wij zijn van plan om volgend jaar een 4-5 maanden door zuid amerika te trekken, en zijn voornemens om een auto aan te schaffen voor deze trip.
Wij komen daarom graag in contact met mensen die ons meer kunnen vertellen over de aanschaf, of nog beter die een auto aanbieden waar ook in geslapen kan worden.
We zijn toch opzoek naar een wat andere auto. Wel bedankt voor je post.
Ben namelijk ook benieuwd hoe het zit met wegewacht, of garage bedrijven in plaatsen, ben namelijk geen auto monteur
Ik heb geen ervaring met wegenwachten in Chili, als ze al bestaan, verwacht niet dezelfde service als in Nederland.
Misschien heb je wat aan deze link: http://www.automovilclub.cl/
Normaal heb je in elk plaatsje wel een “taller” voor autos. Een beetje rondvragen naar een handige “mecánico” hier en daar als je onverwacht met een probleem komt te zitten.
Lekke banden laat je repareren bij een “vulcanización”.
Hoi Grietzen, als je nog wat weet?! we komen in november weer voor 3-4 maanden naar Chili. Plan is weer een Wicked te huren, maar waarom niet iets kopen en weer verkopen!?
groeten, Tim
Ja wij zitten ook nog heel erg te twijfelen. Maar wij hadden zo iets van, voor 5 maanden, ben je net zo veel kwijt om iets te kopen a 5000€ enj e bent ook nog een geheel vrij waar en wanneer je waarheen gaat.
Wel na zitten denken, wat als je pech krijgt in the middle of nowhere
De site die boven wordt genoemd wordt mij niet helemaal duidelijk. Kan nieth elemaal goed zien of dit echt een soort anwb is. Of ben jij heel handig met auto s ;-)))
Misschien goed om dit topic even open te houden voor mensen die deze ervaring met ons willen delen.
Ben al wel watwijzer hoe het werkt met aanschaf en notarissen etc in chilli.
Nee dat hoeft inderdaad niet. 4x4 is wel een grote wens. Toyota 4 runner of Hyundai santa fe is heel gemakkelijk om te bouwen naar slaap mogelijkheid. Gr leonl
4x4 autos worden heel veel gebruikt in Chili, dus is er ook veel aanbod op de tweedehands markt.