Wereldreis 2015 start Zuid Amerika met kopen van een auto

Beste Lezers,

vanaf juli dit jaar zijn wij van plan om onze wereldreis te gaan starten.

Ik heb eerder op het Chilli Forum aangegeven een auto te willen kopen. Natuurlijk zijn we nu ook al op zoek naar mensen die in November 2015 de auto eventueel van ons over willen nemen in een land in Zuid Amerika.

We zullen een auto gaan kopen in Chilli, omdat vanuit dit land de beste mogelijkheden liggen om vrij te reizen door het continent.
Ons budget voor de auto zal niet hoger dan 5000-, euro liggen. We zullen de auto dan 5 maanden in gebruik hebben, en wellicht met medereizigers onderweg af spreken.

Als er geen mogelijkheden zijn om de auto in een ander land op te halen, zullen we terug reizen naar Chilli, en vanuit daar onze reis voortzetten naar australie.

Wij komen graag in contact met reizigers die het plan hebben om vanaf oktober 2015 zuid amerika in te trekken.
Of natuurlijk met mensen die eerder deze ervaring hebben gehad.

Groeten,
Leon en Marloes

Misschien is het een idee om soortgelijk bericht in één van de landenfora te plaatsen? Zoals je eerder hebt gedaan in het Chili Forum?

Hoi Danechka,

Daar had ik ook aan zitten denken, maar ik wil me liever niet beperken tot Chilli.
Als ik in Colombia of Equador iets kan aanschaffen is dat ook prima

Ik snap je punt. Misschien in het Zuid-Amerika Reiscafé?

Overigens kun je niet exact hetzelfde bericht als hier plaatsen, aangezien dit niet is toegestaan. Ik denk dat je in het Zuid-Amerika Forum misschien eerder ervaringen te lezen krijgt of reizigers vindt met hetzelfde plan, dan hier in het algemene Reiscafé. Echter, je weet het nooit natuurlijk. We hebben hier ook redelijk veel bezoekers, dus daarom laat ik je topic hier staan.

Dag Leon,
Mijn vriend en ik gaan dit jaar naar Zuid Amerika en zijn op zoek naar een auto.
Weet niet of jouw reisplannen nog door zijn gegaan of niet daar ik elders een bericht van je zag
wat niet overeen kwam met dit verhaal. De vraag is dus of de auto in oktober/november beschikbaar is.

Graag hoor ik van je!

Hoi Iesz,

Ja zeker onze plannen gaan door!
Wij zitten nog een klein beetje met het dilema waar te beginnen. Colombia of Chilli.
Het nadeel is dat Chilli eigenlijk de enigste plek is voor ons als buitenlanders, een auto aan te schaffen en door alle grenzen te kunnen reizen.
Vanaf Colombia is dat weer lastige, of je moet iemand hebben met een chileense aut of zo.

Wij zelf willen maximaal 5000-, euro uitgeven aan een auto voor die 4 maanden. We willen graag in de auto kunnen slapen. Wij zitten zelf aan een 4x4 te denken, zo iets als een Toyota 4 runner. De oudere japanners(autos) zijn daar erg degelijk. De amerikaanse vanaf 1991 een stuk minder. Dit komen vanuit Panama over, naar de rest van het zuiden.

Als de auto die wij willen een beetje binnen jullie wensen pakket ligt, dan kunnen we misschien met elkaar het e.e.a. regelen.
Qua formulieren is het voor elkaar dan denk ik ook wat makkelijker ;-)) Zullen we gewoon met elkaar in contact blijven?

Wij zullen de auto altijd hier aanbieden om weer door te verkopen.

Voor jullie zou het volgende dan misschien makkelijker zijn:
Wij kopen de auto in Chilli, rijden dan door tot en met Colombia, waar jullie eventueel de auto van ons zouden kunnen overnemen.
Dan rijden jullie bijvoorbeeld zelf door terug naar Chilli, waar je de auto weer gewoon mag verkopen, met de juiste RUT documenten.

We houden contact!

Gr,
Leon

Beste Leon,

Leuk om te horen dat jullie plannen nog steeds doorgaan. Wij hadden zelf ook al een beetje rondgekeken naar wat de mogelijkheden zijn om een auto te kopen en verkopen in Zuid-Amerika. Uit diverse informatiebronnen konden we opmaken dat Chili inderdaad de beste plek is om een auto te kopen. En als ik het goed heb begrepen moet de auto ook weer verkocht worden in Chili.

Wij hadden qua uitgave en type auto ongeveer hetzelfde in gedachten, dus dat komt mooi uit. Ook wij willen graag in de auto kunnen slapen, dus het is wel van belang dat er in de auto geslapen kan worden. Daarnaast is het belangrijk dat de auto sowieso nog een aantal kilometers moet kunnen maken, aangezien we van plan zijn om een aantal landen in Zuid-Amerika te bezoeken. Als ik het goed heb begrepen vertrekken jullie in Juli. Wat is dan ongeveer de einddatum van jullie reis?

Jouw idee qua planning klinkt eigenlijk als muziek in onze oren. Dat zou voor ons heel goed uitkomen, jullie kunnen de auto ook weer kwijt aan ons, wij maken er gebruik van en verkopen hem uiteindelijk weer in Chili. Ik zou graag in contact met je willen blijven. Zou ik je misschien mijn e-mailadres kunnen geven, zodat we met elkaar in contact kunnen blijven. Dat is wat makkelijker communiceren.

Ik hoor graag van je!

Mvg,

Isabel