Advies Marrakech gevraagd

Hallo allemaal,
Wij gaan 5 september naar marrakech voor 5 dagen maar twijfelen nog steeds over een hotel.
Belangrijk vinden wij dat er een zwembad bij zit aangezien het nogal warm is, en een beetje in de buurt van zowel Medina als nieuwe centrum.
Nu denken we aan El Andalous of Ryad Mogador Kasbah. Iemand ervaring mee?
Verder zit ik nog een beetje met het vervoer naar het hotel. liefst willen we door iemand van het hotel opgehaald worden maar er wordt niet geregeerd op onze email helaas.
Ik begrijp dat er vaak nogal onderhandeld moet worden over de taxi prijzen en zo maar meteen vanuit het vliegtuig en voor het eerst in marrokko heb ik daar nog niet zo’n zin in.
Iemand tips?
Bedankt alvast!
Groetjes Suzanne

Hallo, ben zelf een paar keer naar hotel Le Grand Imilchil geweest. Dat hotel heeft een zwembad, ligt in de mooie woonwijk Le Hivernage, je kan te voet naar Djema El Fna. Het is geen riad, maar heeft alle nodige comfort en is niet zo duur. Ik denk dat ze je wel kunnen ophalen aan de luchthaven. Anders neem je gewoon een grand taxi aan de luchthaven voor zo’n 10 euro. Je zegt naar welk hotel je wil en ze brengen je tot aan de deur. Die grand taxi’s zijn oude Mercedessen, dus daar kunnen voldoende koffers in.

Riad vs. zwembad is een tegenstelling, i.h.a. De meeste Riad’s hebben gewoon een te kleine tuin om een zinnig zwembad in te zetten. ‘Onze’ Riad van eerder deze zomer, Jardins de Medina, heeft een redelijk grote maar ligt in de Kasbah, dus vrij ver van oude centrum laat staan het nieuwe. En is aan de prijzige kant.
Na rondrit met bus vonden we achteraf gezien Sofitel toch het beste; ligt loopafstand van het grote Medina-plein maar in principe in nieuwe centrum.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Bedankt voor jullie reacties.
Nog even over het vervoer naar je hotel. Ik neem aan dat de taxis voor de luchthaven staan? Moet ik dan zo’n “petit taxi” nemen? (we zijn met zijn tweetjes)
groetjes Suus

p.s. het wordt trouwens mogador kasbah,wel wat verder maar wel een heerlijk zwembad erbij. En blijkbara is alles makkelijk te doen met de bus en taxi.

De petits taxi’s rijden enkel in het centrum. Een petit taxi is voor kleine afstanden, een grand taxi voor grote en er kunnen ook meer passagiers mee. Vooraan de chauffeur met naast hem gepropt 2 personen en achteraan 4 personen :slight_smile: Je kan de andere plaatsen ook afkopen.
Als ik me niet vergis kan je gewoon met de petit taxi van de luchthaven naar het centrum. Ze verschillen van kleur per stad. In Marrakech zijn ze beige, in Casablanca rood en in bijvoorbeeld Essouira blauw.

De taxi’s staan aan de luchthaven wel voor de deur hoor, geen probleem.

Toen ik met mijn familie in Marrakech was, verbleven we in Rias Aubrac, geweldig behulpzame mensen, ze wijzen je de weg naar plein El Fna (5 minuten lopen, maar in het Riad hoor je geen lawaai), echt een aanrader!

Veel plezier in Marrakech!

Ik denk eerlijk gezegd niet dat je snel de bus gaat nemen ginder, ze zitten er namelijk echt als sardientjes in gepropt :wacko:

Groetjes,
Valerie

nee dat lijkt me niet zo prettig,en dan met die hitte…
taxi maar dus!
bedankt voor jullie reacties.
Ik heb inmiddels al heel wat infomatie verzameld,nu nog 2 weekjes geduld en dan op naar marrakech. Ben toch wel blij dat we een hotel met zwembad hebben gepakt want het is er bloedheet momenteel.
Groetjes Suzanne

hallo,

ik wilde even vragen hoe je hotel bevallen is. Ik ga zelf in april naar Marokko en heb enkel in Marrakech nog geen hotel. Ik zoek iets met zwembad, liefst wel charmant en zonder lawaai. Ik heb een dochter van 5 die anders echt niet kan slapen. Er is zoveel keuze in Marrakach, maar moeilijk te kiezen als je er niet zelf bent geweest … .

Groetjes,
Annemie

beste annemie is ben in 2009 in april in marrakech geweest en overnacht in riad tiziri, het zijn vlamingen die het openhouden en ze geven enorm veel info over de stad , er is een zwembadje (klein) en het is er binnen zeer rustig ondanks de ligging centraal in de medina, ze komen je op vraag afhalen op het vliegveld, het is zeer lekker om te eten (gekookt door marokaanse kokkin) kijk eens op hun website, groeten

Hoeveel geld wil je uitgeven voor een hotel in Marrakech?
Ik kom ervandaan, dus ik ken de meeste hotels in de stad.