Kruiden-boerderij Toscane - Italië

Hoi Esther, je moet ze wel even bellen, ze hebben geen internet en lezen dit forumbericht dus niet.

gr. Pieter

bedankt…ik heb ze gebeld!!

heb er zin in!

Volg deze topic al enige tijd, en met verbazing lees ik hoeveel mensen er geintresseerd zijn om daar te gaan werken en er ook naar toe gaan.
Zeker, ook voor mij klinkt het enorm leuk om daar te gaan werken daar ik enorm geintresseerd ben in het kweken van kruiden, maar sorry, ik ga echt niet 8 uur per dag werken voor een slaap plaats en wat te eten.
Ga mij af vragen of mensen uit gebuit willen worden?!
Waarom dan niet in plaats je aan melden bij de wooffers project, kost je eenmalig een klein bedrag voor een boek met alle adressen, en daar is het 4 uur werken per dag voor kost en inwoning. Dat vind ik nog reeel.

Natuurlijk wens ik ze succes met hun bedrijf en iedereen veel plezier die er naar toe gaat, maar sta er af en toe wel bij stil waar je mee bezig bent, en kom voor je eigen rechten op.

als je met het vliegtuig komt welk vliegveld moet je dan landen en is er ook een bus verbinding naar arezzo?

Is dit nog steeds mogelijk, ook voor aankomend jaar in bijv. februari?
Mijn vriendin is dan afgestudeerd en wil dan graag even een maandje of zo in het buitenland werken, en die vindt dit fantastisch.
Rob

Hoi Rob,

yep, ze kunnen het hele jaar mensen gebruiken, gewoon ff bellen!

grts. Pieter

hallo allemaal… ik zie dat er een heleboel reacties zijn op de kruidenboerderij in arezzo en heb Esther beloofd van er ook 1 te plaatsen, hopelijk wordt het voor sommigen iets duidelijker dan :slight_smile:
ben net terug van een maandje italië en werkte er 3 weken en een half bij Esther en Thomas, het is een hele ervaring en persoonlijk vind ik het zeker de moeite om te doen EN voor herhaling vatbaar!
khad wel een kleine week nodig om aangepast te geraken want het is inderdaad erg back to basic, een badkamer is er bv niet, er wordt veel uit de natuur gehaald (om niet te zeggen alles) maar dat zijn luxeprobleempjes die je vlug vergeet want je krijgt er zoveel voor in de plaats…
weet niet zo goed wat eerst te schrijven dus als er iemand specifieke vragen heeft zoals hoe je er gemakkelijk geraakt, hoe de mensen zijn, soort werk en dagindeling, vrije tijd, omgeving (arezzo is een prachtige stad!!), …
shoot!
Lot (van belgië)

Hallo Ester en Thomas,

Ik en een vriendin van mij zijn op zoek naar vrijwilligers werk in het buitenland.
In de zomer van 2009 hebben wij tegen kost en inwoning gewerkt in Griekenland: http://www.tassokrishorses.com/nl/indexnl.htm
Dat is ons heel erg goed bevallen!
In 2010 zouden wij daarom graag weer over de grens willen. Ik zou graag wat meer informatie hebben over de werkzaamheden en
voorwaarden/overeenkomsten.

Ik heb geen rijbewijs en ben ook benieuwd naar de mogelijkheden van vervoer. Om van het vliegveld naar jullie locatie toe te komen
en de mogenlijkheid om de omgeving te bezoeken zonder eigen vervoer.

Ik hoop van u te horen

Vriendelijke Groet
Katja Veenhuizen

hey Katja! wat een toeval, ik was vorig jaar in juni bij Tasso in Kamatriades en had er een erg leuke werkvakantie, ben ook zo benieuwd hoe ze het stellen!! dit jaar wilde ik iets gelijkaardigs doen en ben dan in Arezzo beland bij Thomas en Esther, ook een hele ervaring maar compleet iets anders. Mail je me anders op [EMAIL=“lhautekiet@hotmail.com”]lhautekiet@hotmail.com? dan kan ik uitleg geven want ze hebben geen internet thuis en je moet ze bellen om verder af te spreken, en dan kan ik wat foto’s tonen en vertellen hoe je er gemakkelijk geraakt en wat er in de buurt te doen is enzo, en kun je me hopelijk vertellen hoe het gaat met Dimitri en de paarden! (misschien beter via mail aangezien dit forum over de kruidenboerderij gaat)
groetjes!
Lot

Leeft deze boerderij nog? Zo ja, dan wil ik graag in contact komen met de eigenaren. Want het lijkt me een geweldige positieve plek om voor een korte tijd te verblijven.
pe

ja hoor, boerderij leeft nog
bellen naar 0039 0575 369302 (Esther spreekt nederlands, Thomas duits en beetje nederlands)
ze zijn bezig met internet thuis te voorzien!

1 like

Hoi!

Wie heeft er op deze boerderij vrijwilligerswerk gedaan en wil mij daar wat over vertellen hoe het is bevallen? Of zijn er ergens op internet foto’s van de plek te vinden?? Ik denk erover in de lente te gaan…
Groet,
Lieske

Hallo,
ik heb er gewerkt in september, dus vraag maar é
twas een leuke ervaring, Arezzo is de dichtst bij zijnde stad,
als je wil kan ik wat foto’s doorsturen
groetjes, Lot

Hallo Kiete,lijkt mij leuk om daar een poosje vrijwilligerswerk te doen,kruiden en etherische olieën interesseren mij wel.
Heb een camperbusje dus reizen is gemakkelijk voor mij en tevens mijn bed bij me,en tom tom verteld mij precies waar ik moet zijn.
Denk dat ik begin mei vertrek en een mooie route uitstippel om er te komen,heb je e-mailadres en wil graag nog wat informatie en eventueel foto’s, groetjes Luigi.:zon02:

hey Luigi, mail maar hoor!

hallo Thomas en Esther!

Het lijkt mij fantastisch om een paar weken in de zomer van 2010 voor jullie te komen werken!
Graag hoor ik van jullie of jullie nog mensen nodig hebben en ontvangen.

Vriendelijke groetjes,

Karijn

hai!
Ik ga deze zomer in Julie naar Thomas en Esther. Je had een paar jaar terug foto’s gemaakt en daar een leuke tijd gehad, zei je. Ik ben erg benieuwd en zou het leuk vinden om foto’s te zien!

groetjes,

Karijn

ik zou graag wat foto’s zien! Ik ga deze zomer

groetjes karijn

hoi .
ik ben nien . 40 jaar, kom uit holland en hoorde vorig jaar via de dochter van een goede vriend over deze kruidentuin. zij voelde zich niet zo heppie daar maar mij klonk het als een prachtige manier om langs te komen en mee te doen in de oren… reuze benieuwd ben ik naar jullie boerderij. ik zou dolgraag van de zomer of rond augustus een paar weken komen helpen , kijken, leren, en genieten bij jullie …
zouden jullie contact met me kunnen opnemen om te kijken welke mogelijkheden hiervoor realiseerbaar zijn vooral qua periode en hoe reis ik naar jullie toe…?

nien, deventer.