Kruiden-boerderij Toscane - Italië

Hallo allemaal,

het is alweer een tijdje geleden dat ik hier ben geweest. Ik zie nu dat er al veel interesse is (geweest) voor de kruidenfarm van Thomas en Esther, echt super!
Ik ben zoals in mijn eerste bericht staat (“zin in een geweldige ervaring”) vorig jaar zomer geweest en heb een geweldige tijd gehad! Ik heb nu ook nog regelmatig contact met Thomas en Esther en ze zijn zoals altijd ook nu op zoek naar vrijwilligers. Dus als je dit wat lijkt, twijfel niet! Maar nogmaals voor iedereen, je moet ze toch echt bellen of schrijven, ze hebben **geen **internet verbinding.

Als je foto’s wilt zien, ik heb er die zomer, wel (samen met vriendin) 600 gemaakt! :smiley: Dus mail me maar even als je wat wilt zien, want ik heb geen idee hoe ik hier foto’s moet gaan plaatsen. Ik ga binnekort wel even wat op mijn WW reispagina zetten.

Er was ergens de vraag hoe ik bij de kruidenfarm ben gekomen. Een vriendin van mij vond hier dus ook twee jaar geleden een bericht over, vandaar.

De kruidenfarm zit trouwens in Palazzo del Pero, in de buurt van Arezzo. Een stad met een heel mooi oud gedeelte. Van daaruit kun je makkelijk en goedkoop overal met de trein komen. Je bent al met een half uur in Florence! De kruidenfarm ligt zelf erg afgelegen, maar er is een bushalte op 5 km afstand. Is dus goed te doen.

Voor info’ en foto’s kun je me beter mailen. Ik vergeet namelijk nog wel eens hier regelmatig te kijken.:o

Groetjes Meike

Hallo Arturo en iedereen die naar Thomas en Esther wil bellen,

hoe gek het ook lijkt, maar de 0 moet vanuit Nederland **wel **gedraait worden.

Het telefoonnummer vanuit Nederland is dus: 0039-0575369302

Groetjes Meike

Cara Meike, Caro Jerrroen e Tutti

Dus tòch die nul van het kengetal. Wist ik niet.

Als je je je foto’s op je www. xxx.etc geplaatst hebt, dan gaarne de xxx’s !

Hoe je hier foto’s kunt inplakken weet ik niet, maar als je een nieuwe bijdrage schrijft, zie je rechts(boven) een plaatje (twee bergtoppen en een zonnetje(?), ga je daar met de cursor op staan dan verschijnt de tekst “plaatje invoegen”, dus het schijnt mij mogelijk te zijn. Maar nogmaals van pc’s weet ik echt helemaal niks, niente.
Maar als je een www xxx etc. hebt waar die foto’s staan, dan kun je die link m.i. invoegen (???) Bo, non lo so.

Caro Jerrroen, laat mij t.z.t. weten wanneer je precies daar bent. Tenminste als je mijn bezoek , op een van je ‘vrije dagen’ op prijs stelt. Ik woon op een goed uur rijden met m’n Panda van Arezzo, maar om dan die Podere te vinden…,dat kan mij nog een uur kosten…, misschien kan Meike beschrijven hoe die Podere-boerderij te vinden.

Op onderstaande link kun je
Palazzo de Pero vinden: even (?) ten zuid-oosten van Arezzo:
http://www.costedelsud.it/servizi/cartina_italia/mappa12.asp

Maar Meike waar ligt die podere dan precies? Ik kom vanaf de weg Cortona-Arezzo.

Voor hen die met het openbaarvervoer gaan: weet iemand welke bus je moet nemen in Arzezzo (wat is de naam van het eindstation waar die bus naar toe gaat en hoe heet die bushalte op 5km. van waar Thomas en Ester wonen.

Handig hierbij kan zijn de busdiensten rond Arezzo:
http://www.arezzoweb.it/trasporti/bus_lfi.asp

Misschien weet Meike welke lijndienst (Linea) je moet nemen of met de Fiat Panda moet achtervolgen…

Distinti Saluti
Arturo.

