Auto te koop gevraagd Zuid Amerike

Auto te koop gevraagd zuid Amerika
Wij, reislustig echtpaar, vertrekken half november 2015 naar zuid Amerika waar we ca 4 maanden gaan rondtrekken. We zoeken een solide auto/busje (liefst Toyota 4x4 + daktent) met Chileens of NL kenteken. Tevens koper gezocht die na onze reis de auto van ons wil overnemen (ca maart/ april 2016).

er zullen weinig mensen op dit forum zijn die een camper te koop aanbieden in Chili. Begin eens te zoeken op Chileense websites naar adressen en koop nooit ongezien. Als je in Chili bent de tijd nemen om een degelijke auto te kopen. Dan moet je ook nog kennis opdoen welke regels er gelden bij het passeren van grenzen, welke documenten heb je allemaal nodig. Vertrouw verkooppraatjes niet en informeer terdege. Een auto met een Chileens nummerbord verkoop je niet zo maar even in een ander Zuid- of Midden Amerikasns land. Een auto uit Europa meenemen is ook een optie als je ruim in het geld zit. Na de reis mee terugnemen of bij een sloper achterlaten om het in onderdelen te verkopen.

Via Wereldwijzer app

Beste Monofeliz,

Bedankt voor je reactie! Natuurlijk weten wij dat het lastig is om aan een goede reisauto te komen in Zuid Amerika. We lezen er veel over op diverse sites en zijn zodoende toch al een stuk wijzer geworden. Onder andere op Blogs van Wereldwijzer staan een paar zeer uitgebreide, en goed te gebruiken, uiteenzettingen over procedures in zake aanschaf, registratie, grensdocumentatie, verzekering etc. van een auto. Hieruit komt ondermeer naar voren dat aankoop in Chili weliswaar een enorme procedurele rompslomp geeft, maar zeker wel te doen is, zeker als je ruim in de tijd zit zoals bij ons het geval. Beter in ieder geval dan in Argentinië het geval, waar het nog veel lastiger is om een auto kenteken op je naam te krijgen. Ook worden zo nu en dan voertuigen aangeboden in Zuid Amerika van landgenoten. In de laatste nieuwsbrief van Wereldwijzer staat er bij voorbeeld een Mercedes camper te koop met daktent van Nederlanders. Deze auto is voor ons beide te groot dus we zoeken noch maar verder en zijn optimistisch over de afloop.
Hgr,
Harz2007

kijk evt ook eens op www.panamericanaforum.org daar worden ook wel veel auto’s aangeboden door vooral duitsers.

Bedankt voor je tip, deze kende ik nog niet.
Ga ik zekér bekijken!

Hallo,koop een auto in NL,neem hem mee op de vrachter van Antwerpen naar Montevideo,en start daar de reis,

Auto koop in Z-Amerika is (bijna) niet !! te doen,en begin dan jullie reis in Montevideo,ik spreek uit eigen erv.

Mvg,A

Hallo! Ook ik ben druk op zoek naar een auto om zuid- en midden Amerika te gaan ontdekken. Nu vertrek ik 1 maart, en zag dus jullie oproep met daarin de oproep, iemand die rond deze tijd de auto over kan nemen!! Pick me pick me!! :wink: Nu weet ik natuurlijk niet of het uiteindelijk bij jullie gelukt is, dus bij deze de vraag van vandaag…zou ik de volgende trotse eigenaar kunnen zijn? Groetjes Dorien van de Kuilen

Hallo Dorien,

een PN aan jou gestuurd,voor uitwissel van foto`s ;))

Groet,Adriaan