Wie heeft er ervaring met het kopen van een auto/(bestel)bus in welk land dan ook van Zuid-Amerika? En wie heeft er met een auto door dit continent gereisd?
Hoe zit het met: betrouwbaarheid autodealers, verzekeringen, grensovergangen, etc.?
Is het ‘onbegonnen werk’ of een goede manier om een onvergetelijke reis door Zuid-Amerika te maken?
Wij [Karin-Marijke en Coen] zijn ook bezig met het fenomeen Zuid-Amerika dit in combinatie met een auto… Na bijna twee jaar richting en in India rondgereden te hebben zullen we [niets is zeker] binnenkort gaan verschepen naar Z-A.
Omdat de Koning van Nepal roet in onze planning heeft gegooid.
Wil je meer weten:
bekijk onze site, of die van vrienden die nu daar zitten met een VolksWagen bus. Een andere link vond ik hier…
Ik heb steeds mijn (nederlandse) auto’s en motoren naar zuid amerika verscheept (naar Argentinie of Chile. Zeker niet naar Brazilie!!) maar als je een auto in zuid amerika wilt kopen is een goedkope optie dat in Chile te doen. Iquique is helemaal een beste stek omdat daar 2dehands auto’s en masse uit japan ingevoerd worden(voor verdere distributie naar zuid amerika). In het zgn ZoFri gebied bij Iquique kun je maar uitzoeken voor prijzen waar je in Nederland (oa…) van kunt dromen. De auto is dan wel statenloos maar een beetje fantasie helpt wel om daar een oplossing voor te vinden…
Grensovergangen met een buitenlands voertuig zijn geen probleem- en kostenloos. Zelfs geen Carnet de Passage nodig zoals voor oa Azie en Afrika. Het nederlandse Kentekenbewijs en ook t nationale rijbewijs volstaat hier.
Wel een aanrader is om zelf een beetje technische kennis te hebben. Lokale garagebedrijven liefst zo weinig mogelijk bezoeken (en zijn niet eens op elke hoek te vinden natuurlijk) want daar wordt er in de meeste gevallen maar eentje beter van …
als je meer info wilt kun je me evt direct aanschrijven omdat ik niet veel gelegenheid heb om t internet af te struinen landcruisertours@yahoo.com