Hallo,
Wij zijn Thomas (Duitser) en Esther (Nederlandse), We wonen en werken in de beboste omgeving onder Arezzo (Toscane). Ons werk is het oogsten van kruiden. We hebben 4 paarden, 2 merry’s en 2 hengsten.
We zoeken vrijwilligers bij de oogst en het verwerken van de kruiden (groot deel wild-oogst), onderhoud van de moestuin en de terrassen, het verzorgen van de paarden en evt wat bouwklussen.
We bieden kost (biologisch-vegetarisch) en inwoning, je hebt 2 vrije dagen per week(zelf te bepalen wanneer). Met mogelijkheid tot paardrijden!
Thomas en Esther
‘Marroncello’
I-52030 Palazzo del Pero
(Arezzo)
Italia
ik kom van Antwerpen (belgië) . ik en een vriend waren ook van plan om ons te vestigen in italië. nu is het zo dat we inderdaad wat meer uitleg zouden willen over hoe dat we alles in orde moeten maken. zou ideaal zijn moesten de kans krijgen om bij jullie te beginnen. Ook omdat voedsel en inwoon zijn voorzien. Laat iets weten …
Is echt heel leuk om te doen! Ben in Juli 4 weken geweest, en in september nog eens 2. En ze vroegen me om het door te vertellen.
Het is echt heel gezellig, heel mooie omgeving, fijn werk in de bergen, leuke mensen. Een heel interesante ervaring. Heel eenvoudige levensomstandigheden, zonnepaneeltjes, een buitendouche met zonneverwarming, De wc is een houten huisje zonder deur, met uitzicht op de bergen. (meer dan genoeg privacy hoor!) Echt een ervaring! Ben mn hart er verloren, snif. Zodra ik kan ben ik weer weg!
Je wordt niet betaald maar hebt 2 vrije dage, je krijgt heerlijk te eten en uitgebreid (amai!!) je krijgt kruiden thee-en en specerijen mee, en je bent in Italie voor een prachtige ervaring zonder verdere kosten.
Echt een aanrader!
SuzanneVdS
Thomas woont al 25 jaar in Italie en doet alles zonder subsidies en zonder steun van andere instanties. Ik ben 6weken ginder geweest van de zomer en ze vroegen me om het wat bekend te maken omdat ze nog vrijwilligers zoeken.
Gaan jullie een boerderij beginnen in Italie? of gewoon ergens wonen?
Angellore,
Weet je reeds welke periode er heen wil gaan!
Hoe was de reactie vanuit Italië zelf?
Ik zou het namelijk ook zien zitten om te gaan!
Groetjes
LaGav
Ik vertrek bijna op Europa-rondreis, en ik ga er tijdens mijn reis heen. Waarschijnlijk zal dat ergens rond februari zijn denk ik. Ze zeiden aan telefoon dat er dan ook werk is, maar meer in het huis enzo (ik denk wat helpen met het huishouden ook)
Ze klonken heel erg sympathiek! Esther die van Nederland kwam, was er niet, maar haar man sprak ook nog redelijk goed nederlands
[quote=SuzanneVdS]
Hallo,
Wij zijn Thomas (Duitser) en Esther (Nederlandse), We wonen en werken in de beboste omgeving onder Arezzo (Toscane). Ons werk is het oogsten van kruiden. We hebben 4 paarden, 2 merry’s en 2 hengsten.
We zoeken vrijwilligers bij de oogst en het verwerken van de kruiden (groot deel wild-oogst), onderhoud van de moestuin en de terrassen, het verzorgen van de paarden en evt wat bouwklussen.
We bieden kost (biologisch-vegetarisch) en inwoning, je hebt 2 vrije dagen per week(zelf te bepalen wanneer). Met mogelijkheid tot paardrijden!
Thomas en Esther
‘Marroncello’
I-52030 Palazzo del Pero
(Arezzo)
Italia
Dit lijkt me echt geweldig. Kan ik jullie gewoon bellen voor verdere informatie?
Ik was benieuwd of het nog uitmaakt wanneer je komt en of er dan nog meer Groetjes Merel
Je kan gewoon bellen hoor, Merel; heb ik ook gedaan :). Het zijn allebei erg aardige mensen en ook erg flexibel met wanneer je wilt komen, hoe lang et cetera. Als voorbeeldje: Esther zei me dat ik zelfs nog een week van te voren mocht bellen dat ik over een week wilde komen ;). Als dat niet flexibel is…
Dan ga ik zeker snel bellen, volgens mij is het echt ontzettend leuk. Wel leuk zeg dat ze zoveel mensen laten komen, volgens mij is het ook erg gezellig.
Zijn jullie nog steeds op zoek naar mensen die willen meewerken op de boerderij? Zo ja, dan had ik mijn graag kandidaat gesteld!! Is het mogelijk in de maanden juni en juli 2006 te werken? Laten jullie mijn iets weten?
Alvast bedankt
Joke
(jokestrauven@hotmail.com)
Bij deze stel ik voor alle bijdragen over het kruidenplukken bij Thomas en Ester in één rubriek en wel deze te concentreren.
Die andere had ik alleen maar even uit het verleden omhoog gehaald. Dààr komen echter òòk nieuwe vragen etc. Zoals Jerrroen dààr zeer terecht opmerkte is het niet handig dat twee rubrieken (“Zin in een geweldige ervaring” en “Werken op een kruiden-boerderij in Toscane”, over hetzelfde onderwerp gaan.
2.Natuurlijk kan men op oude bijdragen in die andere rubriek nog steeds reageren,maar dan wel gaarne hier dus!!
Cara Joke,
Ze hebben geen internet en Thomas zit op dit moment bij een groothandel in Duitsland aan wie ze kruiden leveren. Maar je kunt Ester gewoon bellen.
Weet iemand van de geinteresseerden al datums waarop hij/zij daar gaat werken&verblijven?
Distinti Saluti
Arturo
Dus vragen, verslagen etc. etc. over het kruidenplukken bij
Thomas en Ester in La Bella Toscana gaarne UITSLUITEND hier, in deze rubriek.