Ga jij in 2023 nog op reis?

Ik ga begin maart naar Dubai en eind mei met een cruise naar Noorwegen, voor de rest van het jaar nog geen plannen maar een korte citytrip richting de baltische Staten wel in overweging.

Sent from my HTC Desire X using Wereldwijzer

Noorwegen! Goed plan! Welke maatschappij en welke route ga je nemen/varen?

Koukleumen niet, maar wel naar Praag! In mei gaan we daar naar het WK ijshockey. :cheer:

Voor de rest nog geen plannen, maar die komen er vast nog wel.

Ja! 15 januari naar Rwanda, Oeganda en Kenia!!

We gaan met de Holland America Line en nemen de zuidelijke route.

Sent from my HTC Desire X using Wereldwijzer

Ja! Ik moet sowieso van mijn dochter met haar gaan skiën, ze vindt het ronduit belachelijk dat ze nog niet heeft mogen skiën (ze is 12 jaar). Al helemaal toen ze hoorde dat ik als kind wel ben wezen skiën met mijn ouders.

Verder nog niets concreets op de planning, maar dat gaat zeker nog gebeuren…to be continued! :slight_smile:

Waarheen, Waarvoor…smkiek haha,

Nou op vakantie in 2015 zowieso, echter. waar naar toe, is bij altijd een groot vraagteken, ben geen vooraf planner, doe geen onderzoek naar een bepaalde plaats, het enige dat ik wel opzoek is hoeveel graden is het daar rond de periode dat ik weg wil. M.a.w. is het heet genoeg…:zon02::zon02::zon02:

Met 22 vakantiedagen per jaar, is het zwaar ernstig gesteld met de lengte van mijn vakanties. Ik wil het liefst minimaal 3x per jaar weg… 2 kleine(re) vakanties, zo 2x 6 dgn … en dan 1 keer (ja ja dan pak ik “uit”), maar liefst 2 hele weken achtereen… haahah…

Barbados lijkt mij fantastisch, Trinidad & Tobago… zucht.

Januari weet ik inmiddels, Bangkok is net geboekt >>>

Ik kan er een citytrip naar Rome in Februari aan toevoegen, van de week geboekt b

Sent from my HTC Desire X using Wereldwijzer

Is het weer in februari nog een beetje te harden daar qua kou? Wilde zelf in februari naar Praag, maar twijfel over de weersomstandigheden.

Ik ben vorig jaar in februari naar Rome geweest. Qua weer prima te doen: je kan misschien niet buiten lopen in een T-shirt maar er is voldoende zon.

Behoudt de stad dan z’n Italiaanse charme als het niet stikke heet is? Kan me voorstellen dat het een hele andere beleving is dan als je in de zomer gaat.

Het is rustiger en dat heeft zijn voordelen :slight_smile:

Aangezien de zomer de enige tijd is dat ik lang op reis kan, boek ik in die maanden nooit meer een stedentrip maar altijd een verder reis.

Ik denk er ernstig aan om een reisje te boeken (2015) naar Lourdes,misschien kom ik nog Maria tegen in de grot.

Tja… .eerst maar weer eens een werkgever zien te vinden, dan heb je meer vakantiedagen dan wanneer je bij het UWV zit :slight_smile:

Triest… heb ik eindelijk het geld om weer eens een grote reis te maken, heb ik geen tijd (want oh wee… je mag niet zonder het te melden op vakantie, want stel je toch eens voor dat ze je willen spreken… zucht).

Maar baan of niet, in Oktober gaat er wel weer een jaarlijks vierdaags tripje plaatsvinden… waarschijnlijk weer Schotland, Ierland of IJsland (of Noorwegen of Zweden of… of… iets met veel natuur en een grote kans op slecht weer :biggrin:)

Euh ik ben toch een poosje weggeweest hoor met uitkering. Moest wel in europa blijven en solliciteren vanuit spanje. 3 maanden mag je in het buitenland blijven( europa) mits je je aan je sollicitatie plicht houd.

En ja ik was bezig met een baan maar helaas ging dat buitenland avontuur niet door. Heb trouwens de 3 maanden niet uitgezongen hoor. Een aantal weken heb ik in spanje gezeten. Legaal haha

Ik weet niet of de regels weer eens veranderd zijn, maar vroegah kon je gewoon op onbetaald verlof bij UWV. Na terugkomst kreeg je weer geld. De weken (desnoods maanden) dat je geen uitkering kreeg vanwege de reis kreeg je aan van de uitkeringsgerechtigde periode er weer bij.

Ik ben echter geen WW-expert (al jaren hobbel ik van baan naar baan), maar in 2009 heb ik een paar maanden WW gehad.

Oeh Jenny, dat klinkt als een optie die het overwegen waard is.

Voor wat betreft vakantie… waarschijnlijk zijn de regels gewijzigd. Een andere klant van mijn loopbaanadviseur kreeg in mei ontslag, wilde in juli drie weken met zijn gezin weg, maar mocht absoluut niet weg, omdat hij slechts 4 dagen vakantie had opgebouwd.
Ook zijn redenatie dat hij vanuit het buitenland gewoon via internet zijn sollicitaties de deur uit kon doen mocht niet helpen.
(ben trouwens verder niet zielig hoor… en ben er ook van overtuigd dat ik het komende jaar wel weer een leuke baan vind, ben ook erg blij met de paar maanden die ik heb gehad om even bij te komen van 13 jaar bij het oude bedrijf, waarvan drie jaar werkelijk waar een terreur bewind heerste. Eigenlijk was ik heel blij met mijn ontslag, heb in een jaar niet meer zo goed geslapen als de laatste tijd :slight_smile: )

Praag gaat hem niet meer worden, de kanshebbers zijn Porto, Rome of Riga.

Boedapest is erbij gekomen.