Ik ga in de zomervakantie drie weken naar Arezzo en ga bij Esther en Thomas werken. de Datum is nog definitief maar ik ga wel dat zeker weten, dus mensen die nog twijfelen Bellen! want het lijkt me hardstikke leuk.
Nog een aantal vragen aan de mensen die al geweest zijn:
Hebben jullie fotos? zoja wil je me dan toevoegen op msn? [EMAIL=“misz_s_lady@hotmail.com”]misz_s_lady@hotmail.com
Ik heb via de bosatlas gezien dat we dicht bij een rivier en meer zitten klopt dit?
Is het vooral bos, of kan je er ook nog een beetje bruin worden haha:)
Is er goede mogelijkheid tot paardrijden, want dat is 1 van de redenen dat ik er heen ga dat is mijn passie.
Hebben ze nog andere huisdieren?
Alvast bedankt!! Ik hoop dat jullie snel reageren.
Ik heb afgelopen juni en het begin van juli bij Thomas en Esther gewerkt.
Dit was een hele bijzondere ervaring. Het is een prachtige omgeving en het is leuk er te zijn geweest maar houdt wel rekening met de volgende dingen:
Het is ver om 5 kilometer naar de bushalte te lopen zeker in de hitte van Toscane, het is te doen maar hou er rekening mee dat t een aardige wandeling is.
Het is zwaar werk, dit voornamelijk omdat er totaal geen structuur is in het geheel. Esther vertelde mij dat we s’ochtends op zouden staan (7:30) en dan tegen half negen wat zouden gaan doen. We zouden werken tot 12 uur en dan eten en dan tot 4 of 5 uur siesta. Dan nog tot 7 uur werken en dan is het klaar.In de realiteit ging het alsvolgt.
7:30- opstaan en de paarden ophalen die je de vorige avond heb weggebracht (dit gebeurt om de dag) Het ophalen is ongeveer 20 min als ze beneden staan en ongeveer 35 min als ze boven op de berg staan…de wandeling er naar toe…je moet dan natuurlijk ook nog terug.
Dan tegen 9 uur wat doen, dit is echter vaak tot 13:00 of 14:00.
Daarna moet er nog gekookt worden en dus schoot in mijn geval de siesta er nog wel eens bij in. Dit is vervelend omdat je die siesta echt nodig hebt.
Ik heb vaak meegemaakt dat ik tot s’avonds 9,10,11 uur door moest werken… dat is pittig.Als je denkt dat je klaar bent moeten dus om de dag de paarden naar de wei gebracht worden…wat ik al eerder zei dit is vaak een aardige wandeling.
Het eten is vegetarisch en biologisch…alles wat je daar eet is biologisch…hou daar rekening mee want het is even wennen.
Het brood wordt zelf gebakken en is vaak keihard… het klinkt een beetje lullig maar het is de waarheid.
Verder zijn er tig van regels die Thomas bedacht heeft voor het welzijn van de boerderij… dit zijn er heel veel en dat zul je spelenderwijs wel leren denk ik.
Probeer niet met thomas in discussie te gaan over ook maar iets wat volgens jou anders kan want Thomas (Esther luistert wel overigens) luistert niet en zal ook nix veranderen.
Het toilet en de douche zijn buiten, verwacht boven alles geen comfort want dat is er totaal niet.Dit is niet erg maar het is goed dat je het weet van te voren.
Voor mij was het een goed omdat ik mezelf erg ben tegen gekomen…het vereist nogal wat aanpassingsvermogen om daar te zijn
Kortom voor mij was het een bijzondere ervaring en ik ben blij dat ik het gedaan heb ik was alleen ook erg blij dat ik weer weg ging.
Een vriendelijke groet
maarten
ps. Florence is 55 min of langer en geen half uur dus …het ligt eraan wat voor trein je hebt.
ps2. ALS JE VOOR JE RUST NAAR TOSCANE WIL KOMEN BOEK EEN HOTEL OF IETS WANT UITRUSTEN DOE JE HIER NIET !!!
Dé reden waarom ik déze bijdrage plaats is heel simpel: even deze sub-rubriek naar de top jagen van het Italie-forum…, want als er één manier is om Toscane/Umbrie te leren kennen, dan is het wel d.m.v. werken op een kruiden-, of olijven- en/of Toscaanse druivenboerderij.
Trouwens alle deelnemeesters/deelnemers hier : hartelijk bedankt voor jullie uitstekende bijdrage(n) alhier.
Ik heb dit jaar in Portugal vrijwilligers werk gedaan en wil volgend jaar naar Italie, lijkt me erg leuk. En dit kruidenboerderijtje lijkt me een hele leuke optie. Ik ga dus zeker bellen.
Maar jij hebt het ook over olijven en druiven boerderijen. En nu wordt ik nieuwsgierig… heb jij daar toevallig wat meer info over? Weet jij een plek waar ik ook vrijwilligers werk kan vinden.
Ik ben nu nog het internet aan het afspeuren naar een leuke plek, en om eerlijk te zijn heb ik geen zin in iets zeer toeristisch. Meeste plekken die je vind zijn seizoenswerkers op campings enzo.
Probleem is dat mijn italiaans nihil is en alle italiaanse sites kan ik dus niet lezen. Ik wil wel een goede cursus gaan doen voor ik die kant op ga, maar hoop toch het meeste te leren van de lokale mensen. Heb ik in Portugal ook zo gedaan.
