Gezocht: 4wd - Zuid Amerika

Eind oktober vertrekken we naar Zuid Amerika. We zijn van plan om een rondreis met 4wd te maken.

Ben jij rond die tijd van plan om in Zuid Amerika de auto (met NL kenteken) te verkopen, mail ons dan op [contact per pb, mailadressen zijn ivm spambots niet toegestaan]
We zijn benieuwd!

Groeten Robert en Iris
tweeopreis.nl

Zuid Amerika is een gigantisch continent. Heel veel papier en regelmatig de nodige (steek) penningen als de grens over steekt. Onderdelen niet overal beschikbaar.
Je zou kunnen overwegen per land een auto te huren. Scheelt je reuze veel gedoe.

Hoi Robert en Iris,

Wij hebben in juli een Canadese Toyota 4runner gekocht in Colombia. Ik zou me niet beperken tot auto’s met nl’s kenteke, want dan wordt de spoeling dun…

Huren weet ik niet of dat wel zo’n slim plan is. Sowieso is huren véél duurder. En vooralsnog hebben wij geen gedoe of last van steekpenningen gehad toen we de grens van Colombia naar Ecuador gepasseerd zijn.

Ik geb mijn auto gevonden via een forum en raad jullie aan om dat forum regelmatig in de gaten te houden:

http://www.drivetheamericas.com/forums/vehicles-salewanted

Succes met zoeken en als je vragen hebt, kun je mij ook via Facebook benaderen.

Cheers Robert Wilborts

1 like

Hoi Iris,
Wij hebben een 4x4 (Toyota Landcruiser) in Zuid-Amerika staan.
Je mag wel even contact met me opnemen 0621843701
groetjes

Robert, bedankt voor de tip! We zijn ons al aan het oriënteren op de site :wink:

Hoi Iris

Ik heb een volledige camper toyota landcruiser staan met klapdak en alles wat je nodig heb , de auto is voorzien van splinternieuwe sper dif en vele andere vernieuwingen.
De auto is niet goed koop maar je kan met een gerust hard zowel on road als off road zuid Amerika ontdekken.
Verder is de auto voorzien van een extra tank wat totaal 180 liter groot is

De Auto staat bij mijn huis in Suriname , en er is ook een terug koop regeling mogelijk
De prijs is 28.500 euro

In tegenstelling tot Midden Amerika waar je waarschijnlijk op doelt is zuid amerika heel goed met je eigen auto te bereizen, de corruptie valt erg mee
enkel Bolivia valt wat uit de toon maar verder nooit last. Ook geen papierkraam nodig, enkel je paspoort en kentekenbewijs. Ik heb sinds 1986 al bijna een miljoen kilometers in geheel zuid amerika afgelegd
en het aantal keren dat ik een grens ben overgegaan is niet te tellen en heb nooit problemen gehad( behalve in Bolivia dan…).en nooit steekpenningen hoeven te betalen. In Midden Amerika is dit idd een heel ander verhaal…

Op http://panamericanaforum.org/ staan ook vaak auto~s te koop

Hoi,

Ik zou een auto in Chili kopen, want daar kun je als buitenlander met moed, beleid en dronkenschap een auto kopen :varen:

Meer informatie, stuur me een PM-tje.

Groetjes Rutger