Wij zijn Marja en Wim van Blitterswijk uit Dodewaard,
reizen erg veel nadat onze zoon het bedrijf (coop supermarkt heeft overgenomen)
onze reisverslagen zijn te vinden op: www.blitsopreis.nl
op dit moment plannen wij een reis naar Chili Argentinie in de maanden jan-febr-maart en april 2014.
we willen onze 4x4 camper 6.20 lang 2.17 breed en 2.90 hoog daar naartoe en terug laten vervoeren nu zijn de containers nie hoog genoeg en is er een ro-ro transprt heeft iemand ervaring hiermee ik kan tips en adviesen goed gebruiken is er een goede organisatie die dit regelt en heeft iemand een prijsindicatie.
Australie zal zeker nog vaker worden bezocht, maar de wereld is zo groot !!! en onze levenstijd beperkt,
zodat we keuze’s moeten maken, veel reizen en nooit uitgeken raken.
van daar de vraag betreffende Ro-Ro vervoer de camper die ik beschrijf is nog niet mijn eigendom,
die ga ik vandaag bekijken en wellicht kopen, maar ik wil eerst meer info of het zo gemakkelijk is hem te verschepen zodat we smeller van land naar land kunnen reizen en op die manier ook met eigen camper later naar Australie kunnen gaan. voor nu zijn de plannen eerst op Chili Argentinie gericht. we zijn net 3 dagen terug uit Noorwegen, daar hebben we met onze oldtimer 6 weken rond gereden in totaal 6200 km. ben nu bezig dit op de website te plaatsen over enkele dagen staat dat er op.
gr. Wim
De beste en makkelijkste manier om de wagen naar Zuid Amerika te verschepen is met Grimaldi Lines, en zelf als passagier mee aan boord gaan. In dat geval wordt de auto als bagage gezien en heb je bij aankomst geen papieren rompslomp (en geen extra kosten) zoals bij vracht. http://www.grimaldi-freightercruises.com/freighter/South%20America.pdf
Je rijdt de auto zelf aan en van boord en hij staat mooi onder dak dus niet op t dek met t zeewater weg te roesten.
De auto met de genoemde maten zal iets van 1800 euro enkele reis kosten (maar check de site even daar staan de prijzen ook op) , voor jullie zelf hangt t af van het soort cabine, maar is iets rond de 1500 euro pp. Je hebt wel een maand lang kost en inwoning voor dat bedrag.
Tot voor kort ging je in Buenos Aires van boord, dankzij de politiek van Cristina Kirchner is dat veranderd en het gaat nu naar Uruguay. Vind ik een stuk beter trouwens want Montevideo is een stuk minder hectisch om aan te komen.
Wij hebben 5 jaar geleden onze motorhome ook verscheept naar Buenos Aires met Grimaldi, we zijn niet mee aan boord gegaan. Aankomen in Buenos Aires was heel hectisch en het is waar wat ze zeggen dat Montevideo veel rustiger is.
Vorig jaar hebben wij onze auto verscheept van de USA naar Europa en nu zit hij terug op de boot naar Canada. Deze keer hebben wij gekozen voor Seabridge en daar is de service perfect. Bij Grimaldi krijg je weinig of geen uitleg, bij Seabridge worden je van tevoren alle papieren toegestuurd met : adressen in de haven, adres van de terminal, adressen van hotels vlakbij de haven, adressen waar je gas kan kopen als je de camper terug hebt enz… Wij kregen ook plattegronden van de haven toegestuurd zowel in het Duits als in het Engels. We hebben ook al veel positieve verhalen gehoord over Seabridge. Wat de prijs betreft : wij betalen nu 2800 € voor verscheping van Antwerpen naar Halifax/Canada. Ik heb prijzen opgevraagd bij verschillende bedrijven en de prijzen liggen heel dicht bij elkaar. Voor Argentinië zal de prijs wel een beetje hoger liggen maar de prijs van 1800 € die ik hier ergens zag staan, is waarschijnlijk een prijs van jaren geleden. Voor zover ik gehoord heb zit je voor Antwerpen/Buenos Aires rond 3500 €.
Geniet van Argentinië, het is een prachtig land met een prachtig volk.
De richtprijzen die ik noemde waren in het geval dat je zelf mee aan boord gaat. Die zijn sinds kort wel weer aangepast zie ik. Nu is de goedkoopste cabine 1735 en voor de auto met maten zoals die van jullie 2165 euro. Hier komen verder geen kosten meer bij. Als je de camper onbegeleid verstuurd wordt de camper niet meer als overbagage gezien maar valt in de categorie vracht en liggen de kosten een stuk hoger en die 3500 zou nog mooi zijn als het daar voor zou lukken. Hoorde laatst van mensen die voor een 10 ton camper 6500 euro neergelegd hebben. Vooral de havenkosten aan de uruguayaanse kant (en gek genoeg kan niemand je vooraf vertellen hoe hoog die zijn, je hoort altijd iets van 'oh een 300 dollar 'of zo!) vielen tegen, dat bleek uiteindelijk nog eens zo’n 2500 euro.
In Argentinie is het momenteel dus niet beter. Mij is het met Grimaldi ontzettend goed bevallen (3x meegegaan) maar als je de camper als vracht wilt gaan versturen zou ik je aanraden naar Chile te verschepen. De standaardvrachtprijs ligt wel iets hoger misschien maar daar komen niet van die absurde verstopte havenkosten meer bij dus al met al ben je goedkoper uit. Plus in Chile is geen corruptie en wordt alles correct afgehandeld, bijna europees.
Hallo,
Ik las net hier jullie verhalen over de camper en auto’s te verschepen naar verschillende landen. Ik woon nu sinds kort in Argentinie en als ik hier beslis om te blijven zou ik graag binnen een jaartje ofzo mijn spulletjes die ik in Belgie heb achtergelaten , willen verschepen naar hier. Weet er iemand of dit onder dezelfde voorwaarden geld als een auto? Ik spreek hier over meubels en huishoudgerief, kleren en meer huiselijke inboedel ? Welke is de goedkoopste maatschappij ? en wordt dit ook best via Uruguay gedaan of gewoon rechtstreeks naar Buenos AIres ? En wat met de importkosten etc… ??? Kan iemand mij hiermee helpen aub ? Ik weet niet of ik een volle container nodig heb?! Kan ook zijn dat ik moet delen met anderen ? Bedankt alvast groetjes Cindy