wij zijn van plan om volgend jaar een 4-5 maanden door zuid amerika te trekken, en zijn voornemens om een auto aan te schaffen voor deze trip.
Wij komen daarom graag in contact met mensen die ons meer kunnen vertellen over de aanschaf, of nog beter die een auto aanbieden waar ook in geslapen kan worden.
We zijn toch opzoek naar een wat andere auto. Wel bedankt voor je post.
Ben namelijk ook benieuwd hoe het zit met wegewacht, of garage bedrijven in plaatsen, ben namelijk geen auto monteur
Ik heb geen ervaring met wegenwachten in Chili, als ze al bestaan, verwacht niet dezelfde service als in Nederland.
Misschien heb je wat aan deze link: http://www.automovilclub.cl/
Normaal heb je in elk plaatsje wel een “taller” voor autos. Een beetje rondvragen naar een handige “mecánico” hier en daar als je onverwacht met een probleem komt te zitten.
Lekke banden laat je repareren bij een “vulcanización”.
Hoi Grietzen, als je nog wat weet?! we komen in november weer voor 3-4 maanden naar Chili. Plan is weer een Wicked te huren, maar waarom niet iets kopen en weer verkopen!?
groeten, Tim
Ja wij zitten ook nog heel erg te twijfelen. Maar wij hadden zo iets van, voor 5 maanden, ben je net zo veel kwijt om iets te kopen a 5000€ enj e bent ook nog een geheel vrij waar en wanneer je waarheen gaat.
Wel na zitten denken, wat als je pech krijgt in the middle of nowhere
De site die boven wordt genoemd wordt mij niet helemaal duidelijk. Kan nieth elemaal goed zien of dit echt een soort anwb is. Of ben jij heel handig met auto s ;-)))
Misschien goed om dit topic even open te houden voor mensen die deze ervaring met ons willen delen.
Ben al wel watwijzer hoe het werkt met aanschaf en notarissen etc in chilli.
Nee dat hoeft inderdaad niet. 4x4 is wel een grote wens. Toyota 4 runner of Hyundai santa fe is heel gemakkelijk om te bouwen naar slaap mogelijkheid. Gr leonl
4x4 autos worden heel veel gebruikt in Chili, dus is er ook veel aanbod op de tweedehands markt.
De grote steden zijn de beste plaatsen om rond te kijken want het aanbod is veel gevarieerder.
Oriënteer je op sites als yapo.cl, mercadolibre.cl, olx.cl en vivastreet.cl over wat je qua prijs kunt verwachten.
Wij hadden een Santa Fe te koop. En als je naar onze site gaat dan heb je een indicatie hoe je een Santa fe ombouwt tot een mini camper 4x4. Ik kan je ook het E.E.A uitleggen/vertellen over auto kopen in Chili. Het is gemakkelijk als je tijd hebt. Stuur maar een PM.
Bedank voor je reactie. Leuk om te horen dat jullie iets vergelijkbaars hebben gedaan. Ik ben heel benieuwd hoe jullie dat allemaal hebben gedaan. Ik weet inmiddels dat je een RUT formulier moet aanvragen, maar dat is tot nu toe alles
Ik ben ook wel benieuwd wat jullie ongeveer hebben uitgegeven voor de auto en hoe lang je bent gaan reiZen met de auto. Ook heel benieuwd naar wat als we pech krijgen in the middle of nowhere , ben ni echt handig met autos. Ga wel een kleine cursus bij mijn schoonvader volgens voor veel komende reparaties ;-))
Grietzen de allerbeste website naar mijn mening is nog altijd www.chileautos.cl… Wat een fantastische website! Een beetje als Marktplaats.nl
Ik zie dat je in Pucon woont/werkt! Ook een fantastisch oord. Heerlijk daar…