Hoi,
In mei gaan wij naar Marrakech. We hebben 7 dagen uit en thuis. Graag willen we Marrakech zien, maar ook een nacht in de woestijn slapen, en een nacht in essaouira verblijven. Mijn vraag is, is dit haalbaar in die tijd, we willen wel een auto huren,dat scheelt reistijd denk ik. Wie heeft advies hoe dit aan te pakken. Kunnen we dit ter plekke goed regelen? We hebben nu alleen nog maar vliegtickets. Leuke tip voor een Riad in de buurt van het plein? Van waaruit kunnen we een woestijnovernachting doen? Of andere leuke tips en ideen?
Hallo,
Wij bieden leuke tours of excursies vanuit Marrakech met Nederlandstalige begeleiders… Een transfer van het vliegveld naar u bestemming is ook mogelijk…
hoi hoi
ik ben afgelopen dinsdag terug gekomen uit Marrakech.
We hebben er een geweldige city trip gehad! Ook hebben we een auto gehuurd… ze rijden er als gekken
maar alles is goed gegaan
Wij hadden een Riad midden in de Medina, deze kan ik je van harte aanbevelen! Genaamd: Riad Andamaure, zie link.
Erg goedkoop en ze hebben ook nog eens een service dat ze je van het vliegveld afhalen… want zelf je riad zoeken
in de Medina = onbegonnen werk!
Als je meer tips wilt dan hoor ik het graag
Groetjes
ps. we wilden met de auto van Marrakech naar Ouarzazate maar dat is onbegonnen werk… na 3,5 uur rijden waren we er nog 1,5 uur vandaar… alleen maar bergweggetjes waar je niet harder kan dan 50. Dus dit kan ik je afraden mits je er een nacht blijft.
Bedankt m1701 voor je reactie. Hoe lang ben jij geweest? En hoever zat Riad andamaure van het plein? Waar heb je de auto gehuurd? Nou ja, je merkt het ik heb veel vragen. Dus alle info die je hebt , tips en zo, zijn meer dan welkom. Heb je het idee dat je daar makkelijk een trip naar de woestijn kan regelen? Want zelf die kant opgaan is lastig begrijp ik uit je verhaal. Hoop nog wat van je te horen. Bedankt vast. Groet
Hoi hoi
Wij zijn van donderdagmiddag t/m dinsdagavond in marrakech geweest (tijdens film festival )
Riad Andamaure zit op max 5 min lopen van het plein (ligt eraan hoe vol het is met mensen die er lopen )
maar echt een prachtige Riad, kleinschalig, heeft maar 4 kamers, 24 uur per dag verzorging en het zijn Franse eigenaren die in Marokko zijn komen wonen, ze spreken goed engels.
Wij hebben de auto bij Sunnycars gehuurd (in nederland geboekt) en dan hebben wij het opgehaald bij het treinstation maar je kan het ook bij het vliegveld al meteen meenemen. Maar net wat je zelf wilt. Het fijne aan sunnycars is, alles zit erin, alle soorten schade en inclusief kilometers.
Trip naar woestijn heb je zo geregeld. In de Riad kunnen ze alles voor je regelen, ze hebben daar van die info boeken liggen met toers. Dat hebben andere Nederlands ook gedaan die er gelijk met ons waren.
Zelf gaan kan, maar is best ver rijden (dit rijdt je natuurlijk ook als je met toer gaan… er is maar 1 weg ) dus zelf rijden kan maar dan zou ik er wel een overnachting bij boeken in de woestijn (ouarzazate) en de volgende weer terug rijden.
Wij houden zelf een soort dagboekje bij van onze trips miss. heb je daar wat aan: Reisverslag Marrakech – Maarten & Mariska
En als je nog steeds vragen hebt dan hoor ik het uiteraard graag
Groetjes
Hoi, ik ga je reisverslag zo lezen. Leuk. Heb je enig idee wat die tripjes vanuit de Riad kosten, dan ik het vergelijken met vanuit Nederland iets boeken.
dat is een goeie vraag en daar weet ik zo ook het antwoord niet op… aangezien wij dit niet gedaan hebben.
Maar heel duur kan het niet zijn, want het land is mega goedkoop!!!
3 gangenmenu in een restaurant op het grote plein kost je ongeveer 10 a 15 euro
op goedkopere restaurantjes ben je dan 3 euro kwijt…
salade als voorgerecht is 2,50… en bij sommige zelfs 1,50.
En voor 2 euro kan je met de taxi de hele stad rond…
Dus een tripje zal ook niet heel duur zijn.
Hi m1701’
Prachtige foto’s en reisverslag. Krijg er steeds meer zin in!
Groet
M1701’
Heb je toevallig nog een mailadres van jullie Riad? Dan mail ik hen even over de kosten van de tripjes die ze bieden.
Gr. M.
oh goeie vraag… staat dat niet toevallig bij die link van booking.com die ik je gestuurd heb? anders moet ik het thuis even opzoeken
groetjes