Landrover verschepen per container

Hallo Boelamatari,

Je laatste bericht was een beetje moeilijk leesbaar, maar ik haal er toch wat interessants uit. Je zegt dat je de verzekering voor Zuid-Amerika hier al regelt. Hoe heb je dat gedaan, bij welke verzekeringsmaatschappij?
Daarnaast nog een vraag: heb jij zicht op de kosten in de haven van Buenos Aires? En zou je de daadwerkelijke kosten (en tijd) hier willen posten als je aangekomen bent?

Alvast bedankt. Marga

Hallo Marga;
Hoezo moeilijk leesbaar??? Is toch een beknopt bericht!
Verzekering: [EMAIL=“NOWAG@T-ONLINE.DE”]NOWAG@T-ONLINE.DE Duitse verzekeringsmaatschappij Alle Landen…Was vroeger steeds bij TOUR-INSURE doch Argentinie/Chili doen ze niet…daarom…DE WAGEN MAG NIET OUDER ZIJN DAN 20 JAAR+DE OUDERDOM BESTUURDER TOT 70 JAAR…!!!

Hallo Marga;
Voor de info’s betreffende kosten in B/a…Douane enz…zodra ik nieuws heb van de Duitser stuur ik die hier door…

Hoi Boelamatri,
Volgens mijn info ben je verplicht ter plaatse in Ba een verz. af te sluiten anders kom je niet vna het haventerrein.
Een verz. mij zit 150 mtr van het haventerrein af, wat ik begrepen heb van een kennis die in Maart teruggekomen is.
De verz. mij dekt in alle aangrenzende landen van Argentinie.
Vwb de info over kosten e.d ben ik ook geinteresseerd.
Groet Leon

Hi LEONVROEMEN, Zit je al in Argentinie??

Nee 12 december 2009 vertrekken we. >>>
We verschepen onze Land Rover dan naar BA. Ondertussen gaan we zelf naar Anntartica naar South Georgia . Daarna pikken we onze Land Rover op en beginnen aan onze reis.
Hoezo ga je ook?

Inderdaad, 30 september de wagen in Container gedaan bij ATE/Grimaldi/Antwerpen, stuffing/douane/betaling cash op bureel(1128 Euro)/ totale duur: 3H!!!(fantastisch)!!!Info van de Grimaldi Brooker in B/A: tijdelijke invoervergunning van de douane is 8 maand!
Kosten in Haven B/A: 1533 US-Dollar betalen in cash.

Hallo Boelamatri. Van kerst tot carnaval zit t bij ons altijd stampvol (maar zullen jullie wel naar Patagonia gaan neem ik aan) maar buiten die periode zijn jullie altijd van harte welkom om hier een paar dagen te bivakeren (gratis hoor). Heb ook een klein werkplaatsje mocht er wat aan de auto gesleuteld moeten worden. Ter orientering, Bombinhas ligt min of meer op dezelfde hoogte als Foz do Iguaçu maar dan aan de kust. Kijk evt op onderstaande website, bij ´mapa´.
Geniet jullie reis en misschien tot ziens
Groet, Elena & Marcel

PS Geldt ook voor Leon uiteraard!

Hi Landcruiser, komt in orde…enkel wanneer, weet ik nog zo niet…Eerst van november tot eind januari Zuidelijk Argentinie+Zuidelijk Chili…daarna in “storage” voor enkele maanden…dan terug voor Noordelijk Argentinie+Noordelijk Chili+Bolivie…dit is zowat de planning “vanhieruit”…ik bekijk dan wel alles, eenmaal ter plaatse…

ha, ja dat klinkt bekend. Heerlijk toch om zo ongepland te reizen, daar komen de mooiste dingen uit!
Hoe dan ook, mocht zuid Brazilie ineens onder de wielen verschijnen hier zijn jullie welkom en als ik ergens mee kan helpen laat maar weten.

Hi, Okay…no problem…no worries…zien hoe het ginds dan verder afloopt…

Dat loopt allemaal goed!
Zuid Amerika is een heerlijk land om te reizen en al helemaal met je eigen vervoer.

Hi Landcruiser, Terug in de Heimat hier, na 71 Dagen(17850km) gans Argentina+Tierra del Feugo doorkruist te hebben, staat de vw/camper op zijn “unterstellplatz”,
daar mijn “Amision Temporaria Vehiculos de Turistas”
afloopt op 11/juni…ben ik terug “on the road” voor het vervolg van de trip vanaf midden Mei…

Heerlijk land om te reizen he, al zijn de afstanden soms wel erg groot, vooral op de Ruta 3…
Vraagje, daar je zegt in juni al weer terug te moeten zijn, voor hoeveel maanden heb je de permiso temporaria gekregen, geen 8 maanden zoals gebruikelijk (was)?
Abrazo,
Marcel

Hi Landcruiser,
1/ In Buenos-Aires zegden ze, u krijgt 3X 8 maand, dus kreeg ik 8 maand!
2/ Aan de Grens voor Tierra del Fuego/San Sebastian kreeg ik 6 maand!(geen probleem voor mij)!
3/ Dan een stukje door Chili tot Puerto Natales/Grens Rio Turbo, kreeg ik enkel 3 Maand(de Douane Ambtenaar zegde dat dit de nieuwe instrukties waren) na wat hevige discussie kreeg ik toch 6 Maand…daardoor is mijn vergunning ten einde op 11 Juni…En moet ik voor die datum Agentinia buiten zijn…!!!

