het treinenstelsel is in kroatie niet zo uitgebreid als bij ons. Het dichtst bijzijnde station is in Pula geloof ik.Daar is ook een vliegveld. Maar er rijden vast ook wel pendelbussen vanuit/naar Nederland.
Plitvice-meren
absoluut top!!!
![]()
nog nooit zulk blauw water gezien, zelfs niet in Australie!!
mooi, ruig land, Istrie -> iets teveel Nederlanders
Kvarner + Dalmatie echt super, kristalhelderwater!
mooie oude stadjes.
echt een aanrader!
doegie
Dalmatië RuLeZzZ!!! Echt mensen! Fuck Istrië en ga naar Dalmatie!!
Originally posted by Marpie19@13-06-2003, 14:26:52
** Gaat er dan NIEMAND naar Porec…??? :huh: **
Ik kan je wel wat vertellen over Porec ga er namelijk al 4jaar heen.
IN porec centrum liggen talloze restaurantjes en pizzeria’s waar je gezellig en goed kan eten de prijzen zijn goedkoper dan hier maar het scheelt niet veel. Als ik je een echt aanrader mag geven dat is restaurant “SALOON” gelegen in de oude binnenstad langs de kust, daar kan je echt heel veel eten (grillschotels, pizza van 1m doorsnede (10,00euro) en kleinere versies) en niet duur. Wat je zeker ook eens kan eten is het gegrillde speenvarken deze kraampjes kan je al van ver ruiken. een echte specialiteit
Een echte aanrader op het gebied van excursies is een bezoek aan Pula met zijn amfietheater. Andere steden die zeker een bezoekje waard zijn: Rovinj, Vrsar, Limski kanaal, Brijuni,…
In het centrum liggen er ook nog verschillende bootjes die uitstappen maken naar Limski, Rovinj en verschillende eilandjes. Je moet zelf maar eens gaan kijken beslist de moeite waard. Let wel op dat je probeert wat van hun prijs af te doen. Wat je zeker eens moet bekijken in het centrum van Porec zijn de ijssalons wat ze daar allemaal voor kunstjes uithalen met ijs, niet te geloven.
Het uitgaansleven in Porec is redelijk gezellig en cafees liggen er genoeg maar de meeste sluiten al om 12/1u. Een redelijk gezellig café dat ook wat later sluit is “MOZART”. Wil je echt een stapje in de wereld zetten dan kan ik “INTERNATIONAL CLUB NR 1” wel aanraden gelegen op Zelena Laguna (ca 5km) ja kan niet missen het staat echt al vanaf Porec centrum aangegeven. Iets verder is ook nog “CLUB MARGERITHA” hier ben ik zelf nog niet geweest maar het moet wel de moeite waard zijn.
Enkele tips: Als je wandelt over de dagelijkse avondmarkt (kraampjes met kledij, souvernirs, ijsjes, donuts,… ) en je wil iets kopen betaal dan nooit wat ze jou vragen doe er altijd een stuk vanaf. Bestel je op café een bier dan brengen ze altijd 1/2 liter, bestel dus gewoon een klein bier als je geen grote wilt. Let ook op de rijstijl van de kroaten ze zijn echt niet wijs als ze in de auto zitten. Aandacht dus!!!
Voor de rest zijn de Kroaten heel gezellige en vriendelijke mensen. Als je dus iets moet weten vraag het ze gewoon er is altijd wel iemand die Engels, Duits of Italiaans praat.
Prettige vakantie en als je nog iets moet weten laat je het maar weten.
Hey,
Ik ga dit jaar ook (voor het eerst) naar kroatië (naar Pula) met vrienden maar weet iemand wat een biertjeuh ongeveer kost want dat zal wel de grootste uitgaven worden daarzo ![]()
Weet iemand ook hoe groot het prijsverschil (bier, eten enz.) is met Tjechië en Slovenië??[FONT=Arial][FONT=Arial][FONT=Arial]
Ik ben 18 keer in Istrië geweest, vlakbij Porec (Lanterna).
Wie informatie zoekt over Istrië:
www.riviera.hr
www.croatia.hr
www.idriva.nl
http://prognoza.hr/prognoze_en.html (het weer)
Ik ga vanf 12 augustus naar lanterna toe voor twee weken heb ere echt super veel zin in… vooral als je alles hier leest ![]()
http://www.gotocroatia.com/engels/accommod…ions-istrie.asp
Hier enkele leuke appartementjes in Istrie.
Maar toch !! Dalmatie is véél mooier !
Originally posted by john@25-06-2003, 20:34:14
** Hey, ik ga dit jaar ook naar porec, athans naar een camping daar dicht in de buurt. Namelijk Beyela Uvala. Ik kan je wel het een en ander over Porec vertellen, ik ga er nu voor het 4e jaar naartoe. Zeg maar wat je wilt weten, dan zal ik hierop reageren.
Groetjes John **
hallo john,
wij (drie gezinnen met tieners 15 en zestien jaar) willen naar dezelfde camping
mijn dochters (15-16 en vriendinnen en neefje) willen graag andere jongeren ontmoeten en uitgaan naar disco e.d.
(ook naar steden om te winkelen maar dat zit wel goed denk ik, daar rijden we wel heen)
kun je iets zeggen over de mogelijkheden op en rond de camping?
hoe is de zee zitten er zeeegels?
we kunnen niet meer reserveren maar ik heb getelefoneerd met de camping en men verzekerde mij dat de tweede helft van juli nog voldoende plek is en reserveren niet nodig is.
ook zou het mogelijk zijn een hond mee te nemen en deze kan dan ook op het strand en in zee. klopt dit?
alvast bedankt
inge uit utrecht
hoi, Kroatie is een mooi land vorig jaar op camping kazela geweest. Leuke camping met een leuk terras. Ik ga dit jaar met wat vrienden in een villa zitten in porec volgens mij.
