Hoi,
Mijn vriend en ik gaan in de meivakantie een week naar Marokko. We willen vliegen op Marrakech (terug evt van ander vliegveld). Wat we o.a. graag willen zien in die week is Marrakech uiteraard en een nacht in de woestijn slapen. Ait Benhaddou lijkt me ook mooi. Vervoermiddel is ook niet zeker; zowel een huurauto als het OV lijkt ons wat. Wie heeft ideeen? Ook wat betreft haalbaarheid afstanden enz.
Alvast bedankt!
Hoi hoi,
Hebben vorig jaar met auto-met-chauffeur als volgt gereisd:
- Marrakech paar dagen (zonder auto, prima met bus enzo te doen)
- Marrakech-AitbenHaddou. Makkelijke route gaat met gewone auto, moeilijke maar supermooie route (‘Grand Canyon’) gaat alleen met 4WD en liefst nog gids of chauffeur erbij vanwege slechte bewegwijzering.
- Aitbenhaddou - Ouarzazate - woestijn met 1 nacht in tent
- Woestijn - Ouarzazate en vandaar terug vliegen
Woestijnstuk kan eigenlijk alleen via georganiseerde tour, rest zou met OV-busjes of met huurauto kunnen al mis je dan het mooiste stuk route.
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
hallo, ik reis 3 tot 4 maal per jaar naar de streek van de hoge Atlas, ouarzazate, woestijn,… Ik vertrek ook in de meivakantie met een groep (van 6 tot 16 mei). vorige winter hebben wij ook rondgetoerd met een huurauto samen met een plaatselijke gids die een zeer goede vriend van ons is en altijd onze trekkings verzorgt. Ik weet niet welke datum jullie van plan zijn om te gaan, maar als je wil kan ik je wel in contact brengen met de gids (of indien hij dan met ons op stap is, met een andere bevriende gids?)? Hij kan jullie opppikken in Marrakech en een traject uitstippelen, met jullie huurwagen. voor de tickets moeten jullie zelf zorgen. Ik zoek altijd via www.jetcost.com en onze huurauto’s boeken we via www.samicar.com In Marokko moet je wel rekening houden met lange reistijden en met strenge controles ivm rijsnelheid.
ps: voor de maand juli zoek ik nog medereizigers voor een tocht van 4 tot 15 juli met beklimming m’goun en 1.5 door het water in de m’gouncanyon.
gr
Hoi
Wat leuk dat jullie naar Marokko gaan!
Wat je misschien kan doen is van marrakesh naar Ait Benhaddou (1 nachtje is genoeg als je in de middag aankomt) en dan verder naar Rissani, Je kan vanuit hier naar de Erg Chebbi woestijn waar je kan slapen in een ‘nomaden kamp’. Hier vertrek je naartoe met een jeep (lekker crossen door de dorre woestijn) en verder op de dromedaris (door de echte zandwoestijn).
Vanuit daar weer terug naar marrakesh om terug naar huis te vliegen en natuurlijk wat te zien van de stad zelf voor je vertrekt! Ivm de grote afstanden (door de bergen ed) denk ik niet dat je meer kan ‘proppen’ in een week.
Veel plezier alvast!
groetjes lotte
Bedankt voor jullie reacties! De tickets zijn gisterochtend geboekt, yes!! Nu nog even de 1e 2 nachten Marrakech boeken en dan verder kijken… Ik denk dat het iets wordt als jullie tips. Is het handig alles vooraf vast te leggen qua accommodaties? Of gewoon lekker op de bonnefooi? En is het richting Ait Benhaddou en iets als Zagora te doen met het OV of is het verstandiger een auto te huren? Ik zal nog wel meer vragen hebben in de loop der tijd, maar dat komt wel…
hallo,
in Marokko logeren wij meestal in Riad Omar (www.riadomar.com), dichtbij jmâa el fnaplein, goeie kamers en lekker eten voor een aantrekkelijke prijs. Voor 1 van onze reis voor 2010 is deze riad volgeboekt waardoor we moesten uitwijken naar een andere locatie. Onze vriend en gids is op zoek gegaan en via via is hij terechtgekomen in Riad Alisma (www.riadalisma.com) . Ik denk dat dit zelfs mooier, rustiger is dan riad omar en zelfde prijsklasse.
goeie reis
Hallo,
in de week van 12 maart willen een vriendin en ik een week naar Marokko.
we denken aan Marrakech en Essaouira.
Kunnen we gemakkelijk van Marrakech naar Essaouira reizen? en is het aan te raden om van te voren te boeken?
groet, Esther
Hoi Esther
Vanuit Marrakesh kan je makkelijk een bus rit naar Essaouira regelen met (ik dacht) supratours. Dit is een redelijk betrouwbare busmaatschappij. Vaak kunnen ze je bij het hotel waar je verblijft wel helpen hiermee. Reken wel op de meest saaie weg die Marokko te bieden heeft dus neem wat leesvoer/muziek oid mee!
Wil je blijven slapen in Essaouira of alleen maar een dagtripje. Over het algemeen schijnt het meestal erg te waaien in Essaouira maar misschien heb je stralend weer. Ik zou er dan ook voor kiezen toch zeker wel een nachtje daar te verblijven (dat geeft toch 2 keer zoveel kans op een mooie dag!). Buiten dat is het gewoon een erg leuk en relaxt stadje om rond te struinen!
