Landrover verschepen per container

sim

Sim ?

sim,sim!

Si is t in spaans, sim is de portugese versie!

Ok

Hoi Leon,

Ik heb je al eerder gemaild, maar weet niet of dit aangekomen is.
Wij zitten er ook over te denken om een 4x4 naar Zuid-Amerika te verschepen. Heb je belangstelling om een container te delen, scheelt toch de helft van de kosten. Wij zijn van plan om eind november/begin december te vertrekken.

Groeten, Marga

Marga, mail me op mijneigen email adres. Dat is wat prettiger communiceren. [EMAIL=“leonvroemen@home.nl”]leonvroemen@home.nl
Groet Leon

Hi; heb reeds 2x vw/bus verscheept naar Durban(rsa heen/terug in container 20") in container is de beste oplossing…zeker/veilig. Ook eens ro-ro gedaan naar Halifax/Canada via Wallenius Lines vanuit Zeebrugge…no problem…en daarna na 3jaar terug in container vanuit
Charleston/usa naar Antwerpen…alles okay.
Waarschijnlijk volgend jaar verscheping vanuit Antwerpen naar Buenos Aires…

Als je dan met Grimaldi wilt gaan ( vind ik heerlijk, je komt superelaxed aan en 0 gezeik met de douane)moet je wel op tijd boeken. Ze zitten voor dit jaar van juli tot met december nu al helemaal volgeboekt!

Hi Landcruiser;
de verscheping eventueel, vanuit antwerpen in 20" en terug ro-ro met SeaBridge+zelf aan boord richting Antwerpen of Bremen/Hamburg. Ben dan nog wel op zoek voor een veilige/zekere plaats voor de vw/bus omgeving B/A onder te brengen voor jaarlijks een 5tal maand. Zoals reeds gedaan(2x) in rsa en 1x in Togo.
Alsook tussen 2003/2005 1xToronto/Vancouver/Seattle/
Phoenix/Dallas.

He Landcruiser,

Hoe weet je dat Grimaldi al vol zit? Volgens mijn info kun je pas een half jaar van te voren boeken, dus dan kun je nu nog helemaal niet boeken voor december…

http://panamericanaforum.postbus.de/index.php?id=2310

Goedemorgen,

Als agent voor Grimaldi kunnen wij mededelen dat we geen ruimte problemen hebben.
Boten zijn niet volgeboekt.
Boeken voor december is niet onmogelijk, echter moet men dit meer zien als reservering.
Schema’s, diensten, tarieven veranderen…
Grimaldi kan zowel roro als containers aanbieden.

Met vriendelijke groet,

Broekman Motorships

Voor zover ik weet regelt de Broekman Groep enkel de vrachtafdeling, of kun je nu ook bij jullie terecht om passages voor Grimaldi te kopen (want mijn opmerking ging over t feit dat er geen kabines meer beschikbaar zijn)?

Dat klopt helemaal!
Cabines zijn op dit moment helemaal volgeboekt.
Echter als het puur gaat om verschepingen van containers of roro, dan is er geen ruimte probleem.

Hallo!

Wij willen graag ons vw-busje (dat we gekocht hebben in chili) verschepen naar België! Heeft er iemand een idee met welke organisatie dit zou gaan en hoeveel dat ongeveer zou kosten (ook qua import en export kosten?)

Wij hebben eerder al naar Grimaldi gemaild en toen werd er ons verteld dat we verplicht waren een cabine bij te boeken, dat de auto dus niet alleen mocht gaan…

groetjes
Kat en Babs

Hi OTROMUNDO;
Grimaldi is ro-ro, dus niet verplicht een cabine te boeken. Zelfde bij Wallenius-Wilhemsen(heb dit gedaan in 2002 Zeebrugge/Halifax).
Enkele sites: GRIMALDI LINES/ANTWERPEN GRIMALDI-SIOSA_LINE
ECU LINE/ANTWERPEN(container 2X gedaan Antwerp/Durban in 1997
en 2003). CARGO SHIP CRUISES FRACHTSCHIFF-TOURISTIK
WALLENIUS WILHEMSEN.
Voor de vw/bus: indien daar gekocht(made in Brazil of Mexico) is het niet mogelijk die hier in Belgie te Homologeren…daar dit type totaal onbekent is hier(pv nummer enz…). In '89 was ik van plan dergelijk type aan te schaffen(nieuw, het model was een minibus, carroserie was van delen van de T2 en T3 met 1600/50pk motor) bij de vw/dealer in Togo/Lome… aankoop+originele papieren ter plaatse geen probleem…
navraag gedaan bij d’Ieteren/Belgie en vw/Wolfsburg niet mogelijk.

zoals Boelamatri zegt ben je niet verplicht een cabine te boeken. Hun schepen staan vol met zo-n 3000 auto´s en daar is niet elke eigenaar van aan boord! Verschil is echter wel dat dan niet de prijzen gelden van het autovervoer zoals op de website staat bij van de Freightercruises. De auto wordt in dat geval als cargo berekend en kom dan ook wat duurder uit. (gaat per m3 plus de diverse havenkosten). Schat zo een 1500 dollar.

Wat t importeren betreft heb ik enkel ervaring in NL. Het voertuig moet gekeurd worden en asl er geen homologatiepapieren bij zijn omdat dat model niet in de EU voorkomt is dat een behoorlijk grondige keuring. als ie niet voldoet aan de (veiligheids)eisen dan zul je dat moeten aanpassen en als dat niet lukt dan kan ie helaas geen kentekenbewijs krijgen. Ook moet je de invoerbvelasting betalen (was (is?) 9% en de BTW( plus in NL nog eens een keer een percentage van de de BPM).
Misschien kun je de belgische douane eens aanschrijven of die je verder kunnen helpen?

Hi Landcruiser;
Graag info’s betreffende de Tijdelijke invoer van de vw/camper in Argentinie(bij aankomst in container in B/A) De ene zegt 3 maand de andere 8 maand…wat is de laatste informatie? Daar ik gebruik maak van een “Storage plaats” voor een 3tal maanden…Indien dit 8 maand is, is dit ideaal…Is er een vermelding dan in de Reispas dat u met een wagen binnengekomen bent(van de Douane) zoals in Midden Oosten landen? Dan heb ik een probleem met de Storage(bij de terugvlucht!!).

Boelamatari,
Wij zijn ook van plan om November 2010 onze Defender naar BA te shippen, om aldaar een rondreis te maken van 8 maanden. Als de timing past, kunnen we eventueel een container delen?

Hi Rolili; Ik verscheep dit jaar begin October vanuit Antwerpen in 20" Container, dan Nov/Dec/Jan rondrit
Zuidelijk Argentinie…dan in Storage Plaats…dan terug Apr/Mei/Juni voor Noordelijk Argentina+Chili+Zuidelijk Bolivia(?)…daarna zie ik wel…of terugverscheping of terug Storage Plaats…Ben ook in kontakt met Duitsers die verschepen volgende maand…zenden mij dan “de juiste informaties daar ter plaatse”…Douane(8 maand verblijfsvergunning voor de wagen…dat is juist)…In Montevideo zelfs 1 jaar…De Verzekering schaf ik hier al aan(kostelijker dan daar)…maar geen gerompslomp…Ga zelfs vroeger dan voorzien hier(normaal januari) naar de Jaarlijkse Techn. Inspectie voor de wagen…hoe meer papieren hoe beter…voor het geval van…Toendertijd in RSA/USA/CANADA…Kopies daarvangemaakt…en “Vakkundig” Datums veranderd…was nodig voor de Verzekering te verkrijgen…mijn wagen stond daar jarenlang…vandaar…