Hoe en Waar in/naar Marrakech

Hallo allemaal,

Mijn vragen zijn kort en simpel.
Ik heb al best wel wat reiservaring, en weet dat je soms beter zelf los een vlucht en hotel kan boeken om goedkoper uit te zien dan een vlucht en hotel in 1.
Maar naar sommige bestemmingen is het juist weer heel voordelig om dat niet te doen.
Ik wil graag in april/mei voor 5 dagen naar Marrakech met mijn zus.
We willen ontbijt er zeker bij.

Wat zijn jullie ervaringen met het vergelijken en boeken van een trip naar Marrakech; een alles in 1 reisje of toch zelf op zoek naar goedkope vlucht en hotel?

alvast dank voor het lezen, groetjes Selena

Hoihoi,

Goed dat je Marrakech als vakantiebestemming hebt uitgekozen :)… als je al wat reiservaring hebt dan mag Marrakech natuurlijk niet ontbreken in je lijstje :wink: Omdat jullie ‘maar’ 5 dagen naar Marrakech gaan zou ik persoonlijk hotel+vlucht alvast van te voren los boeken. Heb je de app Skyscanner? kan je vaak goedkope vluchten aantreffen. en voor (goedkope) hotelaanbiedingen kan je terecht bij agoda.com. Zelf slaap ik altijd in Adam Park Hotel… een aanrader maar dat is denk ik niet wat je zoekt… geen goedkoop hotel namelijk…

als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel…

greetss

Hallo !

Voor zo’n korte trip en vooral indien het de eerste keer in Marokko is , zou ik zeker niet zelf aan het organiseren gaan … ook al omdat bij een georganiseerde reis de transfers inbegrepen zijn .

Het kan natuurlijk wel , zou je echt aan een heel goedkope vlucht kunnen geraken …

Hotel of een Riad kun je via Google ontelbare vinden … maar mijn Tip :

Een niet te dure , maar eenvoudige , aanrader is Hotel Toulousain ( half uurtje lopen naar Djemaa El Fna :http://www.hoteltoulousain.com/page11/page11.html

Wat duurder en klein maar schoon en vlak bij het Djemaa plein : Hotel du Tresor :

http://p52975.typo3server.info/eng/history.php

Groeten !

Henk .

Dank jullie wel voor de reacties.
Ik denkd at het wellicht toch een vlucht+accomodatie moet worden want eigenlijk willen we bij het hotel wel een klein zwembadje.
Het is eind Mei al best lekker weer en het lijkt me heerlijk om na een dagje rond struinen even een duik te kunnen maken.

Toch ben ik ook nog aan het zoeken op losse vluchten want je kan er geluk mee hebben.

Iemand hier een tip voor een hotel wat:

• niet te ver uit centrum is
  • niet te duur is
  • wel een zwembadje heeft

Ik weet het is veeleissend maar omdat ik hoop hier echte Marrakech-gangers te treffen die misschien net een tip heeft die niet op elke website te vinden is.

… wanneer je nu ff zou neerpennen hoeveel het per dag mag kosten in een single of dubbel met ontbijt , zou het ook voor een echte Marrakech-ganger wel wat gemakkelijker maken … Sorry , maar het is gewoon allemaal wat te vaag .

Geen probleem.
Hoeveel het per dag mag kosten… tja das lastig want ik ben er nooit eerder geweest dus kan niet vergelijken.
Bed maakt niet uit, we willen wel samen in 1 bed, ontbijt is wel fijn als dat er in iedergeval bij in zit.
Maar als je me niet kan helpen is het ook prima hoor. Ik dacht misschien is er iemand die net een leuke tip heeft.

