Korte vakantie Marrakech

Gegroet allen,

Begin december ga ik met mijn moeder en broeertje een volle week naar marrakech, we zitten in het Tikida Garden Hotel, naar verluidt midden in een palmbos. Ik ben nog nooit verder geweest dan de EUen ik zou dus graagwat informatie willen hebben van jullie.

Ik wil mijn tijd aldaar optimaal benutten, zoveel mogelijk doen, ervaren, ruiken, voelen etc. Wat zijn de echte musts??

Zijn er mogelijkheden voor uitstapjes e.d. bijvoorbeel met kamelen? Want dat zou ik heel graag willen doen.

Waar moet ik echt aan denken, niet vergeten mee te nemen of voor oppassen?

Verder nog tips?

Ik hoop dat er mensen reageren, dat zou heel fijn wezen.
Alvast bedenkt, Isha

ik vertrek vrijdagnacht naar marakesch en kom woensdag terug. als je wilt kan ik je daarna inlichten over wat de musts zijn ginder. ik logeer echter in het maroccon house hotel en heb zelf al een hele lijst van wat ik zoal ga bezoeken…

Zwientje, hou mij ook op de hoogte als je wilt!

Gr. Diana

Hoi Zwientje,

bedankt voor je sneller reactie, ik zou het inderdaad leuk vinden als je me daarvan op de hogte stelt. Ziu je eventueel ook die “lijst met dingen die je wil gaan zien” willen doorgeven? Dan heb ik in ieder geval een idee van de mogelijkheden. Ik kan namelijk op internet ook weinig concreets vinden…

Alvast bedankt,
Isha

ik hou je zeker op de hoogte. hier heb je een kort overzichtje van wat ik allemaal ga bezoeken: koutoubia moskee, menara tuinen, jemaa el-fna, leerlooiers, paleis el bahia, majorelle tuinen, museum dar si saïd, wolververs, en de souks. dit zijn de voornaamste dingen. er kunnen nog dingen bijkomen , wegvallen of gewijzigd worden maar dat weet ik je dan wel te vertellen als ik terug ben. zoals wat er zoal de moeite was en wat niet. ik hoop dat het een heel aangename reis word ze staat immers al heel dicht voor de deur. hoop ook dat ik je wat heb kunnen helpen.

diana, ik zal je ook op de hoogte houden als je dat wilt. als je vragen hebt je weet mij te vinden.

Dankje Zwientje,

klinkt goed ja. Heeeeeeeeel veeeeeeeel plezier daar en ik hoor van je.

Isha

Ik ben begin dit jaar een week in Tikida Garden geweest. Het hotel valt heel goed mee. Eten en drinken in overvloed, prachtige tuin en vriendelijke mensen. Alleen is het iets te luxeus in vergelijking met de rest van de buurt. Ook een heel gezellige lounge (wel redelijk duur, niet iets voor iedere avond) met prachtige live-muziek en lekkere drank.

Ik zou vooral luisteren naar de uitleg van uw reisbureau die een informatieuurtje geven. Zeker niet dingen vragen aan taxichauffeurs of zogenaamde gidsen die u aanspreken.

Ik heb niet veel bezocht, gewoon rondgewandeld en genoten van het drukke Marokaanse leven in Marakech. Zeker de moeite waard, ben immers 2 maanden later teruggekeerd.

Fijne vakantie in ieder geval

hoi hoi,

hier ben ik dan terug. mijn reis is ten einde…
ik heb het best wel naar mijn zin gehad. Het was echt de ervaring waard…
Ik ben wel eerder naar zulke soort landen geweest zoals bv tunesië dus ik ben al heel wat gewoon…

nou de eerste dag, toen we toekwamen zijn we de majorelle tuinen gaan bezoeken en de menara tuin omdat het net dan zeer mooi weer was.
ik vind de majorelle tuinen echt een aanrader! de tuinen zijn echt overweldigend! de menara tuin vind ik eig heel wat minder…
het basin bij het menara paviljoen is niet echt iets bijzonders alsook de olijfbomen rondom stellen eig niet echt iets voor…

de 2de dag was het echter slecht weer. het heeft de hele dag geregend…
dan zijn we leerlooierijen gaan bezoeken, echt prachtig!
Nouja prachtig… Het is nie mooi om te zien hoe ze daar werken maar wel interrasant en overdonderend. daar kun je echter geen foto’s trekken of je moet telkens betalen en je kunt ook nie veel vragen want ze antwoorden niet. zij zien dit bezoek van ons als een inbreuk op hun privacy…
dan hebben we een heel eind onderhandeld voor het leer dat we nodig hadden, er ging toch wel redelijk wat tijd verloren hierbij…
daarna was het tijd voor de wol aan te kopen , maar we hebben ondertussen wat dingen aangekocht bij de winkeltjes… je moet echt heel goed afdingen van de prijs, zeker de helft en dan nog…! en altijd goed kijken want ze kunnen je zo bedotten terwijl je er staat op te kijken!!!

de 3de dag was het tijd voor het paleis el bahia. dit was ook wel echt de moeite waard! daarna dar si saïd. Is een museum, vond ik weer wat minder, is vooral gewoon kijken naar dingen dus die tentoongesteld worden. de voorwerpen waren best nog interresant maar dat was het ook weer.
dan zijn we eerst onze wol gaan aankopen voor de vervilting, in de souks. daar kan je zien hoe ze sjaals en zo of stof kleuren en hoe ze die bewerken enzo, is de moeite waard.