Zitten er meer jongeren in een villa in kroatie. ik ga de 31ste en dan twee weken. gr uut westervoort
Istrië is echt een knappe streek hoor! B) Alles is er ook vrij goedkoop want ik heb ongelooflijk veel ijsjes en pizza daar gegeten, enkele sfeerbeelden:
klik hier!
Hee mensen,
Ben 4 jaar geleden naar Medulin geweest, en ik vind istrie echt super…
Dus ga er dit jaar weer heen,… maar dan naar Rovinj in hotel monte mulini, maar ik kan er heel weinig over vinden, vooral over het hotel…
Zijn er ook mensen die er eerder heen zijn geweest? ![]()
zo, ja wat vonden jullie er van en is alles een beetje op loop afstand?
Hey mensen,
Wij gaan dit jaar naar Lanterna Camp in Istrie, we gingen altijd voorgaande jaren naar Spanje, maar we willen iets nieuwe proberen, dus hebben we Lanterna geboekt :huh: , weet iemand of het daar leuk is op de camping en omgeving, en hoe het uitgaansleven daar is!? ![]()
We gaan 23 juli tot medio augustes
Groetjessss ![]()
Hooi,
Ik woonde in Pula en kom uit Novi Sad (Servie). Istrie is echt mooi en iedereen kan iets voor zich zelf vinden. Als men naar Istrie gaat hij denkt dat alleen de zee en de strand is leuk maar in het binnenland van Istrie kunnen jullie in veel historische dorpjes en culturele gebeurtenissen genieten. De stadje Groznjan (koncerten, kunstwerk, galerijen), Motovun (filmfestival, kunst, lekker eten), ijland Briuni (nationalpark, PRACHTIG, uniek)…
Er is veel meer…
Prettige vakantie en succes
HEY mensen ik ga 1 augustus naar porec
weet iemand wat meer informatie voor mij over uitgaan en:D het zag er goed uit daar:D
Originally posted by Marpie19@13-06-2003, 13:26:52
** Gaat er dan NIEMAND naar Porec…??? :huh: **
Ik vertrek de 25e naar Porec. Waar ik verblijf weet ik niet uit m’n hoofd maar het is in ieder geval 1 of andere villa. Vermeld dat later nog wel.
Hallo mensen,
Mn ouders hebben besloten dit jaar naar kroatie te gaan in plaats van frankrijk. We hebben in een reisgids de camping zelena laguna in porec gevonden alleen hebben we niet veel info over deze camping… Weet iemand misschien of je bij deze camping goed kunt windsurfen en of er veel jeugd op de camping is en of er nog iets te beleven valt? :huh:
Alvast bedankt,
Joanne
(mail anders even naar j_van_houwelingen@hotmail.com)
Ik zal jullie allemaal 1 ding vertellen. Dalmatie is een stuk mooier als Istrie. Plaatsjes zoals Split, Dubrovnik, Trogir, het eiland hvar, bol op het eiland brac zijn geweldig. Je proeft er veel meer van de cultuur, en de kuststreek is schitterend, en voor degene die van Spanje houdt (salou, llloret de mar), die kunnen altijd nog naar Makarska want dat is net zo gezellig. Ook novalja is een plek voor jongeren om helemaal uit je dak te gaan. Kijk eens op www.novalja.com/papaya en dan het photoalbum, dan weet je niet wat je ziet, en voor degene die echt puur natuur willen ervaren (en dan bedoel ik back to basic, dus geen auto’s hotels en toerisen) die moeten vanuit trogir een dagje met de boot naar drvenik varen. 1 van de weinige eilanden waar je als mens 1 kan zijn met de natuur, strandjes voor jezelf alleen, niemand die je tegen komt, en 2 kleine dorpjes waar je eten en drinken kan halen. check eens de volgende site. http://free-st.htnet.hr/Grabule/. Als je dan op het kaartje op drvenik veli klikt, kan je allemaal punten aanklikken om te kijken hoe dat eruit ziet (tip; klik op het meest rechtse puntje op het eiland, schitterend gewoon). Veel plezier, het is de moeite waard!!!
Dalmatie kan wel mooier zijn ofzo, qua natuur enzo.
Is natuurlijk wel mooi, maar istrie is ook wel mooi, en we zijn nu jong, en willen het salou leven proeven. maar dan niet in dure stijl weetje!
Heelveel hebben het hier wel over dalmatie, en je moet niet naar istrie gaan. Dalmatie heb je watervallen en natuurparken. Allemaal heel mooi enzo. en dat zou ik ook wel willen zien. Maarhe heb je ook leuke en mooie discotheken in Dalmatie. en je hoord lagn niet zoveel over Dalmatie dan istrie, De jeugd gaat naar Istrie. want daar is het gezellig! zo te horen! haha:P
kan je misshcien dan ook wat vertellen over Dalmatie, dat daar discotheken zijn en veel reizen, van gogo xtravel. enzovoort. of zijn er alleen maar gezinnen, en oude opa’s en oma’s die savonds 10 uur op bed liggen. Want dan kan de natuur 10x beter zijn, maar dan ga ik 10 xliever naar een iets minder mooie natuur. en 10 x beter uitgaansleven
laterzz
eyy ik ga 2aug na porec ben 4jaar geleden na opatija geweest was wel leuk daar alleen niet egt wezen stappen hoop dat het in porec gezellig is…heb gehoord dat je daar wel leuke discotheken hebt…