukkig heb ik ook niet de ambitie om in één keer het hele land te zien Daarbij: na het deel dat ik nu gepland heb, houd ik alle opties open, dus als ik nog ergens anders naartoe wil, of als ik ergens naar terug wil, dan kan dat. (heel fijn idee :))