4x4 kopen of colombia of ecuador of peru..

Beste mensen,

Zit te kijken om een 4WD te gaan kopen ergens in Zuid Amerika!
Wij beginnen onze reis in Colombia en in principe zijn wij geinteresseerd in een 4WD te kopen ergens op onze tocht door Zuid amerika,of dat nu colombia,peru,equador of chili is maakt niet uit!
Als iemand iemand kent of weet met een 4WD of camper dan hoor ik het graag!
Alle info omtrent het kopen van en verkopen onderhoud en alles is welkom!

Groeten Rutger en Ellis:vak02:

Je kunt evt eens contact opnemen met Aldo van Petita rent - a - car. Is een zwitser die in La Paz woont en hij is ook een goede automonteur (heeft ook een garagebedrijf daar) dus in elk geval koop je geen schroot van hem want die kans is bij het kopen van een tweedehands wagen in zuid amerika erg groot.

Houd er rekening mee dat om een auto in zuid amerika te kopen een hoop bureaucratie komt kijken om hem op naam te krijgen en de prijzen liggen doorgaans hoger dan in Europa dankzij de hoge belastingen tot wel over de 100% in de meeste landen. (Chile en Paraguay zijn gunstige uitzonderingen)

Ik ken ook een nederlands stelletje dat onlangs hier bij ons in Brazilie was en die zijn op weg naar Colombia waar ze dan evt hun camper willen verkopen. Een Ford transit, een heel mooie wagen, als wij zelf niet net een nieuwe camper hadden besteld hadden we die gekocht.

Of je neust eens op www.http://panamericanaforum.org/ om een wagen van een andere reiziger over te nemen.

1 like

Ik ga eens kijken! dank voor je reactie! Hoopte alleen dat op dit forum iemand een 4x4 te koop had rond die tijd :)!

Zuid Amerika is ook goed te doen zonder 4x4 hoor. Mul zand is hier z.g.a. onbekend, er is ondertussen heel veel asfalt en de onverharde zijn meestal grind- of rotswegen. Goed te doen met 2WD, een goede grondspeling is van groter belang. Eigenlijk alleen Uyuni is zonder 4WD niet aan te raden
De rode modder uit de Amzone.e.o. is droog ook met 2wielaandrijving te doen en met regen zelfs met 4x4 liever te vermijden…

1 like