Wat de foto’s / plaatjes betreft, je kan gewoon een foto of plaatje kopieeren (rechtermuisknop) en in je tekstveld plakken.

Xander

Hallo Arturo en andere kruidenfarm-geinteresseerden,

Het is alweer meer dan een jaar geleden, maar ik heb nog even kunnen achterhalen hoe het busstation heet van waaruit je naar Arezzo kunt en andersom. Het heet Salceta (bushalte op 5 km afstand). Dit is dus nog een klein stukje verder weg dan Palazzo del Pero (als je vanuit Arezzo komt). Maroncello (het huisvan thomas en esther) hoort bij Palazzo del Pero, maar staat, als ik het toen goed begrepen heb, in de regio/buurtschap (??) Salceta. Ik hoop dat ik het zo goed zeg.
Maarvoor iedereen die erheen wil, ik denk dat je toch het beste Thomas en Esther deze dingen kunt vragen, want die zijn daar het beste van op de hoogte. Ook wat betreft de route met de auto. Ik ben vaak met hun meegereden, maar ik heb geen benul van hoe die straten daar allemaal heten en hoe we destijds zijn gereden. Dat kunnen ze je vast ook heel goed uitleggen.

Ik heb toen wel de dienstregeling op internet kunnen vinden, van de bus tussen Arezzo en Salceta:
http://www.sita-on-line.it/SITA-Toscana/ORARI%20PER%20ZONA/Valtiberina/391.pdf

Maar deze is in Arezzo ook gewoon op het busstation te verkrijgen.Ik weet ook niet in hoeverre deze recent is. Maar de busmaatschappij heet dus SITA.

Wat de foto-plak tip betreft, het lukt me hier niet om een foto in te plakken. Ik kan het wel plakken, maar dan zie je alsnog niks. Maar ik hou jullie op de hoogte wanneer ik eindelijk :o wat foto’s op die WW-reispagina van em zet.

Maroncello is trouwens het huis van Thomas en Esther en het terrein erom heen. Ik krijg soms de indruk dat mensen denken dat het echt een boederij is, wat ook wel denkbaar is door de naam kruidenfarm. Maar dit is dus niet het geval. Ze wonen zeg maar op een heuvel, daar staat hun huisje, een heuvel erboven bevindt zich de droogschuur waar alle kruiden worden gedroogt. Verder staat om hun terrein een paardenstal, met de paarden, een caravan en een paar heuvels verder omhoog nog een huisje, waar ook vrijwilligers in terecht kunnen. Verder is alles om Maroncello heen heel erg begroeid, veel bos, veel kruiden. Ook om het huis heen wordt dus veel geplukt.

Ik ben trouwens nu even heel nieuwsgierig Arturo, hoe ben jij daar in Italie terecht gekomen, want je woont er begrijp ik? Of andersom, hoe kun je zo goed Nederlands terwijl je in Italie woont/bent geboren (??) ?

Groetjes Meike

Cara Meike,

Bedankt voor de info, maar aan het eind stel je lastige vragen…
Ha, ha…

Nee, ik ben in Brabant (in het Nederlandse deel) geboren en getogen, maar het gaat hier over kruiden in Toscane en daar voel ik mij bij ‘thuis’ (zowel bij/in Toscana als bij de kruiden…)

Maar toch een antwoord: ik ben in Toscane blijven hangen omdat hier mijn camper kapot ging. Ik heb mij bij dat besluit van mijn trouwe vehicle neergelegd. Heel eenvoudig dus.

Maar fluks terug naar de kruiden: als je reeds een jaar geleden je laatste kruiden hier plukte, moet je fluks/snel terug: dit jaar geuren de kruiden sinds 200 jaar het sterkst…

Als kruidenmeter gebruikt men de neus van de Labrador-hondjes, maar ach nou dreig ik weer af te dwalen.