de volgende dag was het aan de beurt van het ben youssef museum
vond ik ook wel de moeite waard om te bezoeken, is ook echt overdonderend!
dan de koutoubia, de moskee, kun je niet binnen en kun je enkel de buitenkant van zien…
jamaa el fna stelt overdag niet echt veel voor, het is veel leuker om deze savonds te zien met de lichten enzo en dan loopt er het ook zwart van het volk. je vind er slangenbezweerders, henna, aapjes, kraampjes met fruit, kruiden, … noem maar op; ook echt heel mooi!

ik heb nie echt gezien of je ergens een rit met de kameel kan doen maar dat denk ik wel.
het eten vond ik wel heel wat minder, veel smaakt hetzelfde, het schijnt door een soort kruiden die ze bijna overal indoen. ik ben wel een kieskeurig pietje om te eten…
ik ben ook maar 5 dagen geweest wat eig best kort is als je veel wilt bezoeken. vooral de souks vraagt tijd…

dit is het zo wat. ik heb niet te veel verteld, als je het immers wilt gaan bezoeken… als je nog meer wilt weten weet je het mij te zeggen.

zwientje

hoi
hoewel het alweer een twee jaar geleden is dat ik in Marakech ben geweest, kan ik je aanbevelen eerst voor een officiele gids te zorgen, anders word je door van alles aangesproken die zgn voor niets willen rondleiden, maar je naar familie brengen(winkels) en aan het eind toch geld vragen!
let daar dus goed op, dat begint zo gauw je aankomt.
ga overdag niet naar het plein want dan is er niet zo veel te doen en erg warm(tenminste 's zomers) 's avonds is het veel leuker

veel plezier

koekie

hoihoi,

Wij vertrekken 1 januari naar Marrakech, hoe waren jouw ervaringen en heb je nog tips. Wat betreft kleding, korte of lange mouwen en hoe is de termperatuur daar dan?

Groetjes Monique

Hoi Monique, kijk maar even op onze site: www.bjusterbaarlik.nl Wij zijn vorig jaar eind dec. voor een stedenreis naar Marrakech geweest. We hebben genoten. Onze ervaringen staan op de site in de vorm van een reisverslag, erg veel foto’s en een grote lijst met tips.
Heel veel plezier!

Heel erg bedankt…Ga meteen kijken…

Groetjes

Mag ik vragen hoeveel jullie ongeveer kwijt zijn voor jullie korte vakantie Marrakech, ik wil ook graag gaan maar vind het wel heel duur.
Iemand tips voor goedkope tickets?

royal air maroc, goede organisatie en volgens mij redelijk geprijsd. Ik heb in hotel Ali geslapen in Marrakech, aan het Jemaa-el-Fna plein, leuk eenvoudig hotel!

Must sees:

Koutoubia moskee (mag je alleen omheen lopen als niet-moslim)
de shouk = markt (overal rondom jemaa-el-fna)
Het jemaa-el-fna zelf: super! eetkraampjes, slangenbezweerders enz

Als je tijd hebt kan je tours boeken (ik weet niet waar, ben met shoestring geweest) naar Imlil in de Atlas. Hele mooie bergen, mooie omgeving.
En naar Merzouga, daar begint de woestijn. Kan je per kameel 2 dagen de sahara in. Slapen onder de sterrenhemel! Hou er rekening mee dat de woestijn vrij ver rijden is. Imlil is daarentegen wel te doen.

Royal Air Maroc goed geprijsd?I think not!Die klojo’s hebben jarenlang de mensen uitgemolken door de monopolie die ze in Marokko hadden.Al goed dat de nieuwe koning de airtraffic heeft geliberaliseerd,zodat men tegenwoordig voor minder dan 100 euro een ticketje kan bemachtigen bij de concurrentie,wat niet zolang geleden nog onmogelijk was door die monopolie.

Wij zijn nog geen 300 pp kwijt voor 5 nachten met vluchten van Ryanair (vanaf Weeze/Dusseldorf) en Transavia naar Amsterdam. En een mooie riad via hostelworld of bookings voor de helft van de prijs, hartje medina!

Beste,
Ik las je reisverslag over marrakech
wij vertrekken half mei
als ik je verslag lees vraag ik me af of het wel interessant is om georganiseerde tochten te doen (cfr al de plekken om te kopen waar ze je brachten)
Wat zou je zeker aanraden om te doen?
Do’s en not to do’s
Groetjes
Annemie

Hallo allemaal

De goedkoopste ticket is echt met ryan air.
Ik zou echt de mensen aanbevelen om niet georganiseerd te gaan maar lekker op je eigen houtje,je moet er wel de tijd voor hebben omalles een beetje te vinden.
Een echte aanrader is om een boekje te kopen van Marrokko of van Marrakech,daar staat altijd alles goed beschreven en uitgelegd.Marrakech is een echte aanrader.Veel plezier allemaal!

Hallo,

Je kan Marrakech best op eigen houtje doen! In de meeste reisgidsen staat er stadsplan waar je alles op terug vindt! Als je het met een gids doet, word je inderdaad vaak van de ene winkel naar de andere geloodst, omdat die daar een procent krijgen als jij iets koopt! Ik vind het trouwens ook veel leuker om zelf een stad te ontdekken!

Vanuit België kun je goedkope tickets vinden bij Jetair en Atlasbleu! Ik heb net een ticket naar Marrakech gereserveerd voor 85 euro! Je moet wel een beetje geluk hebben bij Atlasbleu! Hetzelfde ticket kan een dag later gerust drie keer zoveel kosten!
Jet4you heeft ook goedkope tickets, maar zij vliegen alleen op Casablanca!

Groetjes,
Inge