Ga jij in 2023 nog op reis?

Het jaar 2022 met allerlei mooie reiservaringen zit er alweer bijna op. Heel erg leuk om deze ervaring hier terug te lezen op Wereldwijzer.
Heb je voor 2023 ook al leuke reisplannen gemaakt? Ga je bijvoorbeeld backpacken in Thailand of een rondreis maken door Amerika?

Hierboven kan je stemmen in de peiling, hieronder kun je van alles kwijt over je reisplannen (maar ook als je geen reis gaat maken, maar het wel graag zou willen)!

peiling.jpg

2015 gaat een mooi jaar worden!

Reis van minimaal 6-8 maanden richting ZOA & Oceanië. Volop aan het plannen, ervaringen lezen en de goedkoopste opties bedenken qua route, tickets etc!

Uiteraard, een jaar thuis zitten gaat echt niet gebeuren.

Gisteren net de vlucht voor m’n eerste trip geboekt, in februari drie weken naar Japan: eerst bevriezen bij de sneeuwfestivals op het koude Hokkaido, daarna ontdooien op het subtropische Okinawa…

Verder nog geen concrete plannen voor de resterende vakantiedagen, maar na m’n trip dit jaar naar Moldavië zou ik wel meer van die hoek van de wereld willen verkennen, zat al te denken aan Armenië en Georgië. Of wellicht toch eindelijk weer eens naar de VS. Of…

… Of Noorwegen natuurlijk!

Campertje huren en daar in juni genieten van de middernachtzon. Prachtig om in die tijd van het jaar eens walvissen te spotten op de Lofoten of je te verbazen over de hopen sneeuw die je wat zuidelijker langs de weg tegen komt.

Klinkt leuk allemaal!

@ WizardOfOss, vooral dat bevriezen haha.

Ik ga waarschijnlijk ook een weekendje koukleumen in Praag :ninja:

Ik zie mezelf nog niet in een campertje rondrijden, maar zeker na m’n trip naar IJsland heb ik al meer dan eens een (korte) trip naar Noorwegen overwogen. Alleen die ellendige Japan-verslaving hè :biggrin:

De plannen zijn er zeker. In januari willen we even een weekje de zon in, bestemming is afhankelijk van de aanbiedingen op dat moment.

Ook voor de vakantieperiode hebben we nog niets concreets. We kijken een beetje met een schuin oog naar Australie, maar of dat het ook gaat worden…

Ach, Noorwegen of Japan…

Beide jagen ze op walvissen (ja ja, minpuntje) en eten ze veel vis. In beide landen heb je veel zee en aardig wat bergen. In beide landen kan het nogal koud zijn. Land van de middernachtzon en land van de rijzende zon.
Kortom, je kunt best naar Noorwegen zonder Japan te missen. Ha ha!

Ik begin 2015 in Noorwegen.

Eind januari ga ik naar New Castle, en in februari staat Porto op het programma. Later in het jaar naar Armenie, Georgie en Argentinië.

Zoals het er nu naar uitziet geen Indonesie, maar dat komt in 2016 wel weer…

Jenny, vergeet geen reisverslagje en foto’s te maken voor het Noorwegenforum! :slight_smile:

Verslag en foto’s komen beslist op mijn site te staan, en uiteraard zal ik linkjes delen.

(En evt vragen in de toekomst beantwoorden.)

Tja… zou graag nog eens naar Thailand willen gaan,maar spijtig genoeg kan ik niet in de toekomst kijken. (heb het momenteel druk op mijn werk…)

Nu je het zegt, beide landen zijn inderdaad praktisch identiek. Beiden zijn ook een monarchie. Beiden hebben een hoofdstad die alle andere steden in het land ruimschoots overklast. De beroemdste religieuze gebouwen in beide landen zijn van hout. De spoorwegen in beide landen hebben een prima reputatie. Beiden leveren aardige schaatsers die steevast door de Nederlanders geklopt worden. En ook in oppervlakte zijn ze praktisch gelijk, Noorwegen is het 61e grootste land, Japan 62e. Wel een klein verschilletje: dat oppervlak wordt gedeeld door 5 miljoen Noren versus 126 miljoen Japanners. Nou ja, gerommel in de marge :biggrin:

1 like

Ha ha! Dat het zoveel op elkaar leek wist ik echt niet… :slight_smile:

Kun je beter in Noorwegen wonen denk ik, heb je net wat meer ruimte. Scheelt 121.000.000 poppetjes om je heen op zelfde stukje land.

Als nu gewoon even 60 miljoen Japanners naar Noorwegen emigreren is het tenminste weer een beetje eerlijk verdeeld :biggrin:

Maar ik was eerlijk gezegd ook wel een tikje verrast, ik had toch verwacht dat Japan toch wel en stuk groter zou zijn. Niet dus…

Misschien tellen ze Spitsbergen mee, das toch aardig stukje grondgebied hoor.

Spitsbergen telt inderdaad ook mee, dat is bijna 1/6 van het totaal.

Maar om dan even te blijven vergelijken: Spitsbergen is niet zo gek veel kleiner als Hokkaido, het “dunbevolkte” noordelijke eiland van Japan. Dunbevolkt tussen aanhalingstekens, want alleen op Hokkaido wonen al meer mensen dan in heel Noorwegen…

Overigens kom je ook in Noorwegen busladingen Japanners tegen. :slight_smile:

Waar niet? :biggrin:
(nou, in Oss bijvoorbeeld)

Kaatsheuvel wel! (Naja… Efteling)