Tja zoals je zelf al eens opgemerkt had deden die geruchten al de ronde, maar ja t kan toch ook nog zijn dat sommige HH grensbeambtes gewoon geld ruiken…Ik kan tenmiste niks op de officiele sites van gov.ar vinden. En als ze in de haven ook al gewoon 8 maanden gaven terwijl ze daar dichter bij de bron zitten dan geeft dat toch te denken. Maar hoe dan ook da´s toch balen dus voor jullie. Nou ja van de andere kant, ben je ook weer eerder lekker op pad…
Voor t geval je de volgende keer een land zoekt om te stallen: Uruguay is (was…? ) 1 jaar. Brazilie 3 maanden maar ja daar kun je ook zonder vergunning er in en er uit…
Chile 6 maanden en de rest allemaal maar 3.
Hasta luego

Hi, Om te stallen(unterstellplatz) heb ik een goede plaats…op betonvloer en onder dak in Pilar(B/A) dus kom ik dan steeds terug naar B/A…lijkt mij goede optie! Vandaaruit kan ik alle kanten op…
Adios Hasta la proxima

Hoi!

Zelf heb ik voor mijn reis door Zuid-Amerika in 2007 in Chile een auto gekocht en daar in 8 maanden en 65.000Km van het meest zuidelijke puntje naar het meest noordelijke puntje gereden (en weer terug, tevens de auto weer verkocht). De procedures qua aanschaf en grensoverschreidingen vielen allemaal hartstikke mee.

Wie de procedure voor aanschaf van een auto in Chile wil ontvangen stuur ik met alle plezier een bestand met instructies toe. Je kunt best in een zona Franca (bijv. Iquique) een auto kopen, maar daar heb je werkelijk niets aan! Tenminste als je buiten de zona Franca wilt reizen… dit mag maximaal zo’n 2 weken per jaar… dus ik heb mijn auto in Santiago de Chile gekocht.

Op brazilieforum heb ik zelf een oproep geplaatst inzake langdurig verblijf van een auto in Brazilië, misschien weet hier iemand op die vragen de antwoorden.

Groeten,
Bart

Ik zie het niet staan op t brazilieforum.

ehhh tja had ik ook maar gewoon op jouw link moeten klikken en er niet van uit moeten gaan dat je de Brazilie afdeling van Wereldwijzer bedoelde.
Dat Brazilieforum kom ik trouwens niet verder mee, ik kan me niet registreren, krijg steeds een foutmelding, ook als gast lukt t niet te reageren. Dus plak ik mijn verhaal op jouw vragen maar hieronder!

Inderdaad gebruikte voertuigen mogen in Brazilie niet geimporteerd worden. Enkel nieuw, en dat tegen betaling v an ca.100% belasting… Of zoals opgemerkt een oldtimer, met dezelfde 100+%…
Die papieren die je gekregen hebt aan de grens kloppen. Argentijnen etc kunnen wel Brazilie inkomen zonder die tijdelijke inportvergunning omdat zij lid van de Mercosul zijn. Alhoewel, jij had een chileense auto, dus eigenlijk had je t ook niet hoeven te hebben maar ze zullen in de war geraakt zijn omdat jezelf de nederlandse nationaliteit hebt.
Die waarde die ingevuld is is van belang voor de evt te betalen boete in geval dat je de auto niet binnen de termijn weer t land uit zou brengen. Dat verhaal van die duitsers is erg vreemd. Ik ben sinds 1986 zeker meer dan 100x met met mijn nederlandse (en ook USA geregistreerde) auto´s en motoren Brazilie in en uit gegaan en nooit is mij gevraagd om een borg te betalen.
Ja ook kun je die tijdelijke invoervergunning verlengen tot 180 dagen. Je hoeft dan geen vliegtuigticket te overleggen als je het in Brazilie zelf doet bij een PF kantoor omdat je een auto hebt. Enige vervelende wat ik wel eens gehad heb in t verleden is dat de PF zei dat ik eerst de vergunning van de auto moest hebben verlengd (bij de Receita Federal) en bij de Receita Federal zeiden ze dat ik eerst mijn visum moest verlengen voordat zij wat konden doen…
Het kopen van een auto door een buitenlander kan in principe wel maar je moet een CPF hebben (braziliaanse Sofi). Vroeger kon je de stroomrekening die iemand je gaf als bewijs van residentie gebruiken, ook al stond die niet op jouw naam. Dat schijnt tegenwoordig niet altijd meer geaccepteerd te worden. Misschien kwestie van gewoon eens uitproberen?
Ja, je mag wel met een braziliaanse auto die op iemand anders naam staat door andere staten van Brazilie rijden.

1 like