Selena, Google even op Adam Park Hotel :slight_smile: echt een goed hotel, ben er een paar x geweest… en kost je ongeveer 50 euro PP per dag inclusief ontbijt… het hotel heeft ook een mooi zwembad… kost je wat maar dan zit je ook echt goed… en af en toe je zelf verwennen op reis mag toch wel ;)… en je kan een taxi pakken naar het beroemde plein en de oude stad (5 min. ben je er)… Vergeet ook niet om naar Madrassa ben Youssef te gaan in de oude stad:)…

Adam Park Hotel is okay … maar met 180 kamers en een uur lopen van Djemaa El Fna plein of met een taxi zeker ook 10 minuten … er zijn in Marrakech bijna 1000 overnachtingsmogelijkheden … pension , hotel , b&b , waarvan 1/3 met een zwembad … in die categorie dus inderdaad genoeg keuze :slight_smile:
Zoals ik schreef … zonder budget geen gemakkelijke vraag … :slight_smile:

Ik heb even gekeken op diverse sites en ik denk dat tussen de 40 en 50 euro per nacht voor een 2 persoonskamer is waar ik op uit kom. Adam Park ligt voor mij te ver weg van het plein.
Ik zou graag ontbijt erbij hebben zodat we voor het avond eten bijvoorbeeld naar het plein kunnen en dan is loop afstand wel relaxed.
Een Riad lijkt me ook wel leuk, maar ik lees al dat je daar geluk mee moet hebben.
Iemand nog meer tips?

Een fatsoenlijke Riad met Pool en ontbijt op loopafstand van Djema El Fna zul je onder de 50 euro niet vinden , ben al vaak genoeg in Marrakech geweest om dat zonder blozen hier te kunnen neerpennen … wel met een mooi dakterras , zoals bijvoorbeeld de Riad Zinoun . Maar ik slaap liever in een hotel want in de Riads waar ik verbleef in Marokko vond ik het altijd nogal donkertjes en waren de kamers ( en ook de bedden ) meestal kleiner dan in een hotel .
Pool en centraal betekent helaas gewoon meteen " een paar tientjes meer " …
Ik denk dat met Pool , grenzend aan comfortabel , op nog geen 5 minuten van het plein , de Riad Al Warda , met rond de 60 - 70 Euro ( in Mei ) voor 2 personen , de beste optie is .

Groeten !

Henk .

1 like

Riad al Warda ziet er mooi uit.
Is deze ook donker en klein zoals jij hierboven beschrijft of valt het bij deze juist mee?
Heb je ook nog een hotel wat je kan aanraden?

Kamers zijn niet groot en met de ligging van de kamer moet je geluk hebben maar ik vind het de beste " goedkope " Riad in dit deel van Marrakech .

Wanneer je echt in de buurt van Djemaa El Fna en Hotel met zwembad willt en ook nog betaalbaar , is dat het Hotel Chems .

Groetjes !

Henk .

Ik heb vorig jaar in hotel Albatros gelogeerd. Het is zo’n 15min te voet van het plein, het bespaart je dus een helse taxirit. Het hotel heeft een zwembad, net genoeg om te zonnen en te baden. Ik weet alleen niet of je alleen met ontbijt kunt boeken. We hadden halfpension geboekt, wat ik niet echt zou aanraden. Het ontbijt was OK maar het avondeten vond ik niet echt een aanrader en bovendien ben je dan verplicht om op tijd terug te keren naar het hotel om te eten. Beter iets eten na de middag in de stad. Het leuke aan het hotel waren de ruime propere kamers met balkon. We hebben toen maar 236euro/pp betaald voor een week verblijf halfpension via thomas cook. We hebben het vliegtuig apart betaald. Het kwam een paar euro’s minder uit. Je moet zo’n 20euro enkel tellen voor een taxi vanuit de luchthaven naar hotel.

Hallo!

Ik woon zelf in Marokko, ik zou je hostel Equitypoint adviseren, zij hebben ook prive kamers (heeel mooi) voor ik geloof 35 euro per nacht. Hostel ligt 5 minuutjes van Djamaa Elfna en heeft een zwembad. Inclusief ontbijt, wifi, computers en vet dakterras!

Voor vragen kun je mij altijd mailen hoor en zou je ook kunnen helpen met excursies ed.

Groetjes Mireille

Hallo Mireille, Zwembadje, ontbijt op het dak, ruime kamers, salon en een hammam: Riad Aicha - Marrakech heeft het. Ook nog een goede prijs/prestatie verhouding: www.ryadaicha.com. Doe er je voordeel mee! Loek (beheerder)

Hoi! Nou ik woon zelf in Marrakech, dus niet opzoek naar een Riad haha… Maar voor degene die dat wel zijn; doe er je voordeel mee… :slight_smile: