Advies gevraagd: waar beginnen eindigen met rondreis in Zuid-Amerika

Hallo

We zouden begin september willen starten aan onze rondreis in Zuid-Amerika/centraal Amerika.
Plan is om te starten in Chili, daar wat spaanse lessen te volgen en op zoek te gaan naar een 4x4/auto/camper om dan verder te reizen. (starten in Chili omdat dit het enige land zou zijn waar je als buitenlander auto op eigen naam zou kunnen kopen: van horen zeggen dus weet niet of het correct is). Patagonie en Zuiden van Chili in september-oktober bezoeken is niet helemaal het juiste seizoen blijkbaar dus dachten we van eind septeber verder te reizen naar het Noorden (lees Bolivie, Peru, equador+galapagos, colombie) en dan terug Zuidwaarts om verder te reizen in Argentinie, Patagonie en daar camper terug te verkopen. Indien er tijd en geld rest zouden we dan met het vliegtuig naar Costa Rica/mexico trekken om dan huiswaarts te keren.

Kan iemand die ervaring heeft laten weten of dit een goed plan is? Vooral wat betreft het uitstellen van het bezoek aan Patagonie enz…tot later en dit niet te doen in september.
Iemand ervaring met het rondtrekken met eigen auto-4x4 (mijn vriend is automechanieker dus vandaar het ‘vertrouwen’ in het rondreizen met auto).
Is het logisch om zo te reizen of totaal niet?

Hopelijk kan iemand helpen (tickets moeten geboekt worden en uitstel=duurder worden van vliegtickets)

thanks!!!

Oef het zijn nogal afstanden om vanaf Colombia weer heeeeelemaal naar beneden te gaan…
Ik was eind april in Patagonië. Prima te doen. Oktober lijkt me dan ook prima.
Ik heb verder iets gelezen een tijd terug over hoge kosten voor het meenemen van auto. Uit mijn hoofd was dat van/naar chili/arg. Maar misschien geldt dit alleen voor een huurauto. Don’t know.
Ik zou beginnen in Buenos Aires. Spaans leren (Vamos is een goede/leuke school) en dan naar het zuiden. Vervolgens omhoog.

Je hebt wel een punt. optie is inderdaad van auto in Colombia te verpatsen maar weet niet of dat kan…
Is er iemand die In oktober Patagonie heeft gedaan? Wat moet ik mij voorstellen bij het weer (winterjas meesleuren? Thermisch ondergoed nodig? :wink:)

Ilse Kan je iets meer info geven over Vamos? Kan je daar ook verblijven in een hostel verbonden aan de school? Hoe lang heb je lessen genomen en wanneer zijn die?
Alvast bedankt voor de reactie/tip!

Ik heb een week vier uur per dag les gehad. Ze hebben geloof ik wel accomodatie. Ze hebben een goede website waar denk ik alles opstaat :slight_smile:

Katmol,

Ik (die zelf al een 10-tal jaar in Brazilië woon) kan je in elk geval bevestigen dat je als buitenlander in Brazilië geen voertuig kunt kopen en inschrijven EN een internationale verzekering bekomen die geldt in héél Zuid Amerika.

Dit gezegd zijnde, zie ik dat je voor je Zuid Amerika rondreis géén melding maakt van Brazilië …
Vergeet terzake ook niet dat men hier Portugees spreekt (en geen Spaans, zoals velen verkeerdelijk denken) en Engels als 2de taal niet heel erg courant is.

Voor specifieke vragen over Brazilië (en meer bepaald het Noord-Oosten waar ik zelf woon) mag je me altijd contacteren.

Tropische groet uit Salvador da Bahia :zon02:

Ivan