Rondreizen Zuid-Amerika met eigen voetuig

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om samen met 2 vrienden een reis te maken naar Zuid-Amerika. We zouden in Argentinië beginnen en van daaruit naar Mexico trekken met ons eigen voertuig. Hier hebben we ongeveer 9 maanden voor uitgerekend. Ik ben me bewust van de Darien Gap, maar daar zou blijkbaar rond kunnen varen?
Omdat we met 3 zijn, zouden we graag deze reis maken met een bestelbus, met 3 zitplaatsen vooraan en 3 slaapplekken achteraan. Is Zuid-Amerika te doen met een bestelwagen (Ford Transit) of gaat deze het terrein niet aankunnen?

Ook ben ik niet helemaal vertrouwd met de autoverzekeringen ginder. Klopt het dat je in Argentinië een autoverzekering aan kan gaan waarmee je in een groot deel van Zuid-Amerika verzekerd bent, en dat je voor de andere landen een verzekering moet aangaan aan de grens?

In principe is t goed te doen met n 2WD en n Transit heeft n vrij grote bodemspeling wat goed is. Uiteraard hangt t af waar je naar toe wil. Salar de Uyuni of sommige Amazoneroutes zou ik niet aanraden maar over t algemeen alle gangbare routes zijn 2WD geschikt.
In Argentinië kun je idd n verzekering kopen voor Arg Uru Braz en Par. Chile kan online via https://www.hdi.cl/venta/Index.aspx

en de rest in t land zelf of soms aan de grens

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk