24 augustus 5:oo smorgens
we staan op het punt om te gaan eten en ons klaar te maken voor de lange tocht naar marrakech.
vanaf agadir gaan we een dag naar het beroemde marrakech. iedereen zij tegen ons : marrakech,alsje in marokko bent geweest moet je zeker naar marrakech. dus toen hebben we een dag reis geboekt vanuit het hotel.:hihi: nouw toen we alles hadden ingepakt zijn we gaan ontbijten in het hotel. natuurlijk niet zo uitgebreid want er zaten maar een paar mensen. we hadden al snel een paar vrienden gemaakt. mensen uit oostenrijk daar zijn we ook de hele dag mee opgetrokken. ze vertelden dat ze ook al eens in marrakech waren geweest en dat het zo geweldig was. het was net het sprookje van 1000 en een nachten. 6 uur was de bus er en konden we instappen. we gingen nog langs een aantal anderen hotels. en toen begon onze tocht door de hoge atlas. onze gids vertelde dat we 4 uur moesten rijden naar marrakech. tussen door zouden we een pauze van een half uur houden in een berg dorpje.het was een vermoeiende tocht. ik voelde me niet goed en was dus misselijk.de helebus was doodstil alles was aan het slapen. en de gids vertelde vanalles over de omgeving.op de helft van de tocht hadden we pauze. dat hadden we wel even nodig. benen strekken en even snel wat foto’s maken van de plaatselijke bevolking en we gingen alweer door. toen we de atlas door waren kwamen we op een grote ope lege vlakte. het leek wel of we in china op een hoogvlakte terecht gekomen ware. tussendoor zagen we wat leme huisjes. en mensen met ezeltjes of paarden langs komen. maar veel zagen we niet. totdat we opeens hoorden…: we zijn nu in de voorstad van marrakech. ja iedereen was blij dat we er waren.de gids vertelde ons programma…: 1. moskee met stadmuur bekijken
2.kleine wandeling met bezichtiging van tuinen en paleis
3.wandelen door de medina en souk richting eet gelegenheid
4. uurtje eten en rusten ( dat heb je nodig!)
5.terug door de medina naar opstap plaats van de bus
6. brengt ons na straat en lopen na koran school
7 vanuit daar naar jemaa el fna plein
8. drinken en op eigegelegenheid rondlopen (warmwarm)
9. wandelen verder naar bus die brengt ons na avond eten
10. eten (couscous:biggrin: ) en volklore
11. terug naar het plein en genieten van de sfeer op het plein want in de avond is het er supper druk. dat is echt geweldig!
ik heb echt genote en ik ga er zeker nog eens terug.toen moesten we alweer terug.we waren rond 1 uur weer terug in het hotel naar een vermoeiende rit. maar het was het zeker waard . marrakech is echt een supper stad en mensen zijn supper aardig.!!
Hoi Renan,
In mei 2007 ga ik samen met een goede vriendin van mij ook voor 4 dagen naar Marakech en 4 dagen naar Essaouira aan de kust. Wij zijn nu echter op zoek naar een leuk hotel/hostel in Marakech. Kun jij de plek waar jij hebt gezeten aanraden of heb je een leuke aanrader voor ons ?
Thanks en als ik je verhaal lees, krijg ik nog meer zin.
Groet Kaat
Hallo,
Ben jaren geleden in Marrakech en Esaouira (toen was daar bijna nog geen enkele toerist te bespeuren, was er zelfs nog geen hotel) geweest.
Ik kan je een heel aardig hotelletje in Marrakech aanraden nabij het oude centrumgedeelte, dus ver weg van alle druk bezochte ‘toeristenresorts’: Hotel Oudaya. Klein, maar zo leuk, ook omwille van de ligging. Voor mij was dit echt een superleuk, kleinschalig hotel (toch met een klein zwembad) temidden de plaatselijke bevolking.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Greetz,
Trui
Hallo,
***Deze zomer was ik ook in Marrakech en Essaouira. ***
Wanneer je souveniers wil meebrengen, doe dit dan in Essaouira, het is er veel minder druk, je kan er op je ‘gemak’ naar de winkeltjes kijken zonder er worden aangeklampt en het is er stukken goedkoper.
***Wij verbleven in Marrakech in hotel Majorelle, niet ver van de tuinen Majorelle, zeker de moeite waard om de tuinen te bezichtigen. ***
***In Essaouira verbleven we in AL JAZERA, een gezellig hoteltje met zwembadje. Het is iets uit het centrum gelegen en s’nachts erg rustig. Het is op 10min wandelafstand van het centrum. ***
***Als je nog meer info of vragen hebt, mail gerust. ***[EMAIL=“verovd@gmail.com”]verovd@gmail.com
grtjs,
Véronique
Hallo Kaat,
Het hangt er een beetje vanaf natuurlijk welk soort hotel je zoekt!
Ben je op zoek naar goedkope hotelletjes of heb je liever een beetje luxe?
Als je low budget reist is hotel Essaouira een echte aanrader: goedkoop, vlakbij Jemaa el Fna, en supervriendelijke mensen. Ze hebben zelfs een website: www.jnanemogador.com! Wel op het hotel klikken als je het goedkoop wil houden! Dezelfde eigenaars hebben ook een riad juist om de hoek, maar dat is heel wat duurder!
Veel plezier in Marrakech!
Groetjes,
Inge
Was in Marrakech in december 2006. Mijn verhaaltje staat op onderstaande link ![]()
En wij zijn net met de kerstdagen geweest.
Verslag, veel foto’s en een grote lijst met tips op alfabetische volgorde staan op onze site: www.bjusterbaarlik.nl
voor hotels kijk gewoon op internet
in de geogids marokko staan ook goede adressen
ga je buityen de franse vakanties dan is vooruit boeken niet nodig
ga liever niet in die grote hotels daar is niks marokaans aan
Hotel Ali, vlak bij Djemaa El Fna plein. Wij hadden een 2 persoons kamer met balkon dat uitkeek over het plein!
Schoon hotel, gezellig en vriendelijk personeel, lekker ontbijtje en prachtig terras op dak van hotel waar 's avonds echt lekker marrokaans etenw erd geserveerd! Aanrader!
Dag Kaatje,
Zag net je berichtje pas. Waarschijnlijk heb je inmiddels een hotel gevonden, maar voor het geval dat niet zo is: Ik ben inmiddels 3x in Marrakech geweest en heb 3x gelogeerd in Hotel Grand Imilchil. Schoon, betaalbaar hotel met een klein zwembad. Wordt gerund door een aardige, behulpzame Marokkaanse mensen. Locatie is perfect; aan de rand van Hivernage tegen de Medina aan. Ook Gueliz en de kasbah zijn op loopafstand. Het is ongeveer 10 minuten lopen naar Djemaa el Fna, met de taxi ben je er binnen een paar minuten. Ik ga zelf over een paar maanden weer 3 weken.
Groet,
Hetty
Hallo,
Nu bedankt voor jullie onwijs goede tips en het is me gelukt om een tweetal originele Riads te vinden voor een bescheiden prijs in de Medina. Maar toch bedankt voor een ieder voor het geven alle tips.
Thanks
Groet Karin
Afgelopen april ben ik naar Marrakech gegaan met een vriend en verbleven we in een prachtige riad genaamd Riad Dix Neuf wat zeker een aanrader is! Verder hebben we ook echt genoten van een excursie naar de watervallen in Ouzoud vlakbij Marrakech wat onvergetelijk was.
Voor meer leuke riads of excursies raad ik deze website aan waar ik ook mijn vakantie heb geboekt:
http://myresidencemarrakech.com
Veel plezier en succes!
Gr