Hoi,
Ik ga een flinke tijd naar Zuid en Midden Amerika. Begin onderhand beetje het idee te krijgen dat het misschien handiger is om een auto te kopen. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee??
Hoi,
Ik ga een flinke tijd naar Zuid en Midden Amerika. Begin onderhand beetje het idee te krijgen dat het misschien handiger is om een auto te kopen. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee??
Heb geen ervaring met een auto kopen, maar heb wel even in Peru gewoond en ik weet dat ze je overal en altijd afzetten dus wees voorzichtig… Het verkeer is bovendien een regelrechte chaos, ik zou er zelf nooit willen rijden!!
Goed dat je het zegt! Weet ik dat ik daar geen auto hoef te kopen ![]()
Hey,
Wij hebben 3 jaar rondgereden in Zuid-Amerika met een camper en nergens problemen gehad. Ok hier en daar verloopt het verkeer wel wat chaotisch, vooral in La Paz en Lima, maar als je rustig blijft valt het heel goed mee.
In Argentinië kan je als buitenlander wel een auto kopen maar dan mag je er het land niet mee uit, dus dat is geen optie. Het laatste dat ik er van gehoord heb is dat je in Chili, als buitenlander, zonder al te veel problemen en papierwerk een auto kan kopen. Van prijzen weet ik niets en ook niet van de kwaliteit maar dat zal in Chili wel meevallen denk ik.
Groetjes
Elly
Hier in Brazilië kan je mits een CPF-nummer te hebben wel een auto kopen
maar je moet toch ook ergens een “residentie” kunnen bewijzen, waar men jouw dokumenten (en ook boetes
kan heen sturen.
Bovendien heb je tevens een groene verzekeringskaart nodig als je het land wilt verlaten, en die is niet bepaald goedkoop
Tropische groeten uit Salvador da Bahia
Ivan