Als ik mijn ideale plek zou omschrijven zou ik dat zo doen:
Mooie ecologisch/landelijke plek, in het noorden of midden van italie. Waar ik kan koken, onkruid wieden en misschien wat helpen met andere zaken als klus- en onderhoudwerkzaamheden en dat dan voor kost en inwoning. Graag met mogelijkheden om de omgeving te verkennen, dus ov of een autootje om te lenen in de buurt. En dit dan een maand of 3 a 4 vanaf februari 2007, mag ook later maar ik heb dr zin an. Dus hoe eerder hoe liever!!! Het lijkt me erg leuk om tussen de italiaanse gemeenschap te zitten, in Portugal was het een nederlands project, op zich prima en vooral in het begin erg veilig, maar zo leer je echt heel langzaam maar de lokale gewoonten kennen.
Hihi, lijkt wel of ik een advertentie aan het schrijven ben. :teeth:
Heeft iemand nog andere tips, ideeen, contacten, leuke ervaringen???
Ik ben benieuwd!!!
Hoi alllemaal,
ik heb het hele forum maar eens gelezen en een aardige indruk Ik heb totaal geen ervaring in dit soort leukigheid (behalve vrijwilligerswerk in de nederlandse buitenlucht) maar het trekt al jaren, dus maar eens de stoute schoenen aan. Ik twijfel het sterkste omdat ik waarschijnlijk niet de luxe van 3 weken vakantie heb, is korter ook goed te doen? (Ik denk zelf aan augustus)
En hoe hebben jullie het aangepakt met reizen er naar toe? Ik bezit geen auto!
groetje, tineke
Ik weet niet of je er ook zo veel korter kan werken. Dan zou je ze echt even moeten bellen. Ik ga er in ieder geval op de volgende manier heen: met het vliegtuig naar Pisa en dan met de trein naar Arezzo, daar wordt ik opgehaald voor de laatste paar kilometers. Je kan ook naar Rome vliegen, gewoon de goedkoopste vlucht uitzoeken.
De rest van de tijd zal ik zelf moeten reizen, maar ik heb van Esther begrepen dat de dichtstbijzijnde bushalte ongeveer 2,5 km verderop is dus dat moet te doen zijn.
Voor ander korter vrijwilligerswerk kan je ook gaan, meestal kom je dan wel in projecten terecht. Gewoon ff goed snuffelen op het internet!!
wij zijn 2 nederlandse meisjes van 27 en het lijkt ons leuk om jullie te komen helpen! we gaan in juli door italie reizen en we zouden graag ongeveer een week op jullie boerderij meehelpen. we hopen dat jullie dat niet te kort vinden!
groetjes zazie en moniek
Ik ga dinsdag naar Pisa en dan woensdag door naar de boerderij. Heb er echt zin in. Ik wilde eerst gaan rondreizen door Italië. Ga ik nu nog wel doen alleen iets minder lang.
Ben echt benieuwd hoe het daar zal zijn. De eerste week ben ik alleen met Esther.
Mijn naam is Marieke Jongejan en ik heb jullie oproep gelezen. Ik ben benieuwd om welke periode het gaat. Hoelang dachten jullie mensen minimaal nodig te hebben en wanneer?
Ik ben 20 jaar en ga na de zomervakantie starten in het 4e en laatste jaar van een HBO opleiding, SPH. Verder heb ik veel ervaring met paarden, ik rij vanaf mijn 8ste jaar en ik ben verliefd op Italië. Het klinkt dus als muziek in mijn oren om jullie te helpen met de werkzaamheden.
Ik moet alleen wel hier in Nederland wat zaken regelen met mijn werk.
Mijn naam is Marieke Jongejan en ik heb jullie oproep gelezen. Ik ben benieuwd om welke periode het gaat. Hoelang dachten jullie mensen minimaal nodig te hebben en wanneer?
Ik ben 20 jaar en ga na de zomervakantie starten in het 4e en laatste jaar van een HBO opleiding, SPH. Verder heb ik veel ervaring met paarden, ik rij vanaf mijn 8ste jaar en ik ben verliefd op Italië. Het klinkt dus als muziek in mijn oren om jullie te helpen met de werkzaamheden.
Ik moet alleen wel hier in Nederland wat zaken regelen met mijn werk.
Ik kom er net vandaag. Ben er 3 wkn geweest en ik moet zeggen het was echt fantastisch. Weet nu al dat ik volgend jaar weer ga. Voor zover ik gehoord heb komen er geen andere mensen in augustus. Tot nu toe dan he.
Ik weet niet wanneer je precies gaat. Tot 17 augustus is er nog een andere Nederlandse vrouw.
In principe wordt er het hele jaar geoogst. Anders zijn er nog genoeg andere klusjes in en om het huis. Als je alles zkr wilt weten kun je het beste even bellen. Ze hebben geen internet, maar staan je altijd graag te woord.
Het lijkt me super leuk ook een paar weekjes te komen. Helaas zal dat de komende maanden niet meer lukken (typisch nederlands: verplichtingen…) maar ik ga zeker kijken of ik komend jaar een paar weekjes kan komen. Is er iemand die ook in het voorjaar wil gaan??
hebben ze ook een emailadres? het lijkt mij ook erg leuk om te doen namelijk! en zijn er meerdere jongeren daar of ben je alleen aan het werk? weten jullie of het vlakbij een dorpje is? en nemen ze dus meerdere mensen tegelijk in huis? ik zat te denken om ze te bellen of ik in april kan komen, iemand enig idee of het weer dan ook beetje lekker is? mooi meegenomen groetjes irene