Biologisch boerderijtje in Toscane

*Hallo, *
*Wij zijn Thomas (Duitser) en Esther (Nederlandse), We wonen en werken in de beboste omgeving onder Arezzo (Toscane). Ons werk is het oogsten van kruiden. We hebben 4 paarden, 2 merry’s en 2 hengsten. *
We zoeken vrijwilligers bij de oogst en het verwerken van de kruiden (groot deel wild-oogst), onderhoud van de moestuin en de terrassen, het verzorgen van de paarden en evt wat bouwklussen.
We bieden kost (biologisch-vegetarisch) en inwoning, je hebt 2 vrije dagen per week(zelf te bepalen wanneer). Met mogelijkheid tot paardrijden!

Thomas en Esther
‘Marroncello’
I-52030 Palazzo del Pero
(Arezzo)
Italia

Telnr: 0039-0575 369 302

Als je interesse hebt: gewoon bellen!
Ik ben er nu twee keer geweest en geniet altijd van de plek en het gezonde buitenleven.

Nadja

heey nadja kan je dit ook voor een maandje doen?

groetjes eva

De advertentie van Esther en Thomas klopt geheel niet, ze hebben niet genoeg plaats om te salpen of ja hoog in de bergen Berghut waar je dan evt geheel mag liggen, het is dan van het huis af nog minstens 20 minuten lopen in die klim.Of je mag op een kruidenkamer liggen maar pas op als je gaat hoesten want dat mag niet. Je mag beslist niet allergisch worden door die kruiden of stoffen, want dan krijg je verwijten over je heen. Esther is beslist geen sociaal mens, of ja het moet meteen al goed klikken als je aan komt om 22.45u of eerder zelfs met de anderen anders wordt je geheel weggepest! Zo over kwam mij dit ook!
Je mag ook niet met de hond spelen, want hij moet het jachtinstinct eruit krijgen en beslist geen vlees eten (zou zo de dierenbescherming willen bellen). Je mag ook niet mee helpen met bouwklussen alleen dan pas als Thomas er is, ook niet op terras of moestuin want dat doet ze zelf of iemand die er genoegen aan heeft. Als je hoest moet je in de tent slapen en dan mag je hopen dat je meer dan een laken krijgt. Ik had alleen het laken, mijn kleren aangedaan vanwege de kou en handdoeken als rugzak en tas zo bij mij gelegt dat het toch nog een beetje warmte gaf. En o wee als je zou om zwikken door die hond, en let zeer goed op je beurs, je kan beter sleutel vragen als je ook op de kruidenkamer ligt, zo ben ik ook bestolen 50,00 euro , voor mij veel geld! Al mag ik dan bij de seniorengroep behoren dan nog is het veel geld voor mij heb alles voor reis en verblijf lang gespaard. Als het niets is ga dan weg, ik ben gaan trekken, heb heel wat ervaringen opgedaan. Die ervaring bij Esther wil ik liever zo gauw mogelijk vergeten en zal beslist er geen tweede keer meer komen!
O ja het brood is hard maar eetbaar, je moet het eerste stukje ervan af halen want er zitten meestal wel vliegen op. De schapenkaas dito. Verder wens ik iedereen die er toch nog naar toe wilt gaan een eigen ervaring op.
Er is ook nog iets anders en daar wil ik volgend jaar aan mee doen. www.wwoof.it, maar ze zitten ook nog in vele andere landen.
Toen ik voor het eerst in Italy kwam was ik 15 en 16 jaar, nu ben ik 58j en ik heb echt genoten in het reizen , waar ik net zo goed mijn dips van een traan in had maar verder veel gelachen en veel gezien. Sliep in Ostelli’s en raad het anderen ook aan, ze zijn niet duur maar je moet kijken of er ook ontbijt bij is als je er behoefte aan hebt.

Het telefoonnummer is 00390575369302.

Jammer dat er zo negatief gereageerd is. Ach ja er zijn nu eenmaal mensen die altijd wel iets te zeuren hebben; zoals de seniore persoon voor mij.Gelukkig ken ik veel mensen met veel positievere ervaringen over dit leuke boerderijtje!
Biologisch/ vegetarisch helemaal verantwoord, 2 dagen in de week vrij; verlost van internet en tv, een 300 jaar natuurstenen huis, zonnepanelen.
Esther en Thomas kunnen altijd wel hulp gebruiken met de moestuin en akker.

Veel plezier op deze zo eenvoudige maar leuke boerderij!

Ja. Thomas en Esger kunnen altijd wel iemand gebruiken om te helpen; zelfs voor een maandje. Ik kan het je aanraden! Weer terug in Nederland ben je weer een positieve en leuke ervaring rijker!
Milja

Hallo allemaal,

Ik ben nu bij Esther en Thomas en ik heb het nog nooit zo fijn gehad! Esther is een heel erg vriendelijke vrouw en het werk is leuk om te doen!
Ik ben verbaasd over de reactie van Veronie, ik snap er niks van. Zelf ben ik bij meerdere boerderijen geweest en dit boerderijtje van Esther en Thomas is het leukste tot nu toe!!! Dus ga naar ze toe en oordeel zelf!
Ik denk dat de reactie van Veronie afgunst en jaloezie is, erg jammer want het is ver verwijderd van de waarheid!

Groeten uit Toscane
Maartje

nou ik geef die mevrouw helemaal gelijk! het was verschrikkelijk bij thomas en esther! hij is totaal de weg kwijt en zij is ontzettend saai!!! wij zijn er 3 jaar geleden geweest en we hebben het uiteindelijk heel leuk gehad, maar dat kwam dus absoluut niet door thomas en esther! wat een uitbuiters! en niks 2 vrije dagen! op onze " vrije" dag werden we om 7 uur gewekt door kei harde banjo-trance muziek, die thomas toevallig aan het draaien was! en dat is maar 1 van de vele incidenten! wij zijn na 2 weken weg gegaan, en echt een hele leuke tijd gehad in Cortona een dorpje in de buurt! met hele leuke mensen en gezelligheid!!k zou zeggen: laat die 2 types lekker op die berg zitten, maar ik ga dr nooit meer heen!

Hoi
Bedankt voor het bericht .
Cortona is er ook iets van vrijwilligerswerk of gewoon zo er verblijven.
Ken je iets van de www.wwoof.it organisatie of elders in europa laat het eens weten.
Italy is erg mooi en wil er graag weer terug!
groeten Veronie