Rondreis door Zuid Amerika

Mijn vriend en ik hebben een 6x6 vrachtwagen camper en daarmee willen we graag in Zuid Amerika rondreizen. Ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die daar ervaring mee hebben. Hoe zij hun voertuig daar hebben gekregen (wij zouden hem graag per boot naartoe laten verschepen) naar welk land zij dat hebben gedaan, hoeveel dat heeft gekost enzovoort.
Ik ben benieuwd naar jullie verhalen.
Vriendelijke groet Jimmy.

Nee, ik ken alleen het verhaal van een vrouw die op de motor de hele wereld over is gereisd, misschien heb je wat aan haar website. Wie weet staat er iets op over bootvervoer van voertuigen.
Misschien kun je via Google wat reisblogs vinden van mensen die zo iets hebben gedaan. En je zou het eens in het Lonely Planet forum kunnen vragen, daar heb je ook wel wat meer kans op antwoorden.

Hallo, Midden augustus 2012 verschepen wij onze camper naar Buenos Aires.
Wij hebben dit geregeld via www.seabridge-tours.de Verscheping geschiedt met Grimaldi Lines. Deze maatschappij biedt de mogelijkheid om zelf mee te varen. Dan is het wel noodzakelijk vroeg te boeken (zeker een maand of acht a negen van tevoren) omdat ze maar een beperkte passagiersaccomodatie op de schepen hebben. Het is een roll on / roll off-systeem waarbij bij het aandoen van andere havens de auto soms even op de kade staat. Voordeel van het zelf meevaren is dat men tijdens de reis zelf controle kan houden op je eigen auto. In de brochure van Seabridge staan prijzen e.d. vermeld.

Succes ermee en misschien zie we je nog wel onderweg.

Groeten Hermanus

Hallo Jimmyluca
Wij reizen op dit moment door Zuid Amerika. Wij zijn in februari vanaf Antwerpen vertrokken met rederij Grimaldi naar Buenos Aires. Dwz wij en onze auto, een Nissan X Trail. Wij hebben daar 6 weken over gedaan, maar gebruikelijk is ongeveer een maand. Dit zijn vrachtschepen die deze service uitvoeren. Informatie en boekingen bij www.cargoshipcruises.nl Het vervoer van de auto heeft ons circa 900 Euro gekost per enkeltje, alleen was het voor ons goedkoper omdat wij zelf mee hebben gevaren. Je kunt het beste reizen naar BA, daar zijn de havenformaliteiten en bureaucratie klein. Wij gaan in februari weer terugvaren naar Europa. Er is overigens meer op het forum te vinden over dit soort reizen en met name dan ook over de verzekeringen van jullie voertuig. Wij hebben gereisd door Argentinie, Ururguay, Zuid Brazilie en Chili. Houdt met je reisplan goed rekening met de weersomstandigheden. Als je meer vragen hebt kun je contact met ons opnemen. Eventueel kun je ook nog kijken op www.ruudenanna.waarbenjij.nu Dat is ons blog met o.a. verhalen en foto’s over de bootreis.
groet Ruud en Anna

Hey heel erg bedankt voor de tips ik ga er mee aan de slag!