Looking for a Camper for sale

Hi
I’m looking for a camper van for sale somewhere in south america, preferably in chili or argentinie.

It is important we can sleep in the camper and kind of life there for a while with 2 people.
My preference is a 4x4 but is not necessary.
I will arrive in south america in the end of 2013 or beginning 2014.

Camper can not cost more then 5000 euro

cheers Lilian

HAllo Lilian,

Weet niet of jullie al iets gevonden hebben maar misschien is dit http://panamericanaforum.org/index.php?id=12180 wat?

Groet,

Marcel

Hai Landcruiser
Bedankt voor de oplettendheid, maar ik vind het een beetje duur voor een vw en klein.
Liever ook op zoek naar een 4x4 maar weet niet of ik die kan vinden binnen mijn budget. Denk je dat een 4x4 noodzakelijk is?

Nog een vraag aan jouw?
Hoe zit het nou met een camper kopen in Chili en daarna doorreizen naar andere landen. Jij zei toch daar iets veranderd was. Dat dit nu minder makkelijk is?
Is er al meer over bekend?
En welke andere landen zou ik dan een bus kunnen kopen die ik dan zonder problemen de verschillende grenzen over krijg.

Bedankt voor je input.

Je zou moeten onderhandelen over de prijs, 7500 is gewoon veel te duur natuurlijk, maar bedenk wel dat zuid amerikaanse auto’s qua prijs hoger liggen dan in Nederland en de onderhoudskwaliteit een stuk lager.
Een 4x4 is tegenwoordig niet echt meer nodig, de meeste wegen worden redelijk tot goed onderhouden al hangt t af waar je naar toe wilt gaan. Voor de Uyuni en Laguna Colorado trip, en voor sommige Amazone routes wel maar verder is een auto met voldoende grondspeling voldoende. Waar wij eigenlijk nog het meest de 4wiel in moeten schakelen is bij het zoeken naar plekje bij het wildkamperen verder zelden. Zijnde een 4x4 maakt de auto echter meteen een heel stuk duurder en je loopt de kans dat de auto meer ‘afgeragd’ is. Ik zou in jullie geval voor een gewone 2wiel aandrijving gaan.
De grensovergang Arica- Tacna is problematisch voor buitenlanders met een chileense auto en de grens Arica-La Paz geven ze je bij het verlaten van chile een 6 maandse vergunning, je moet dus binnen die tijd weer terug zijn. Van de andere grensovergangen heb ik nog niks gehoord. Ik zag trouwens pas ook nog een engelsman die een chileense camper in Colombia aanbood. Die is dus ook gewoon Chile uitgekomen.
Dé 2 landen in Zuid Amerika zijn toch nog steeds Chile en Paraguay maar in Chile heb je wel de meeste keus.

Klinkt alsof we op dat moment gewoon moeten gaan ervaren wat ze in chili gaan doen.
Na 6 maanden weer terug het land in is geen optie, aangezien we door heel zuid-amerika willen rijden.

Heb jij toevallig nog goede tips of is er ergens op dit forum een document met alle papieren die je moet hebben als je met een auto/camper door alle
landen in zuid-amerika gaat rijden.
Welke papieren heb je nodig als je de auto koopt? En welke overige papieren die je de grenzen overkrijgt heb je nodig?

Ik hoorde iets van een carnet de passage. Is mij een beetje onduidelijk wat die nou doet? En waarom hij zo duur is?

Alle info welkom…

btw Arica-la Paz. Hoe bedoel je dit, er is toch geen direct grensovergang van chili na la Paz?

Kon toen ik het schreef niet op de naam van de grensovergang komen van de weg die Arica met La Paz verbindt maar het is Tambo Quemado (ruta 11 die Van Arica via het Lauca park gaat ).
Nee een Carnet de Passage (document nodig voor tijdelijke invoer van je voertuig) is voor geen van de landen in Zuid,Midden of Noord Amerika nodig, dit wordt meer in Afrika en Azie vereist. In de Amerika’s krijg je aan de grens een tijdelijke invoervergunning, zijn verder geen kosten aan verbonden. Wat je nodig hebt is enkel (logisch) je paspoort en het kentekenbewijs met het liefst jouw naam er op. Op naam van een ander kan ook wel maar levert vaak moeilijkheden op.

Ik heb geen persoonlijke ervarng met het kopen van een auto in Chile maar op het net vind je verschillende sites die uitleggen wat je moet doen om een auto in Chile te kopen als toerist , bv :
http://puconkayakhostel.com/2012/chile-travel/buying-your-dream-kayak-vehicle-in-chile
of

of deze misschien? http://panamericanaforum.org/index.php?id=12287

Voor 4000 dollar, met wat onderhandelen vast nog minder, zul je in Zuid Amerika niet veel vinden wat hiermee te vergelijken is.

Bedankt Landcruiser voor het meedenken.
Die bus ziet er wel aardig uit, ik zou liever 1 willen die geheel camper inbouw is aangezien ik echt wel van plan ben er zowat een jaar in te wonen. Maar ik vindt deze ook niet gek. Ik was zelf aan het kijken naar die oude vw camper busjes maar nou weet ik niet zo goed of die dit trekt zo’n lange reis. Heb jij hier ervaring mee?

Heel fijn ook die links die zal ik zeker gaan uitspitten en kijken of hierdoor alles wat duidelijker wordt. Ik was ook een nieuw onderwerp begonnen om duidelijk te krijgen wat je eigenlijk allemaal nodig hebt. Die is hier te vinden: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=163405
Misschien heb jij tijd om input te geven…

groetjes