Maar als ik het huisje van Thomas en Ester met mijn Fiat Panda niet kan vinden, dan laat ik in Arezzo-Pero gewoon mijn hond los: het, pardon ZIJ is half een Labrador en half een Maremano-nero, dus die vind die kruiden cq. paarden wel.

Speriamo…

Met Vr.Gr.
Arthur
maar daar het Italiaanse alfabeth geen letter h kent, schrijf ik dus:
ik heet Arthur.
Dat is
Arturo

En het is nu rond. :slight_smile:

Vanaf zaterdag 1 april zit ik bij Esther en Thomas op de ‘kruidenboerderij’. Heb er echt zo’n ongeloofelijke zin in. :smiley:

Zijn er nog andere mensen die er die tijd ook zijn? Of die plannen hebben om misschien ook te gaan? :slight_smile:

Ik heb vorig jaar 7 weken op Kos gewerkt en zou deze zomer graag opnieuw in het buitenland willen werken. Het klinkt allemaal erg leuk :slight_smile: Ben ook gek op paarden dus het lijkt ideaal.
Zouden ze nog mensen nodig hebben voor de maanden juli en augustus…?? Ik kan helaas nu nog niet precies zeggen wanneer ik vakantie heb i.v.m mogelijke herkansingen. Als alles goed loopt ben ik eind juni klaar met de 2e jaar.
Moet ik gewoon maar bellen…??

kus

Annelies

Yup, gewoon bellen Annelies, das de enige manier om Thomas en Esther te pakken te krijgen. :slight_smile:

Ha Jerrrroen,

Over een kleine 2 maanden zit jij dus in Arezzo ? Hoe lang blijf je daar?

Distinti Saluti
Arturo

Minimaal een maand. Als ik geen andere plannen heb (bijv werk op een andere plaats, mensen die ik heb ontmoet etc oid), misschien langer. We’ll see. :slight_smile:

Zijn er nog plekken vrij?

Groetjes Viv

Als je het topic had doorgelezen had je het gezien, maar nogmaals: Thomas en Esther hebben geen internet en lezen hier dus ook niet mee. Je zal zelf moeten bellen. :slight_smile:

Het klink echt heel leuk! Heb je misschien foto’s van je verblijf daar? Kan je in de twee dagen dat je vrij bent makkelijk naar andere plaatsen toe reizen of ligt het erg aflegen? Zijn er winkels in de buurt? Krijg je als ontbijt wit brood?
Hoeveel vrijwillergs werken er tegelijkertijd?

Ik hoop snel van je te horen. Bedankt voor de info alvast! :slight_smile:

Sonja

Cara Sonja,

Volgens mij zit Jerrroen nu in het Toscaans zonnetje tussen de Salie en de Thijm te werken (of te dommelen …, salie is een goed slaap-middel).

Gewoon effe bellen is de handigste manier.

Distinti Saluti
Arturo

Die post van Sonja was voor Suzanne hoor, Arturo ;). Ik ga over twee weekjes naar Italie en ben vanaf 1 april bij Thomas en Esther. :slight_smile:

Hallo, Thomas en Esther!
Bieden jullie dit nog steeds aan?

Met vriendelijke groeten,
Sanne Kamphuis

Thomas en Esther zoeken altijd mensen, en dan moet je maar gewoon bellen voor informatie.
Groetjes Suzanne

Ik heb al naar Thomas en Esther gebeld, maar ik was gewoon benieuwd hoe het precies eruit ziet daar. Heeft iemand foto’s van de kruidenboerderij? Of kan ik iemand bellen die erheen is geweest om wat vragen te stellen? Dat zou super zijn.

Groetjes, Sonja

Salvé,
En Jerroen ??
Hoe bevalt het daar ???
Ai , ik vergat dat ze geen internet hebben, misschien zo gek nog niet even het internetten te vervangen door kruiden plukken in het Toscaanse zonnetje… Ben t.z.t. wel benieuwd naar je ervaringen!!

Distinti Saluti
Arturo