Backpacken Zuid Amerika sep - nov 2010

Hallo allemaal,

September 2010 tot half november wil ik gaan rondreizen in Zuid-Amerika. Ik ben me er nu snel in aan het verdiepen want de tijd vliegt! Wil de komende week een vlucht gaan boeken en een ticket voor de inca trail kopen. Ik wil van te voren niet te veel plannen, alleen de noodzakelijke tickets, en verder als ik in Zuid Amerika ben me ongeveer aan de uitgestippelde route houden.

Mijn plan is nu om vanuit Buenos Aires helemaal naar beneden te reizen en dan via Chili omhoog naar Peru.

Hebben jullie tips over hoe ik het uitstippelen van mijn reis het beste aan kan pakken? (Reis alleen, verder weinig ervaring met backpacken)
En weten jullie of het slimmer is om vanuit Peru te beginnen en dan via daar naar beneden te reizen? (wellicht ivm met het weer? zit daar in de lente volgens mij)

Alvast bedankt!
Pim

normaal is het handiger om vanaf het zuiden van chili omhoog te reizen naar peru omdat de prijzen gunstiger zijn in peru dan in chili en dat reist prettiger als andersom.
maar in jouw geval is het beter om als laatste naar het zuiden van chili te reizen omdat het seizoen dan meer richting zomer gaat.
als je torres del paine bezoekt en daarna via argentinie omhoog reist ga dan zeker ook langs de perito moreno gletsjer in el calafate en bezoek zeker ook el chalten (200 km noordelijker dan el calafate) waar je mooie wandeltochten kunt maken rond mount fitz roy die erg indrukwekkend is.
veel reisplezier.

Hola Pim,

Probeer het inderdaad zo te plannen dat je in de Argentijnse/Chileense zomer in Patagonië rondreist. Voor de rest maakt de volgorde niet zoveel uit.

Suerte, veel plezier,

Jan

Als je ertegen kan dat het wat frisser is, het is wel heerlijk rustig dan in het zuiden. Tevens gelden vanaf oktober hoogseizoen prijzen, wat betekent dat je aanmerkleijk voordeliger uit kan zijn!

Vorig jaar juli had ik een klant in El Chaltén zitten die heerlijk heeft kunnen wandelen en er was inderdaad bijna niemand. Dus het heeft ook zeker zijn voordelen om in het laagseizoen te gaan. Maar je moet uiteraard wel geluk hebben met het weer (hoewel het in de winter stukken minder hard waait dan in de zomer!).

Hoi Pim,

Ik ben ook van plan om via Buenos Aires naar het zuiden te reizen en via het zuiden van Argentinie/Chili omhoog naar Peru/Bolivia. Lekker met het klokje mee :wink:
In september verblijf ik in Buenos Aires voor een 4weekse talencursus. Vanaf oktober reis ik richting het zuiden. Hoop dat het dan niet al te koud is…

Groet!

Bedankt voor jullie tips!!

Aangezien Chili ongeveer in het midden van mijn reis ligt, maakt het denk ik niet zo heel veel uit welke kant ik op reis. Stel me er maar op in dat het frisser zal zijn. Met de klok mee is dan het makkelijkste want dan kan ik nog de Inca Trail boeken voor half oktober (in september is die al uitverkocht)

Schema wordt denk ik als volgt:
1 sep: Vliegen op Buenos Aires
tot 26 sep in Argentinie naar beneden reizen
tot 10 okt in Chili omhoog reizen
rond 19 okt de Inca Trail

En ik heb me bedacht dat ik eigenlijk ook nog wel naar Cuba zou willen. Niet heel lang, maar voor 10 of 14 dagen.
Ik zou dan vanaf 1 tot 14 november ofzo naar Cuba willen gaan. Hebben sommigen van jullie daar ervaring mee? Of denken jullie dat ik dan te veel landen in mijn 2,5 maanden prop?

Ik twijfel ook nog even over het boeken van een vlucht. Ik kan een retourtje Buenos Aires kopen. Of een vlucht heen naar Buenos Aires en terug vanuit Lima of Cuba. Hebben jullie adviezen over wat slim is om te doen?

Alvast bedankt weer!!
PS Micos, veel plezier alvast! (Heb jij je vlucht al geboekt trouwens?)

Jazeker, ik vlieg 3 september op Buenos Aires en blijf daar 4 weken voor talencursus, dat is 4 uur per dag. Dus als jij ook rond die tijd daar zit, borreltje doen :wink: ?

Groetjes,
Mieke

Prima, doen we!