Hallo,
Wij zijn opzoek naar een auto om door Zuid Amerika te kunnen gaan reizen. Het liefst een 4x4 of een busje.
Wij komen aan op 24 januari maar wij zijn op dit moment nog in azie.
We hadden al een auto geregeld maar deze gaat misschien niet door, daarom kijken we nu ook naar andere auto’s. Mocht je er 1 hebben of iemand kennen dan horen wij het graag. Tips zijn ook welkom.
Mvg,
Sabine en michael
Is er een reden om vooraf al een auto of busje te regelen voordat je aankomt in Chili?
Er worden hier ontzettend veel tweede-hands auto’s aangeboden, bij zowel particulieren als auto-bedrijven, dus als je eenmaal aankomt in Chili, kun op het gemak zelf eentje uitzoeken die aan jou eisen voldoet.
Oké dan klink positief. Mijn Spaans is niet zo goed dat ik over een auto kan onderhandelen gaat dat voorroblemen zorgen?. En qua papierwerk, is dat allemaal lastig of goed te doen? Dit zijn even vragen die in me opschieten.
We rijden nu in vietnam met 2 motoren maar dit was niet lastig. Haha
Alvast bedankt,
Michael
Papierwerk duurt minimaal 1 week.
Tja, wat kennis van de spaanse taal zou wel handig zijn bij het kopen van een auto, maar ik denk dat een goede kennis van auto-techniek je nog beter helpt. Vertrouw nooit op de kilometerstand, maar op je eigen intuïtie bij het kopen.
Kijk rond bij auto-bedrijven (concesionarios) of zoek een auto op één van de vele sites als yapo.cl en mercadolibre.cl
En je kunt altijd afdingen als de prijs je niet aanstaat…
Klik hier voor een goede omschrijving in het engels over het kopen van een motor/auto door buitenlanders in Chili.
1 like
Kijk dit zijn handige tips. De auto gaat wel een beetje op de gok gekocht worden dan want ik heb helaas niet al te veel verstand van auto’s
Maar komt goed. Super bedankt
Hallo Sabine en Michael!
Wij verkopen ons volkswagen busje (hebben er een camper van gemaakt) rond die tijd in Santiago. In september hebben we deze daar gekocht en er inmiddels flink mee door zuid-amerika gereisd. Het is geen 4x4, maar we hebben overal kunnen rijden waar we wilden. Mocht je meer informatie willen, kijk dan op de link hieronder. De prijs en tijdstip is te onderhandelen.
Ook als je nog specifieke vragen hebt over het kopen van een auto in Chili, je bent welkom! Stuur anders een mail naar ons op kombikarma at gmail.com. Succes!
http://www.drivetheamericas.com/forums/sale-february-2013-santiago-de-chile-92-volkswagen-t2-camper-van-kombi