Auto huren / auto kopen

Wij hebben het plan om tijdens onze reis door Zuid Amerika een auto te huren of te gaan kopen. Iemand ervaring mee? Is het aan te raden of juist aan te raden om gewoon met de bus, trein en het vliegtuig te gaan? Het lijkt ons heerlijk om helemaal vrij te kunnen reizen. Iemand een idee wat de kosten hiervan zijn?

We beginnen in BA en reizen vanuit daar door naar vuurland. Vanuit daar zullen we omhoog reizen door Chili en Argentinië. Vervolgens door heel Bolivia en tot slot maken we een grote tocht door Brazilië.

Groeten Lucy en Luc

het openbaar vervoer is erg goed te doen in zuid amerika en goed geregeld, dus wat dat betreft zou je geen auto hoeven te huren.
met een huurauto ben je wel geheel onafhankelijk en kun je op bijna alle plekken komen die je anders misschien zou missen.
wij hebben een 4x4 auto gehuurd in chili voor ongeveer 75 dollar per dag inc. verz. tax en vrije kilometers
met een auto kopen heb ik geen ervaring maar links en rechts heb ik er wel eens wat over gelezen,ik meen op lonely planet thorn tree forum of op www.chili.startpagina.nl
wat je niet moet onderschatten zijn de enorme afstanden wat we in nederland niet kennen natuurlijk, maar bv. in bolivia hebben we er dagen bijgehad waar we 12 tot 14 uur gereden hadden van wat op onze kaart niet zover leek.
om deze grote afstanden snel te overbruggen zou je kunnen gaan vliegen maar dan zit je weer met je gekochte auto natuurlijk.
ik weet niet hoelang je van plan bent om te reizen en dus ook niet of dit allemaal in je reisschema past, maar daar zal het ook mede van afhangen denk ik.
veel succes

bij autohuur let op de voorwaarden voor “vuelco” (koprol)
Dit is blijkbaar een veelvoorkomend verkeersongeval op gravelwegen en kent een navenant groot eigen risico
ik heb er helaas ervaring mee
www.coolywooly.nl/oeps.html

Hai,

Kijk eens op de website van Sixt autoverhuur (www.sixt.nl of www.sixt.com) ze hebben vestigingen wereldwijd. Je kan ook bij Sixt holiday cars kijken, zij bieden een all-inclusive pakket, waardoor je niet voor verrassingen komt te staan, kilometervrij en incl. verzekeringen.

Succes!