Marrakech - Essaouira en...?

Hoi

Dit jaar ga ik met mijn vriendin naar marokko (14 tot 25juni) en komen we aan in Marrakech waar we de eerste 4 nachten in deze riad zouden overnachten http://riad-baba-ali.com/

Dan zouden we met een bus of trein naar Essaouira gaan en daar iets tof zoeken voor te overnachten die niet te duur is voor paar nachten.
Erna zouden we graag iets anders doen voor we terug afreizen vanuit Marrakech.

Iemand tips of avontuurlijke voorstellen.

Laat maar komen en bedankt

Ik had gedacht aan een overnachting in de woestijn ofzo.
Kunnen er gemakkelijk en betrouwbaar zulke tripjes geboekt worden in Marrakech en/of Essaouira?

Beste,

Ik ben in 2007 in September in Marokko geweest, geland op Casablanca en onmiddellijk naar Marrakech vertrokken per trein, 2 nachten overnacht in een hotel (sherazade), vlakbij de Djemaa-el-Fnaa, ideale ligging. Daarna 1 nacht geslapen op een dakterras voor slechts €3 ook op enkele meters van de Djemaa el Fna, super ervaring.

Na 3 dagen hadden we Marrakech bezocht (aanrader is ook een leerlooierij bezoeken, vraag de weg aan een klein mannetje en geef ze enkele dirham).

Na Marrakech zijn we per taxi vertrokken naar het Atlas gebergte, waar we gestart zijn in Setti Fatma vermoed ik, vervolgens per kaart 3 dagen door de bergen getrokken met tent en bevoorrading. 1ste nacht kunnen slapen bij een vriendelijke Marokkaan in een berberdorp, deze we vertelden onze verdere plannen, hij belde naar een vriend in Zagora en zo hebben we een woestijnovernachting kunnen regelen. Na de bergtocht terug naar Marrakech getrokken om de nachtbus te nemen naar Zagora, waar de contactpersoon van de man waar we blijven slapen zijn ons stond op te wachten.

Na wat discussiëren met thee en zoete koekjes (het was rammadan) konden we op een akkoord komen van 25 euro per persoon voor 2 dagen trekken in de woestijn met dromedaris, onze baggage konden we achterlaten in een poepsjiek hotel op de woestijnrand, in de 25 Euro zat er een avondmaal inbegrepen + een illegale taxirit naar het hotel.

De taxirit bestond uit een busje met 21 personen, waaronder wij, 4 belgen… Fantastisch! Alle baggage op het dak, arabische muziek, …

Na de overnachting en de tocht in de woestijn teruggekeerd naar Marrakech, waar we opnieuw de bus genomen hebben, dit maal naar Essaouira, 2 nachten overnacht in een herberg, met zicht op zee. Ondertussen er wat kunnen kitesurfen, ff relaxen.

Vervolgens zijn we vanaf Essaouira vertrokken naar Casablanca, opnieuw per bus, om de stad nog snel een bezoekje te brengen en huiswaarts te vertrekken.

Een ongelofelijke reis!

Je verblijft er 2 weken, dan is Essaouira zeker doenbaar en ik zou zeggen een aanrader, en probeer mss ook ff naar de woestijn te raken, echt prachtig.

Ik was sterk onder de indruk van de bussen in Marokko, behoorlijk punctueel en niet zo duur.

In April ga ik nog eens terug, maar ik vertrek vanuit Alicante - Marrakech.