Samen met mijn vriendin starten we in Januari 2008 aan een reis van Lima naar new-york. We willen graag zoveel mogelijk van Zuid amerika zien om vervolgens in Juni in new york aan te komen waar we 2 maanden gaan werken. Wij willen graag alles weten over de mogelijkheden vvan het kopen van auto,s, grensovergangen en verzekeringen.
groet Jelle bisschops
ik zal alles met de bus doen.
grensovergangen zijn makkelijk, gewoon een stempeltje zetten.
en een verzekering met werelddekking afsluiten.
als je een auto in zuid amerika koopt bekijk dan hoe lang t duurt om de autopapieren op naam te krijgen want het is erg lastig/ o9nmogelijk om een grens over te gaan als de papieren niet op je naam staan (of effe achter de PC kruipen en zelf wat maken doet ook wonderen…). Heb ooit een auto in Peru gekocht en dat duurde maanden voordat het nieuwe kentekenbewijs er was…
Hou er ook rekening mee dat er geen weg is tussen Colombia en Panama, daar zul je moeten verschepen(gangbare kosten ca 1500 dollar, of je moet een 40foot container gaan delen met andere reizigerswat de prijs behoorlijk wat kan drukken)
Hoi Jelle,
Leuk idee!
Ik kwam vanochtend dit artikeltje tegen(Traveling and Living in Peru | Travel safely to Peru in 2022) , wat in principe alleen over Arequipa gaat (en ik vond hun review een beetje snobby) maar dit echtpaar gaat ook met de auto door Zuid Amerika. Ik weet niet of ze die hier hebben gekocht of over laten schepen.
Wie weet kan je hen hier op hun blog contacteren,
http://www.fototime.com/ftweb/bin/ft.dll/pictures?userid={8911F498-9A7E-483B-AFA9-A6F402139C50}&uid={8911F498-9A7E-483B-AFA9-A6F402139C50}&guid={EF6C81D7-3A35-4343-B22B-4546A181C47F}&custdom=1
Verder woon ik in Cusco en kan algemeen advies geven over Arequipa, Cusco & Puerto Maldonado, mocht je dat nodig hebben, laat maar een berichtje achter.
Success!
Elise