Lang verblijf in Turkije

Dankewel voor je snelle reactie Analist :kus:

De kinderen hebben alleen de Nederlandse nationaliteit.
Ik heb al contact met de leerplicht ambtenaar gehad en vrijstelling kon ik niet krijgen.
(de leerplicht ambtenaar vertelde dat vrijstelling betekend dat de kinderen helemaal niet naar school zullen gaan)
Maar dat gaan ze wel! Welliswaar in Turkije.
(Op diverse fora heb ik gelezen dat sommige mensen,
het voor elkaar hadden gekregen als ze konden aantonen dat de kinderen daadwerkelijk naar school toe gaan;
(doormiddel van bewijs van inschrijving school)

Ik heb daarom de kans gewaagd en een email naar school en leerplicht ambtenaar met de mededeling gedaan,
dat de kinderen per 1 maart voor onbepaalde tijd naar buitenlandse school wil overschrijven;
naam en adres van de nieuwe school en ook ons adres waar we zullen verblijven.
Ik heb ook de recente toetsgegevens, onderwijskundig rapport opgevraagd.
Ook heb ik erbij vermeld dat we het eerste jaar als onderzoek jaar beschouwen en daarom nog in Nederland blijven ingeschreven.
Vandaar dat ik vrijstelling voor de zekerheid heb ingediend.

Ik wacht in spanning af op een reactie…

regels zıjn regels als je niet aan houdt krıjg je problemen. School is verplicht om te raporten en door geven aan de leerplicht. zoals je zegt vrıjstelling is nıet mogelıjk dus leerplicht van toepassing dus maak nıet niet uit of je proef voor een jaar gaat dat heb ik namelıjk voor 5 a 6 maanden gedaan met uitschreven.

Ik begrıjp niet waarom de probleem is om uit te schrıjven ze hebben Nederlandse nationaliteıt en zıjn minderjarige kinderen. want ze kunnen altıjd in Nederland terug keren.

Dit vond ik online en was de aanleiding dat ik de gok erop gewaagd heb:

Inschrijving op een school in het buitenland:
Voor kinderen die in het buitenland een school bezoeken,
maar als inwoner in een Nederlandse gemeente staan ingeschreven,
dient een schoolverklaring van de school in het buitenland overgelegd te worden aan de leerplichtambtenaar.
Ouders en de leerplichtambtenaar dienen vóór het vertrek naar een school in het buitenland afspraken met elkaar te maken over inschrijving en schoolbezoek.

Uitschrijving van leerlingen die tijdelijk naar het buitenland vertrekken:
Zolang er geen bewijs van inschrijving van een school in het buitenland is ontvangen,
mogen deze leerlingen niet worden uitgeschreven.
Wanneer de directeur kennis neemt van tijdelijk vertrek naar het buitenland,
verdient het aanbeveling dat hij contact opneemt met de leerplichtambtenaar.

Ik ga er vanuit dat ik niet strafbaar ben, we voldoen immers aan alle regeltjes!

**Het enige wat me nog te doen staat: **
Gewoon vertrekken en dan zo snel mogelijk
het inschrijvingsbewijs op de nieuwe school, aan ze doormailen.

hallo allemaal
als jullie advies geven geef dan goed advies er is veel mogelijk analist

Beste Lezers,

Dit onderwerp gaat nu alle kanten op…van wonen naar kinderen op school brengen.

Graag eerst de geschiedenis op te zoeken(rechter muisknop bovenaan) en zoeken naar het bes betreffende onderwep hierover.

Zal de forumbeheerder hierover inlichten,

Met vriendelijke groet,

Hans.

Beste Hans, dit onderwerp gaat toch over lang verblijf in Turkije,
als je nog leerplichtige kinderen hebt hoort school daar ook bij…
daarbij komt er niets uit de geschiedenis over het onderwerp school uit…

Update!
**Kids kunnen in NL ingeschreven blijven staan en mee naar buitenland, **
zolang je door middel van officiële school verklaring dat kan aantonen. (mag niet gemaild worden)

>>>… We vertrekken… één dag voor de voorjaarsvakantie begint…
(verhuizen staat nl. één dag voor…) Heb dus ruim de tijd… :dag:

:vak02:

Ik ben er inmiddels uit!! Dus voor iedereen die ook met dit probleem worsteld… Ik blijf gewoon verzekerd bij CZ en sluit extra een lang op reis verzekering af die eventuele buitengewone kosten vergoed. Basis verzekering kost 170 euro voor een jaar. Ik mag deze voor 2 jaar afsluiten dus als ik na een jaar besluit langer te willen blijven dan kan ik verlengen. Ik moet dan alleen wel in December overstappen naar een andere zorg verzekering omdat CZ na een jaar niet meer vergoed…:dag:

lieve hans met sureyya. ik wil ook eerst voor 1 jaar naar turkije. ik ga in augstus daar trouwen, maar wil me in nederland nog niet uitschrijven. ik wil dan een verblijfsvergunning daar aan vragen. kan dat. mijn zoon van 13 gaat ook mee. ik ga in alanya trouwen. als alles na 1 jaar goed gaat dan kom ik terug naar nederland en dan geef ik alles op en dan ga ik emigreren. want stel dat het niet gaat dan ben ik hier alles kwijt. help. ps kan ik jouw mail adres krijgen. mijn mail is [EMAIL=“nayeema-30@hotmail.com”]nayeema-30@hotmail.com

en nog een vraagje hoe zit het met leerplicht

Stuur je morgen een PB met alle info,ok?

bedankt hans ik w8 erop. hoop snel van je te horen zodat ik snel alles hier in nederland kan regelen wat 15 juli vertrek ik. alvast bedankt

lieve hans je zou me een BP sturen met alle informatie. wat is een bp? wacht er nog steeds op help.

Beste mensen,

Graag zou ik door middel van dit bericht veel duidelijkheid krijgen.
Ik wil in de zomer voor langer dan 3 maanden naar turkije gaan. De regels zijn inmiddels verandert, dus je kan niet even heen en weer vliegen naar nederland of een dagje kos doen.
Als je op de internet sites leest hierover verteld iedereen wel iets anders. Als je naar het consulaat in Deventer en Rotterdam belt verwijzen ze naar elkaar voor mee informatie.
Kortom niemand weet precies hoe het zit. Ik hoop de mensen die mijn bericht lezen mij meer duidelijkheid kunnen geven!

Alvast bedankt.

Groetjes, Courtney

Beste allen,

Ik zou vraag verder geholpen willen worden voor een verblijfsvergunning voor Turkije. Onlangs is definitief de regel verandert. Ik wil van de zomer naar turkije en langer dan 3 maanden. Graag zou ik hier meer duidelijkheid over willen hebben. Als je op internetsites leest staat er overal wel wat anders en als je naar het consulaat in Rotterdam en Deventer belt dan verwijzen ze naar elkaar. Dus kortom je schiet er niet echt veel mee op. Ik zou graag meer informatie willen krijgen over de documenten wat ik nodig heb en wat de kosten zullen zijn.

Graag hoop ik dat ik meer duidelijkheid krijg van jullie.

Alvast bedankt,
Courtney