Veel plezier alvast
groetjes Lotte
Bedankt!
we denken aan 3 dagen Marrakech en 4 dagen Essaouira.
nog tips?
groet, Esther
Hallo,
Hier is onze site waar u allerlei tochten kunt vinden www.marocexplore.com
als u nog vragen hebt horen we het graag,
Persoonlijk zou ik kiezen voor een huurwagen. Het openbaar vervoer is in het zuiden van Marokko immers niet optimaal. Bovendien kun je, als je een 4x4 huurt, fantastisch mooie pistes aandoen.
Ik zou bij aankomst in Marrakech onmiddellijk richting zuiden vertrekken en de laatste twee dagen in Marrakech spenderen. Aït Ben Haddou is zeker de moeite ( hotel in deze periode reserveren is niet noodzakelijk ). Ook niet voor Marrakech ( ik had in september zonder reserveren onmiddellijk plaats voor 10 personen, weliswaar op het dakterras ) .
Ik vond Boumalne ook een heel gezellige stad(je). Wandelen in de Dadesvallei is ook een aanrader. Wij zijn - onder begeleiding - ook drie dagen de woestijn ingetrokken.
Indien je dit wenst kan ik u zowel adressen geven van chauffeurs in die streek als van gidsen voor wandelingen in de Dadesvallei of de woestijn.
Je geeft maar een seintje !
Hoi, ik wil ook een rondreis maken door Marokko. misschien heeft iemand nog tips voor mij.:vak01:
Ik wil starten in Marrakech, dan overnachten in Quazazate, Todhrakloven, Merzouga, kamelentocht plus overnachting in de sahara, Zagora, Agadir, Essaouira, terug naar Marrakech, dan nog te paard/ ezel naar Imlil en daar overnachten in een berghotel.
weet iemand misschien waar ik het beste quad kan rijden, tegen een aannemelijke prijs?
petra
Maroxexplore, je hoeft niet elke x réclame te gaan herhalen voor je kleine bedrijfje, de Hollanders redden zich prima hoor, ze zijn meer dan marokanen:) Heb trouwens effe tussendoor naar je tariefje gekeken en die zijn erg duur man!!! vooral de onderdak tariefjes en The food helemaal : 50 dh voor een lunch??!!! dat klopt niet man!!! van 50 dh kan ik een veel bodschappen doen in een "soek/Markt en een volle mandje en alles is lekker vers:) .
Mensen, nooit iets eten van die hotels en Riad, beter dat jullie naar die kleine winkeltjes gaan, of naar “een Patisserie”, daar kunnen ze kiezen: Brood/Croissant + koffie + thee + jus d’orange voor maximaal 20 dh, en willen ze een sandwich met fritjes en een broodje gezond kost het maximaal 15 Dh in Casa kost een sandwich Gehakt + frites + frisse drank maximaal 18 dh. Ja okay in Marrakech de winkels overdrijven ze een beetje, ze zijn gewend aan touristen ze verhogen altijd de prijzen, maar in Casablanca absoluut niet, je betaalt wat er op staat gewoon en als ene touriste geven ze jou meer voor dezelfde prijz, écht waar in Marrakech zijn ze schandalig vind!! eeeeey mensen fooitjes meer dan 2 dirhams is te veel, als je gul bent geef je 5 dh
Als je in Tanger bent, Restaurant Nejma is perfect, de eigenaar is uit Nederland
De koffiehuizen, en Café’s onderweg: - een theepot/koffie/Frisdrank kost het maximaal tussen 8 en 9 dh:) maar op de snel weg de supermarkten van de benzinstations zijn effe duur als in Nederland. In Ouarzazat essaouira de prizen zijn heel goedkoop, Midelt, Erfoud en Errachidia en Ifrane heel goedkoop!! loop je gewoon naar die kleine winketljes ze hebben alles een cola bijvoorbeeld: een liter kost het maar 05.50 DH de blijkes 5 dh, brood tussen 01.20 en maximaal 1.80 Dh, flesje water 1 L kost : 05/6 dh Vraag naar SIDI Ali Miniraal water, kleine flesje kost tussen 03 en 3.50 dh in een hotel is alles x 20 dat is normaal hé Met touristen
Fijne Vakantie, wel trots zijn op de Marokanen van Marokko, echt schatjes liefe mensen en super veilig:)
Meer info vraag maar aan Lotte die weet veel hoor:) eey lotte kom we gaan effe surfen en zwemmen in Essaouira daarna Vis eten
wat hebben ze heerlijk vis zeg:)
Mvgrt
Hoi,
We zijn al een aardig eind op weg met onze reisplannen, alleen komen we nog steeds niet uit de route!! We willen dus starten in marrakech, willen ait ben haddou zien en de dadesvallei/todrakloof, we willen eigenlijk ook naar Erg Chebbi en daar overnachten in de woestijn, maar van diverse kanten hoor ik dat dat niet te doen is.
Twee vragen:
Wie heeft de weg van Marrakech-Erg Chebbi v.v. wel eens afgelegd en kan me een indicatie geven van de reistijden? (we gaan een auto huren)
Is het nodig te boeken de 2e week van mei? Of zouden jullie op de bonnefooi gaan?